Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Innkjøp før flytting

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-23, 09:44   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Innkjøp før flytting

Skal flytte inn i 53 kvm stor leilighet, 1 soverom med lite bad med dusj med oppheng til dusjforheng, liten gang med tilgang til en liten bod/oppbevaringsplass uten dør, åpen stue og kjøkken.

Den er innflyttingsklar, men jeg venter på svar fra nav om jeg får garanti for depositum før jeg kan flytte inn.

Jeg må kjøpe oppvaskmaskin, komfyr med stekeplater, kjøleskap og vaskemaskin.

Jeg må ordne dusjforheng og gardiner. Og selvfølgelig møbler jeg skal ha.

Kom på at jeg feks kan kjøpe inn søppelbøtter, og det er jo noe som jeg kan kjøpe inn før jeg får nøklene. Glemte å ta mål av de åpne plassene for hvitevarer, det er sikkert forskjellig bredde på sånt ja?

Lurer på tips til ting som er lurt å ha/som en må ha, som kan kjøpes inn før man har nøklene? Bestikk, glass, porselen til kjøkkenet har jeg, klær og håndklær, sengetøy likeså.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-23, 09:51   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innkjøp før flytting

Noe å henge opp klær på i gang, og skohylle, kanskje.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-23, 10:36   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innkjøp før flytting

Jeg hadde ikke kjøpt så mye før innflytting. Ekstra arbeid å måtte flytte på ting. Hvitevarer må du ha mål på, men du kan jo velge ut modeller, for særlig kjøleskap haster det med.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-23, 10:41   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innkjøp før flytting

Det er stort sett lik bredde på alle hvitevarer, 60 cm.

Så fint at du her fått deg et sted! Jeg ville ventet med mest mulig til etter overtakelse.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-23, 11:25   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innkjøp før flytting

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Skal flytte inn i 53 kvm stor leilighet, 1 soverom med lite bad med dusj med oppheng til dusjforheng, liten gang med tilgang til en liten bod/oppbevaringsplass uten dør, åpen stue og kjøkken.

Den er innflyttingsklar, men jeg venter på svar fra nav om jeg får garanti for depositum før jeg kan flytte inn.

Jeg må kjøpe oppvaskmaskin, komfyr med stekeplater, kjøleskap og vaskemaskin.

Jeg må ordne dusjforheng og gardiner. Og selvfølgelig møbler jeg skal ha.

Kom på at jeg feks kan kjøpe inn søppelbøtter, og det er jo noe som jeg kan kjøpe inn før jeg får nøklene. Glemte å ta mål av de åpne plassene for hvitevarer, det er sikkert forskjellig bredde på sånt ja?

Lurer på tips til ting som er lurt å ha/som en må ha, som kan kjøpes inn før man har nøklene? Bestikk, glass, porselen til kjøkkenet har jeg, klær og håndklær, sengetøy likeså.

Hvis du spør pent får du sikkert låne nøklene så du får tatt mål. Hvitevarer er jo greit å få på plass nokså raskt. Ellers kan du jo følge med på finn så får du kanskje tak i mye av det du trenger der.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 08:39   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innkjøp før flytting

Da jeg flyttet så ville jeg ha minst mulig å flytte på. Så IKEA kom med møbler og ting og satt det i stua for meg, og hvitevarer ble satt på plass av butikken jeg kjøpte det i. Så koste jeg meg med å kjøpe inn resterende når jeg var på plass. Litt etter litt. Å kjøpe mye før, betyr ekstra stress. Men er du utolmodig så Kos deg med planleggingen. Hva du vil gjøre etterpå!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 10:40   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innkjøp før flytting

Jeg ville også ventet og sett an og eventuelt bestilt ting til levering rett i leiligheten.

Vi har god erfaring med Whiteaway, de har ofte gode tilbud. De har også en B-vare-outlet der man kan finne ting med stor rabatt. Vi kjøpte en tørketrommel som var skrapet i det ene dekselet der. For oss gjorde det ingenting, for den skulle stå inntil vaskemaskinen, slik at det uansett ikke ville synes. Det sparte vi mange tusenlapper på.

Om du har bil: Sjekk også Finn. Det er rett som det er folk som selger hvitevarer kjempebillig fordi det haster litt for dem pga. flytting.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 10:50   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innkjøp før flytting

Takk for tips!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no