Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Brannbilkake (inn med teskje)

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-11, 12:56   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

Ja, det tror jeg nok, hvis du bestiller nå. De sendes fra UK.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 13:12   #22
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

men kommer den fram til den 30 juli mon tro?

Ja. Jeg bestilte noe fra ebay, sendt fra UK, på tirsdag, det kom i går. Legger du inn en uke til postgang, samt et par dager sånn at selger får den i posten, og det er fortsatt ikke 30. juli.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 13:13   #23
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

Jeg tror du rekker det.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:14   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

De har fine bilder her også: https://shop.textalk.se/no/shop.php?id=503. Jeg har kjøpt to ganger; rask levering og under tollgrensa. (Har ikke sett over om de har noe som passer for dere, da - men de har mye.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 16:27   #25
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

jeg lagde jo brannbil kake nettopp. brukte red red fargen. Viktig med god sprøyte pose og liten spiss er viktig. Brukte den som sto i bruksanvisningen til kakeformen. Kan finne riktig nr senere. Kjøpte et pynte sett på ebay som hadde alt. så det på den lokale kakepynte butikken og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:11   #26
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Hvis du bruker formen du har lånt, kan du bruke denne filmen som inspirasjon til pynten.

jøss.. dette så jo ikke så veldig vanskelig ut.. Hva er frosting? glasur? min glasur renner jo alltid. hennes så jo helt stiv ut..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:17   #27
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

Det så ut som smørkrem, synes jeg.
Minsten min syntes filmkaka var kul, og ønsker seg en slik.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 20:14   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

Det der var hakket enklere enn jeg trodde, men jeg tror likevel det muligens ikke er helt så enkelt i praskis som det ser ut som, det skulle jo i teorien være greit å lage den båtkaka jeg laga i fjor også, som så ut som et takras, pyntet i kjøleskapet fordi sjokolademelisglasurkremen smeltet...

Men jeg skal lage litt sånn "frosting/smørkrem" av et slag og prøve litt jeg, før jeg går igang med å lage brannbilkake. Først se om jeg klarer få det til få en konsistens som lar seg dekorere og dekke med.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:56   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

Takk

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 10:03   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med tskje)

Her er et sett som har alt du trenger, som koster godt under 200kr før porto: http://cgi.ebay.com/New-Wilton-53-PI...item2c5df2b6e5

Det er Tip 3 og 16 du trenger til brannbilformen. (om det er samme jeg har). 3 er tynn strek for å skille mellom fargene og detaljer, 16 er liten stjerne for å fylle flatene med. Den er så liten at det tar litt tid, men blir veldig fint og detaljert siden man får frem detaljer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 10:30   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Det er ikke brukt stjerner i filmen?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:22   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Jeg kjøpte en brannbil med brannmenn som jeg satte på kaka. Rundt var det vei og sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:48   #33
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

gud, at jeg ikke har tenkt så enkelt??? Det gjør jeg.. langpanne med sjokoladekake og en brannbil på.. han kommer jo til å juble.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:45   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Jeg har fortsatt litt sånne tanker om å lage sånn kake som filmen viser. Men gutten trenger ikke sjokoladekake lenger. Han hadde opprinnelig ønkse om ei sjokoladekake og en lynet mcqueen-bil i en pakke. Men sjokoladekake fikk han smake av pappa'n sin (som allerede har hatt bursdag for en måned siden) så nå er det bare den bilen som gjenstår ønske om...

Men jeg vrir fortsatt hodet for å finne ut hvordan jeg lager en krem som egner seg til det der. For jeg finner tusen ulike forklaringer på smørkrem og frosting, uten at jeg vet hva det er hun egentlig har.

i mellomtiden skal jeg lage kake til min egen bursdag i morgen (eller, mannen mener han skal, mens jeg hadde tenkt å bruke den til å prøve litt på) men søren om jeg vet, til guttungen hadde det holdt fint med et lite kakestykke med en lynet-bil plassert oppå, tenker jeg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 23:48   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Jeg lagde brannbilkake etter den filmen mer eller mindre i fjor.

Jeg burde sett den filmen igjen i dag. For en time siden.

Jeg delte kaka feil.

Det ble nå likevel en slags brannbil, men den er langt for BRED i forhold til lengden og ser litt snål ut.

Ja, enn så lenge er den absolutt snål, den er hvit. Dekket med første lag med smørkrem, som jeg ikke gadd bruke farge på. Noe jeg sikkert angrer på snart, på lik linje med alt annet jeg har gjort med den kaka så langt i dag...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 00:11   #36
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Du kan jo lage sånn her. Tok litt tid, men ikke kjempevanskelig. Bilene og NAS-car er lys.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kake1.jpg (68,9 KB, 20 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 00:30   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Stilig.

Jeg har nå en noe misformet brannbil stående, og rød smørkrem som den skal dekkes med.

Om ca 35 minutter blir gutten fire år, han er født fem over ett. Sånn ca fem timer senere, seks om vi er heldig, kommer han og søsteren til å våkne og dagen er igang. Og da trenger vi dagen for å rydde ferdig, lage muffins og litt sånn.

Og derfor skal altså kaken dekkes med denne røde smørkremen i kveld. Og pyntes ferdig. I kveld. Dvs i natt.

Lærer jeg noen gang? Der vil tiden vise...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 00:34   #38
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Hvordan gikk det?
Fikk 3-åringen kaken of his dreams?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 08:30   #39
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Haha prøvde å unngå at noen spurte om dette. Joda han ble fornøyd med kaken men den ble ikke som planlagt. kan finne bilde seinere.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 20:56   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannbilkake (inn med teskje)

Knerten var troende fornøyd ,ed sin treårskake. S fornøyd at jeg altså har gjentatt det nå, han var fornøyd med dagens også. Jeg var mer fornøyd med den i fjor.

Forbereder meg mentalt på gjentagelse om et år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no