Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Industrioppvaskmaskin?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-23, 16:46   #21
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Industrioppvaskmaskin?

Jeg ville elsket å ha en sånn hjemme, hvis jeg hadde dobbelt så mange barn og alle spiste mye hjemme. Genialt! Det eneste aberet er vel prisen, oppbevaring av bakker og midlertidig oppvask, og at den er mindre idiotsikker enn en vanlig.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-23, 17:50   #22
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Industrioppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja. Fikk pristilbud på 35’ pluss mva. Jeg ønsker meg industrimaskin veldig. Men ikke SÅ mye. Men han satte oss på liste for å kjøpe brukt. Veldig rask og hyggelig service!

Hoi, hoi! Det var ikke akkurat den summen jeg betalte, nei. Vi kjøpte en ett år gammel maskin, og den fikk vi godt under halve prisen av ny.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-23, 19:58   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Industrioppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Litt av utfordringa her er at det hoper seg opp. Og når noen endelig har tid til å ta en sjau så er det 2-3 maskiner på vent. Og når et program tar 4 timer så blir det litt ineffektiv.

Her tar auto-programmet 2t35min, og hurtigprogram på 65-75°C 1t43min (Siemens). 4t er ganske problematisk, i hvert fall når man har kun én maskin Vi har, naturlig nok, kun én på hytta, og vi bruker hurtigprogrammet oftere der. Mulig du har hatt det nå, men XXL maskin er et must. Det er stor forskjell på hvor mye en ordinær og en XXL maskin tar synes jeg.
Personlig så liker jeg at man kan sette rett inn i en skitten oppvask, da forsvinner gjerne ekstrajobb med unger som kaster i seg mat og ikke har tid til å ta ut av en oppvask før de skal videre og oppvask settes da på benken for å skape merarbeid for meg eller Izzi-mannen Men det er klart at en time på kjøkkenet med en industrimaskin, så ville man fått unna mye oppvask og så inn i skuffer og skap - hvis man orker alt bråket fra den vel og merke

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-23, 20:25   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Industrioppvaskmaskin?

Vi burde hatt XXL maskin, men det var sikkert ikke plass i "hullet", men vi kjører maskin hver kveld, så det går jo rundt. Vi har minikjøkken så kan absolutt ikke hope seg opp.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-23, 20:39   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Industrioppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi burde hatt XXL maskin, men det var sikkert ikke plass i "hullet", men vi kjører maskin hver kveld, så det går jo rundt. Vi har minikjøkken så kan absolutt ikke hope seg opp.

XXL tar ikke mer plass enn ordinær maskin, så det skal gå bra så sant man ikke har uvanlig lav benkehøyde. Så sjekk ved neste anledning

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-23, 20:54   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Industrioppvaskmaskin?

Definitivt. Man ja, benkehøyden er noe lav, i alle fall for meg som er 175 cm. Vi har ikke byttet kjøkken etter at vi flyttet i hit i 2013, for da var innredningen relativt ny. (og badene må byttes først!).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no