Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ukurant størrelse på seng

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-23, 01:49   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Ukurant størrelse på seng

Minsten skal få ny seng, og jeg har ikke lyst til å snekre denne gangen. Rommet er 2 meter bredt, og sengen kan ikke settes på andre måter enn endeveggen. Ønsket er 120 cm bred. Problemet er at vi nok ikke får inn en rammemadrass da sengen må passere et hjørne, samt at rommet er lite, slik at det er vanskelig å få den på plass med stive sider.

Jeg har funnet denne på Jysk, men den er kun 90 cm bred. Kun på nett ser det ut til, så da får jeg ikke sjekket om den knirker.



Da kan vi legge madrassen og overmadrassen han allerede har oppå. Enkelt penkelt. Jeg kan sikkert snekre noe på innsiden hvis 120 madrass må inn på et tidspunkt, men igjen, jeg ønsker å slippe denne gangen. Han har forøvrig sovesofa på naborommet/kontoret som han kan bruke når han har overnatting, så sånn sett ingen krise.

Men jeg stusser over at det ikke er løsninger på dette problemet. Jeg har sett nok boligannonser til å kunne hevde at 2 meter brede rom ikke er uvanlig, så det burde eksistere et godt marked for løsninger av typen "ribbebunn med ben". 190 cm lang sengebunn hadde nok funket finfint siden madrassen helt greit kan klare seg 5 cm alene på hver side... Jeg har googlet og googlet. Jeg finner endel senger som er 190 cm lange, men det er på hva jeg anser som shady sider... VidaXL og en drøss med andre som alle har samme bilder.

Noen som har gode idéer eller må jeg snekre?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-23, 07:10   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukurant størrelse på seng

Om du søker på «sengeramme 120x200» får du opp en del. Men den blir muligens et par cm for lang, om rommet er nøyaktig 2 m bredt?

Ellers kan du finne 2 60x200 ribbebunner og snekre ramme selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-23, 20:52   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukurant størrelse på seng

Det finnes ribbebunn på 120, du kan snekre ramme selv.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-23, 20:53   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukurant størrelse på seng

Må dere ha rammemadrass? Herremannens leilighetskamerat har en fjærmadrass som er 200 cm på et rom som er 196 bredt. Fjærmadrassen fra IKEA går å trykke litt sammen på lengden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 16:44   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukurant størrelse på seng

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du søker på «sengeramme 120x200» får du opp en del. Men den blir muligens et par cm for lang, om rommet er nøyaktig 2 m bredt?

Ellers kan du finne 2 60x200 ribbebunner og snekre ramme selv.

Jepp, rommet er nøyaktig 2 m bredt, og sengrammene er noen cm bredere enn det.

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det finnes ribbebunn på 120, du kan snekre ramme selv.

Ja, ribbebunn er ikke problemet, men jeg hadde håpet å slippe å snekre

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Må dere ha rammemadrass? Herremannens leilighetskamerat har en fjærmadrass som er 200 cm på et rom som er 196 bredt. Fjærmadrassen fra IKEA går å trykke litt sammen på lengden.

Nei, det må ikke være rammemadrass, men jeg må ha noe å legge selve madrassen på. Det er der problemet ligger. Rammemadrass funker nok ikke, som nevnt, siden vi nok ikke får den rundt hjørnet. Hva har han madrassen sin på?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 16:54   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukurant størrelse på seng

Vi har seng fra Jysk i 120 som ikke er ramme. Tror den skulle ha fungert.
https://jysk.no/soverom/kontinentals...60-pu-svart-08

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 17:25   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukurant størrelse på seng

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vi har seng fra Jysk i 120 som ikke er ramme. Tror den skulle ha fungert.
https://jysk.no/soverom/kontinentals...60-pu-svart-08

Ja! Tusen takk! Nå gikk det opp et lys for meg, for jeg har alltid trodd at kontinentalramme kommer ferdigskrudd som en stor, uhåndterlig seng Det gjør de åpenbart ikke, så nå åpnet det seg jo mang en løsning. Herregud, så dum jeg har vært

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 19:38   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukurant størrelse på seng

Vi har en 190 lang fra Wonderland. 120 bred. Den var veldig dyr da, men det eneste som passet. Veldig god å ligge i da.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 20:43   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukurant størrelse på seng

Madrassen tror jeg ligger på en ribbebunn som ligger på gulvet. https://www.ikea.com/no/no/cat/ribbebunner-24827/

Ser bedre ut enn hva man kan tro. Kontinentalseng og madrass over.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no