Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ståplass og stollek

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-10, 19:43   #1
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ståplass og stollek

Jeg har vært en snartur i Bonn. Der er flyforbindelsene så krøkkete at det er bedre å fly til Frankfurt og ta toget derfra. ICE, eller InterCity Express er fantastiske tog. Særlig på 1. klasse, med skinnstoler og servering ved bordene. Så da ble det slik.

Da vi skulle hjem kjøpte vi 1. klasse igjen, men fikk ikke reservere seter siden det bare var noen minutter til toget skulle gå. Greit nok, det har ikke akkurat vært fullt de gangene jeg har reist tidligere. Fredag 16.11 var imidlertid en heeelt annen sak. Ikke bare var det fullt, det var smekkfullt. Så fullt at vi måtte stå i gangen, faktisk. Men det var jo heldigvis 1. klassegangen, så da hadde vi i hvertfall en fancy monitor å se på:



Ståplass i opptil 304 km/t er ... interessant.


Flyet hjem var også interessant. Vi kom tidlig til flyplassen, men innsjekkingsautomaten viste en helt annen flytype enn hva vi egentlig skulle ha, og påsto hardnakket at alle nødutgangssetene var tatt. Men da vi var vel kommet ombord, og det var like før de lukket dørene, var fortsatt hele den ene seterekken ved nødutgangen ledig. Så da flyttet jeg meg like godt dit, til godsetet ved vinduet uten sete foran. Jadda! Jeg har litt bein å stue vekk, så vanlige seter er i grunnen et mareritt.

Men så begynte det plutselig å strømme på med nye folk, etter at vi egentlig skulle kommet oss avgårde. Samtidig begynte flyvertinnen å styre med noen folk bak meg, og plasserte en yngling ved siden av meg. Så spurte hun meg om jeg egentlig skulle sitte der, og da jeg fortalte henne at jeg hadde et vindussete lenger framme sendte hun en annen kar frem dit. En av de nyankomne satte seg ned på det siste ledige setet ved siden av oss, og så begynte flyvertinnen å styre igjen med å flytte på de to som satt foran oss. Det var i grunnen det ville kaos.

Heldigvis gikk det bra. De bak hadde blitt flyttet for at barnefamilien som opprinnelig hadde bestilt nødutgangssetene skulle få sitte sammen et annet sted, siden barn ikke kan sitte ved nødutgang. De foran hadde blitt booket inn på samme plass på grunn av en feil ved gate-en. Og jeg ble sittende og strekke meg velbehagelig i godsetet hele veien hjem.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 04-11-12 kl 18:47.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 22:18   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ståplass og stollek

Ståplass på 1. klasse altså.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 23:39   #3
Abeline
Aktiv
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 102
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ståplass og stollek

Høres ut som en reise av første klasse

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 23:48   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ståplass og stollek

Men var det servering i gangen på 1. klasse? :viktig:

Nødutgangsete uten sete foran er ren luksus! :bare 180 cm:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:18   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ståplass og stollek

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men var det servering i gangen på 1. klasse? :viktig:

Klart. 1. klasse er 1. klasse.

:kondisjonert:

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:25   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ståplass og stollek

Sikkert mye finere å stå på førsteklasse enn sånn nedover i klassene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no