Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-21, 07:50   #241
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi flytter, så her pakkes det.

Så spennende! Skal du pusse opp/gjøre mye med huset du flytter fra?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 08:02   #242
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi flytter, så her pakkes det.

Lykke til, det høres riktig ut, dere har jo ønsket å flytte lenge. Oppfordrer deg til å pusse opp det meste før dere flytter inn, det er lettere enn å gjøre det når dere bor oppi rotet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 08:50   #243
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Så spennende! Skal du pusse opp/gjøre mye med huset du flytter fra?

Si det. Våknet grytidlig. Fryktelig usikker på hele greia. Kan enda ombestemme meg....

Huset er fra 1987. Vi flyttet inn to uker før min konfirmasjon (og holdt selskapet der). På sikt må badet tas (stort, sikkert dyrt), taket må byttes, et par vinduer må skiftes, samme med ytterdør og terrassedør. Sikkert noe mer også.

Nå bør vi bare male tre soverom og legge nytt gulv på to av dem (de har teppe). Så på sikt blir det mye kostnader, ingen tvil om det.

På mitt er mye gjort både før jeg kjøpte for 8 år siden og de siste årene. Det eneste som bør gjøres er å bytte kjøkken om noen år.

Jeg kjøper meg på en måte mer arbeid (ok, bruke håndtverkere), men får det litt lettere mht hage og snøskuffing.

Vanskelig valg. Vi har det jo fint i dette huset også. Eldste begynner på videregående nå, så om tre-fire år flytter hun for å studere. Hun vil nok et stykke unna tror jeg. Yngste skal på u-skolen nå og velger nok yrkesfag. Ser for meg at han da kommer ut i jobb tidlig og kanskje blir boende her i byen?

Det er fordeler og ulemper med begge husene.

Mamma har spurt mange ganger om jeg virkelig er sikker på valget. Nei, jeg er ikke det.

Hva ville dere tenkt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 08:51   #244
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Lykke til, det høres riktig ut, dere har jo ønsket å flytte lenge. Oppfordrer deg til å pusse opp det meste før dere flytter inn, det er lettere enn å gjøre det når dere bor oppi rotet.

Enig, men da er det blitt skikkelig høst. Lettere om våren?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 09:11   #245
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vanskelig, selve flyttingen, selv om det er stress, ville jeg tenkt er en god mulighet til å kvitte seg med alt du ikke trenger og alle hvisomatteting vi oppbevarer… Jeg ville fulgt magefølelsen. Hvilket hus liker du best? Hvilket er koseligst, finest, hvor liker du helst å slappe av i sofaen, lage mat, hvilket hus er det best stemning i? Hvilket hus vil du helst våkne opp i? Invitere gjester til? Ha julaften i?
Hvis du kan tjene litt på å bytte bolig, høres litt sånn ut, og legger de pengene i oppgradering av den nye boligen, hvordan vil det slå ut på vektskålen?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 09:13   #246
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Får dere noen fordel økonomisk av å overta barndomshjemmet, millact?
Tror det hadde vært litt avgjørende for min del, når det er litt forskjell på hva dere må gjøre der, og når dere trives der dere bor nå.

__________________
2012, 2007 og 2004

Sist redigert av Appelsin : 08-08-21 kl 10:12.
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 09:43   #247
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva ville dere tenkt?

Jeg ville tenkt at du i mange år har snakket om at du ønsker deg vekk fra det huset dere bor i, så hopp i det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 09:44   #248
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Millact, jeg tror jeg ville vurdert hvor lenge det er aktuelt å bo i det andre huset. Flytting og oppussing er pes, og da bør du være trygg på at det er verdt det Ser du uansett for deg å flytte til leilighet når barna flytter ut? Eller tror du de blir boende hjemme lenge/ønsker å ha base hjemme lenge?

Hvis jeg skulle flytte inn i et hus jeg visste måtte oppgraderes i løpet av de første årene, så hadde jeg prioritert det før jeg flyttet inn. Da har du også kontroll på hvor mye det kostet, kontra å vite at det kommer en stor utgift og oppussing om bare noen år.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 09:53   #249
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Mammas hus er koseligst, typisk sørlandshus. Mitt er avlangt 70-tallshus. Hun har hyggeligere og mer skjermet hage, men huset er mer umoderne innvendig.

Økonomisk tipper jeg det går ca opp i opp, men det spørs på hvor mye priser på oppussing koster om noen år. Vil tro jeg får 500-600 000 mer for mitt, kanskje noe mer pga stor mangel på hus.

Ser vel for meg noe mer lettstelt på sikt når barna er flyttet ut, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 10:15   #250
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg tenker det er lurt å flytte hvis du ser for deg en framtid i huset uten barna. Dersom du ønsker deg en annen bolig når barna flytter ut, så ville jeg blitt boende der du er og heller flyttet seinere.

Det er ikke så mange år igjen med barn i hus. Din livssituasjon kan også endre seg. Helsa kan endre seg.

Men jeg syns jeg leser at du har muligheten til å flytte til et hus som er koselig og praktisk, et hus du liker og vet du vil trives med. Så det kan være verdt en flytteprosess, du får sikkert seks-sju år med ungdom rundt deg.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 10:20   #251
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Yngste blir 13 om en måned. Han bor nok hjemme syv år til, minst.

Alle andre boliger jeg har eid har jeg kjøpt svært raskt, uten å tenke særlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 10:50   #252
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg hadde garantert gått for koselig hus med historie, jeg er veldig glad i koselige hus
Særlig om det blir solgt til "hvem som helst" om du ikke tar det.

Helt enig med dem som mener du bør pusse opp før du flytter, men det er det jo ikke alle som har mulighet til.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 11:22   #253
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg hadde garantert gått for koselig hus med historie, jeg er veldig glad i koselige hus
Særlig om det blir solgt til "hvem som helst" om du ikke tar det.

Helt enig med dem som mener du bør pusse opp før du flytter, men det er det jo ikke alle som har mulighet til.

Ja, hvis jeg ikke tar det kontakter hun megler i morgen.

Tar jeg det tenker jeg noe må tas på vårparten i alle fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 11:39   #254
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Huset er fra 1987. Vi flyttet inn to uker før min konfirmasjon (og holdt selskapet der). På sikt må badet tas (stort, sikkert dyrt), taket må byttes, et par vinduer må skiftes, samme med ytterdør og terrassedør. Sikkert noe mer også.

Nå bør vi bare male tre soverom og legge nytt gulv på to av dem (de har teppe). Så på sikt blir det mye kostnader, ingen tvil om det.

Høres ut som du kan ta soverommene først, badet kan være lurt å ta ganske raskt pga tenåringer dusjer mye mer enn eldre, det er lurt å forebygge vannskader. Bad fra 1987 er et gammelt bad, hvis det er så gammelt da. Dører kan du ta når du vil antakelig, tak kan sikkert stå som det er noen år med mindre det er lekkasjer. Huset til din mor høres greit ut sett med vedlikeholdsblikk, litt er det jo alltid.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 13:33   #255
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi rydder i alle fall. Endel til bruktbutikk. Ikke bestemt meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 15:00   #256
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Det høres jo ut som om du tror du vil trives bedre i barndomshjemmet ditt, så da ville jeg nok gått for det. Dersom det kun har ett bad, ville jeg absolutt ha prioritert oppussing av det før innflytting. Er det flere, kan det jo tas senere.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 15:58   #257
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det høres jo ut som om du tror du vil trives bedre i barndomshjemmet ditt, så da ville jeg nok gått for det. Dersom det kun har ett bad, ville jeg absolutt ha prioritert oppussing av det før innflytting. Er det flere, kan det jo tas senere.

Et bad og et gjestetoalett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 16:22   #258
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Et bad og et gjestetoalett.

Da ville jeg definitivt tatt badet før jeg flyttet inn. Ikke lett å klare seg uten bad - det tar jo fort tid også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 17:14   #259
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Da ville jeg definitivt tatt badet før jeg flyttet inn. Ikke lett å klare seg uten bad - det tar jo fort tid også.

Ja, tok en måned her i huset. Men vi har to bad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 18:03   #260
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Lykke til med valget. Jeg elsket nostalgi og tilhørighet. Men liker ikke prosjekter som involverer håndverkere, men det får man jo nesten uansett hvor man bor.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no