Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Barn og Prekestolen

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-09, 23:02   #61
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Unger på Prekestolen!?

Min reaksjon også. *vettskremt ved tanken*

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 09:38   #62
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Eldstemann var med da han var 10 måneder. Altså rimelig enkel å kontrollere, og frakten var heller ikke noe tema. Det er jo ikke snakk om å slippe dem løs, og jeg tror jeg hadde tatt nisten et annet sted. Ut over det hadde jeg ikke hatt problemer forutsatt en voksen per barn.

Turen opp kan være bratt, men da jeg var liten, elsket jeg å klatre i steinrøyser og fikk langt flere krefter enn da vi skulle gå en liten kilometer til butikken.

Rug er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 10:53   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Ja, man må jo se an barnet. For mine barn ville det blitt en helt umulig tur, for femåringen orker ikke å gå så langt, og minsten takler ikke å bli båret lenge om gangen, så han hadde skapt seg noe helt vilt. *grøss*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 11:37   #64
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Blir kvalm bare jeg leser denne tråden.

:høydeskrekk:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 12:19   #65
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Kommer aldrig til å sette mine ben oppå der.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 16:42   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vært der?! Hallo! Selvsagt har jeg ikke vært der!

Men jeg kan informere om at mine unger ikke får lov til å lene seg mot vinduet når vi er i Tyholttårnet,

Jeg fikser heller ikke Tyholttårnet. Har lidd meg gjennom en middag der og er kvalm hver gang jeg er der. Men i mitt hode er et sånt tårn mye eklere enn Prekestolen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 02:05   #67
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Kunne ha fint sittet der og dinglet med beina selv. Snart-seksåringen kunne også ha fått blitt med, men jeg hadde holdt henne i hånden hele veien...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 08:54   #68
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Dette er nesten litt flaut å innrømme, men vi har bodd i kommunen i tre år, og har enda ikke vært på Preikestolen.

Nå skal det endres. En venninne og jeg har blitt enige om å ta jentene våre med oss opp i løpet av Juli. Jeg har en datter som ikke synes det er så ekstremt kult å gå tur, og ikke liker jeg det heller. Men med god niste, godt selskap, badetøy i sekken, og utsikten som gulrot tror jeg det skal gå greit.

Men du får meg IKKE ut på kanten!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 08:58   #69
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Nå skal det endres. En venninne og jeg har blitt enige om å ta jentene våre med oss opp i løpet av Juli. Jeg har en datter som ikke synes det er så ekstremt kult å gå tur, og ikke liker jeg det heller. Men med god niste, godt selskap, badetøy i sekken, og utsikten som gulrot tror jeg det skal gå greit.

Men du får meg IKKE ut på kanten!

Men ialledager da, du bor jo rett på andre siden av fjorden, hvorfor gå midt når alle andre går? Gå i kø til Preikestolen er ikke naturopplevelse.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:00   #70
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Fordi vi skal ha noe å bedrive tiden med i den lange sommerferien.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:01   #71
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Fordi vi skal ha noe å bedrive tiden med i den lange sommerferien.

Dere skal få lov under sterk tvil.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:04   #72
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg skal opp der i sommer med jentene på 9 og 10 år. Vi gleder oss skikkelig til turen. Men ut på kanten skal vi nok ikke, nei.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:07   #73
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Dere skal få lov under sterk tvil.

Jeg bryr meg egentlig ikke om det er masse folk der eller ikke. Naturopplevelse blir det likevel. Vi er liksom ikke de som går mest i skog og mark og sånn. Jeg liker det egentlig ikke noe særlig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:26   #74
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Jeg syns de svartmaler det litt her jeg da men...
Jeg går normalt til preikestolen 2 ganger pr uke i store deler av vår og sommermånedene. (Bruker det som treningstur.)
Det tar 55 minutt opp i rask gange, og ca 45 ned, men da går jeg på.
Vi var nettopp oppe med guttungen på 11 og en tanteunge på 9 år.
Da brukte vi 4 timer opp og ned, med god pause på toppen.
Det er ikke farlig å ta med barn opp, så lenge en passer på dem. Men selfølgelig slipper en ikke løs små barn på stolen alene, en god voksenhånd er grei å holde i.

Hvis barna er 4,5 år, vil jeg tro de kan ble trette, da det er 2 bratte steinrøyser dere må opp på turen, men tar den det med ro, går det bra.
Men når det er sagt hadde jeg ikke tatt med meg en "villstyring" opp, det må være barn som forstår at her kan vi ikke løpe rundt.

Det er mange mennesker som går opp i disse dager, men går en tidlig på dagen, og helst midt i uken er det glimrende.
Jeg har selv vært oppe flere ganger, og kun truffet 3-4 mann på hele turen.

Jeg hadde heller ikke vært redd for lengden på turen. Den er jo egentlig en korttur. Men høyden. OMG! Tenåringen har vært der med venninne og familie. Jeg hadde vondt helt til hun ringte og sa at de var nede. Og vi snakker om en rolig og behersket tenåring på tur med min venninne som jeg stoler på.

Selv sliter jeg å kikke ut vinduet fra 3. etasje på jobb. :angst:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:54   #75
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Mine ungar slepp iallefall ikkje opp dit før dei er 30 eller deromkring. Eg har vore der fleire gongar, og dingla med beina, som seg hør og bør, men ungane skal ikkje opp!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:58   #76
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Mine unger får ikke gå opp alene, men sammen med meg kunne de blitt med. Minstemann (7 år, vill gutt) i bånd, vel å merke.

Jeg er ikke redd Prekestolen, men jeg går ikke to meter opp i en stige engang, og jeg overdriver ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:03   #77
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg kødder ikke nå, jeg er drivende svett i hendene bare av å tenke på å være på prekestolen.

Jeg har såpass høydeskrekk at jeg har 'bannlyst' de fleste veiene på Gran Canaria hvor vi pleier å feriere. De er ikke spesielt dårlige, det er bare jeg som har spesiell høydeskrekk. Litt dumt, det er mange fine steder man kunne ha besøkt der.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:46   #78
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg hadde ikke hatt problem med å ta ungne med på Preikestolen, men av en aller annen grunn er det bare eldste som har vært med.
Vi har en fin topptur i nærområdet vårt, det er ca 400m på utkikkspunket, så det er like farlig der som på Preikestolen, men ungne har lært at vi IKKE går ut på kanten.

Om jeg tar med minsten så blir nok ikke tiden på selve platået særlig lang, men den er jo bare en liten del av turen.

Og så litt flisespikkeri:
Den heter Preikestolen, ikke prekestolen

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:51   #79
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Denne tråden hadde jeg ikke sett. Det passet bra at den dukket opp nå, for mellomste min har lyst på en tur i sommer.

Hvor kan man overnatte rimelig i nærheten?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:57   #80
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Det er jo mange hoteller i Stavanger sentrum, men om du vil enda nærmere har du Lilland Hotell på Tau. Vet ikke om turistforeningen har hytter oppover der, ellerom det går an å overnatte på Preikestolhytta...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no