Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-23, 08:46   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Bort med personlige ting, nips og få frem flater. Bort med frittstående kjøkkenmaskin/mikro. Jeg har allerede flyttet ut masse! ting slik at det skal være mindre :mitt: Jeg må legge nytt gulv på kjøkken siden det er veldig slitt.


Megler vil ha kveldsbilder. Er det verd det?

Styling av soverom og bad? Bort med toalettpapir eller skal det henge…

Styling inngangsparti? Veranda?


Hjeelp…… dine erfaringer?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 08:53   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Jeg kjenner en veldig flink boligstyler i ditt nærområde. Er du interessert i kontaktinfo?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 08:55   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Gjerne Tjorven! Må ha en kriseplan om dette blir heilt galt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 08:58   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Har sendt deg info på prikk. Hun var faktisk i min barselgruppe på SnartMamma i sin tid. Så du må GJERNE hilse fra meg hvis du tar kontakt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 09:01   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Supert! Tusen takk, og det skal jeg gjøre. Betryggende å ha dette i bakhånd.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 14:30   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Min erfaring er at jeg gjør det stylisten sier og betaler deretter for at stylisten fikser boligen til bildetaking og visning.

Er du sikker på at det vil lønne seg for deg å legge nytt gulv på kjøkkenet? Hvis du selv er handy og får en god pris på nytt gulv, så kan det kanskje lønne seg, men det ville aldri vært aktuelt for meg.

Hvordan er det med stue og kjøkken? Kan du sette inn mindre sofa? Hvis du allerede har spisebord - skulle det vært mindre? Forrige gang vi solgte fikk vi satt inn et mindre og litt nettere spisebord på kjøkkenet. Det gjorde en forskjell! Den store hjørnesofaen ble byttet ut med med en to-seter. Hyllene vi hadde (Billy-hyller og noen BBB-hyller) og andre oppbevaringsmøbler ble i stor grad fjernet. På soverom ble det stående igjen ett klesskap. Kommoder og andre oppbevaringsmøbler som gjorde at soverommet så mindre ut, ble fjernet.

Hva med inngangsparti? Har du oppbevaring av ytterklær og sko? For da kan du ofte fjerne resten.

Se eventuelt på boligannonser på finn. Mange gode tips der!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 14:44   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Jeg gikk totalt i kjelleren etter at jeg her på forum fikk kommentar om at min leilighet var underlig understylet til salg, så jeg har tydeligvis få tips.

Det viktigste er vel egentlig å lytte til megler, de har jo gjerne en oversikt over hva som gjelder i området og hvilke kjøpere som er aktuelle. Jeg er jo en sånn særing som aldri dro på visninger på boliger med lime i den fasen, så jeg er nok rarere enn de fleste.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 14:57   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Takk. Jeg har kjøpt den sykeste fineste sofaen, så håper den selger leiligheten. Til ig med megler kommenterte den. Oj, DET var en fin sofa…

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 19:35   #9
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Spennende! Hvilken sofa?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 20:35   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Min erfaring er at man ikke trenger styling her i byen. Rydd bort mye og når du selv mener du har ryddet ferdig ber nok megler deg om å fjerne enda en halvpart.

Ta bort personlige ting. Kjøp noen pynteputer, noen ok håndklær og blomster og slike ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 21:21   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Ta bilder selv underveis i ryddingen og la andre komme med synspunkter. Man ser seg blind på egne ting som er opplagt for andre, for eksempel løse ledninger.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 22:30   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

https://www.mobelringen.no/maemo-modulsofa#257=2

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-23, 23:07   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Takk! Jeg har lånt et tomt soverom der jeg skal flytte og allerede fylt det opp med ting. Puh! Får ta stilling til kast/gi bort etterhvert. Jeg er jo sammen med en snekker så han henger opp nye baderomsmøbler og legger gulv for meg. Baderomsmøbler kjøpte jeg i vår, så da smekker vi dem opp. Kjøpt putetrekk til pynteputer og kjører mye lyst pluss grønne planter. Og så må jeg muligens kjøpe ei krukke med en plante til inngangspartiet.

Lurt tips med bilder! Det skal jeg prøve!

Men! Jeg lurer fremdeles på om kveldsbilder er verd ekstrakostnaden på over 2000 kroner? Ikke mye i totalen. Men 2000 hvis det er bare tull, er jo bare tull.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-23, 06:37   #14
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Fin sofa!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-23, 08:12   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Jeg ville ikke lagt nytt gulv. Hvis leiligheten trenger nytt gulv er det bedre å la de som skal flytte inn bestemme gulvet. Var i alle fall rådet vi fikk. Maling av vegger i nøytrale farger ble anbefalt. Og så lot vi stylist møblere og pynte.

Lykke til med salg!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-23, 09:14   #16
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Jeg syns 2000 kroner for kveldsbilder hørtes veldig mye ut. Har du en helt fantastisk utsikt som må vises fram i kveldssol, eller er det andre årsaker? For meg hørtes det rart ut.

Ja, og lykke til med salget!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-23, 09:33   #17
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Vi må legge nytt kjøkkengulv.Det var noe av det vi tenkte på forkant, og megler uavhengig sa med en gang. Dette er en leilighet i litt dyrere klasse så det må se så strøkent ut det kan med rimelige grep. Det er helt nødvendig selv om de røkker det opp og bytter kjøkken. Det er lite og veldig slitt, og koster ikke mye. Farger jeg har er lyse farger malt i 2020. sofaen er enda finere enn på bildet. Jeg har utsikt til båthavn og promenade og by. Men jeg tenker litt som at kveldsbilder ikke er nødvendig for inntrykket. Men jeg skal jo ikke kjøpe…

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-23, 10:34   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Kan du ikke ta noen bilder selv en kveld? Trenger det å være profft-profft?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-23, 11:07   #19
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Kan du ikke ta noen bilder selv en kveld? Trenger det å være profft-profft?

Tror det må være profft om jeg skal. Har bare mobilen min. Men uff ja, for meg er tusenlappene dyrebare, men jeg får bare gjøre det.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-23, 11:52   #20
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg skal flytte! Råd til klargjøring?? Hjelp…

Det er jo ganske ofte at det er "selgers egne bilder" av sommerutsikt, kveld etc. når jeg ser på finn. De er tatt med mobilkamera tenker jeg og de fleste mobilkameraer er jo bra nok til det formålet tenker jeg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no