Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nattog uten sovekupé

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-10, 13:41   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Nattog uten sovekupé

Er det noen som har tatt nattoget Bodø-Trondheim uten sovekupé og vet hvordan sittevognene er? Jeg vurderer en tur i vinterferien, men sovekupé utgår siden de bare finnes med to senger ( ) og vi er en voksen og to barn og ikke kan dele oss på to kupéer. Finner bare ugunstige flyavganger, og tog uten sovekupé blir faktisk billigere enn fly uansett. Men overlever vi to netter på toget med bare sitteplass; er det gode sitteplasser som kan legges bakover eller blir vi sittende rett opp og ned? Det er snakk om to netter på hotell innimellom, men jeg vil jo gjerne at vi skal kunne stå på beina den første dagen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:06   #2
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Det blir slitsomt. Setene kan ikke legges skikkelig ned og det er som oftest en del uro på nattogene når man sitter i sittevogn. Det er min erfaring fra dengang da i alle fall, og jeg har som regel (som godt voksen) valgt å ha sovekupe om jeg har reist med nattoget.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:10   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Jeg ville kanskje prøvd å la barna dele seng, eller at jeg delte seng med et av barna, hvis det går. Vet du hvor breie sengene er?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:10   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Jeg har også alltid brukt sovekupé, men så tok de jo ut seng nr 3 og da ble det bare trøbbel for oss. Et par ganger har vi hatt to senger og så har to av oss delt den ene, men nå er ungene for store til det, Elise (det er ikke noe alternativ at ungene deler; det må være meg og den ene).

Usj. Det er jo en grusomt lang tur å sitte våken gjennom.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:52   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Jeg synnes hvilestolene er supre,de er faktisk gode å sove i.. Er 2 i bredden på ene siden og 1 på andre siden.

Mamma og pappa tar ofte tog herfra og til værnes og de bruker bare å hvilestol på natttoget


En venninne av meg tok natttoge her fra og til Trheim(Oslo) med en på 4 mnd og hun hadde hvilestol. Hun sa det gikk supert.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 14:57   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Er det ikke forskjell på kupe med vanlige sitteplasser og hvilestoler?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 15:06   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Men hvilestol er vel ikke det samme som standardplass? Fikk bare opp det som alternativ i tillegg til sovekupé. Det kan vel tyde på at hvilestolene er utsolgt.

Det blir faktisk billigere å fly til Oslo enn å ta tog til Trondheim. Har lyst å gjøre noe i ferien, men nå har vi vært så mye i Oslo i det siste at noe annet hadde vært artig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 15:08   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men hvilestol er vel ikke det samme som standardplass? Fikk bare opp det som alternativ i tillegg til sovekupé. Det kan vel tyde på at hvilestolene er utsolgt.

Det blir faktisk billigere å fly til Oslo enn å ta tog til Trondheim. Har lyst å gjøre noe i ferien, men nå har vi vært så mye i Oslo i det siste at noe annet hadde vært artig.

Hvilestol er ikke som standardplass nei. Jeg husker jeg har reist med hvilestol, da var det forheng og greier. Noe helt annet enn standardplassen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 15:09   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Når jeg gikk på skole i bodø og bestilte billig bilett her fra og til bodø mandags morgn, toge er her kl 6 og i bodø kl 9, så det er natttoge fra trheim jeg brukte å ta Og da fikk jeg betandig hvilestoler når det var ledig på billig biletter.

Sto når jeg hadde bestilt hvor den var, altså i mail.

Men litt teit å bestille og sjangse på, men du kan bestille og oppgradere i think. Står inne på nsb sia.

men om det er billigere med fly så hadde jeg ikke spekulert en gang på det

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 16:07   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Jeg har tatt tog Oslo-Bodø-Oslo i ett strekk. 44 timer, to netter. Sitteplass hele veien. Gikk kjempefint. Men det hører med at det er mange, mange år siden da jeg hadde godt sovehjerte og at jeg satt med walkman på ørene på natta.

  Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:29   #11
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

De kjører gamle togsett på nattogene mellom Trondheim og Bodø, så ser ikke for meg at det er den mest komfortable måten å reise på. Men om man ikke har problemer med å sovne delvis sittende med litt lyder rundt seg er det ikke noe problem. Dere får utlevert en pose med fleecepledd, ørepropper og bind for øynene på toget.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:40   #12
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Jeg kan fint ta en natt på tog uten sovekupè selv,for jeg takler å sove sittende. Med barn? Nope. Mine barn ville aldri funnet roen sittende i et togsete.Det er jo ofte en del forstyrrelser på natt-toget,så om jeg skal ha med barna,blir det sovekupè,helt klart.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:44   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Sovepose og oppblåsbar madrass på gulvet. Det funker som ei kule. De nye luftmadrassene er gode å ligge på.

  Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:53   #14
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nattog uten sovekupé

Ja, jeg har landet på at det er uaktuelt uten sovekupé; har en som må ha søvn for å fungere dagen etter. Så da blir det ikke tog, for med sovekupé t/r blir det dobbelt så dyrt som rimeligste flybillett jeg finner (og dagtog er i hvert fall helt uaktuelt; 11 timer i våken tilstand med spinnvill 9-åring - nei takk). Så da må jeg bare bestemme meg for om vi skal gjøre dette eller ikke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no