Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva hadde du gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-19, 11:22   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva hadde du gjort?

Jeg er syk. På 5. dagen. Jeg har revmatisme, og har fått et kjempeoppbluss. Jeg har ligget i sengen siden fredag. Jeg spiser omtrent ingenting, er kjempekvalm, og fullstendig energiløs. Smertene varierer gjennom dagen, fra at det er så ille at jeg bare klarer å ligge helt stille, til at jeg klarer å komme ned i stua og se litt på tv eller prate litt med barna. Jeg har måttet avlyse alt de site dagene, og har ikke vært med på noenting. Barn er 11 og 12. Jeg får fryktelig vondt av dem, jeg vet de blir lei av å se meg sånn. Spørsmålet er hva jeg gjør i kveld. Vi er bedt til mamma og stefar. Der er søsteren min og mannen med to barn på 1 og 2 år. Høyt støynivå. Jeg orker ikke tanken på å pynte meg, sitte i en bil i 30 minutter og delta på en fest. Men vet jo at barna blir utrolig lei seg om jeg ikke blir med. Så hva søren gjør jeg???

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 11:33   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Har du noe smertestillende som hjelper og som kan gjøre at du klarer noen timer? Evt spise middag med storfamilien og ta pakkene hjemme?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 11:35   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Hvis jeg var så dårlig hadde jeg nok holdt meg hjemme. Dumt for barna så klart, men det overlever de. Og blir det egentlig så kjekt for de når du er så dårlig?

Moren min hadde influensa på julaften et år da jeg var på omtrent den alderen. Hun lå stort sett bare i sengen mens vi andre feiret jul. Det gikk faktisk helt fint.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 11:36   #4
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Har du noe smertestillende som hjelper og som kan gjøre at du klarer noen timer? Evt spise middag med storfamilien og ta pakkene hjemme?

Nei, det er ingen smertestillende som hjelper. Når jeg får sånne oppbluss er jeg sengeliggende til det går over. -Det kan ta alt fra noen timer til flere uker...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 11:45   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Jeg syns du skal sende de tre andre til julefeiring, så kan du åpne de viktigste gavene sammen med barna før eller etter. Kanskje orker du å spise litt julemat med barna før eller etter også?

Julefeiring med to så små barn blir jo bare ståkete, jeg syns du skal bruke kreftene på litt kvalitetstid med dine to egne barn i stedet. De er så store at de skjønner at voksne blir syke og at ikke verden kan snurre om barna hele tiden. Eventuelt så er det på tide at de lærer det.

God bedring til deg!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 11:48   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

- Send de tre andre
- Bli med om du tror at du klarer det, var med litt og legg deg deretter på en seng.

Jeg hadde gjort mye for barna, men du må føle din egen grense. Hva sier mannen?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 11:54   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Jeg hadde ikke dratt. Jeg er enig med Timar i at det selvsagt er kjipt for barna, men shit happens og folk blir syke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 11:59   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Jeg hadde blitt hjemme slik du beskriver ting. God bedring!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:02   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Om mulig hadde jeg stablet meg på bena og blitt med noen timer for barnas skyld. Finnes det et rom med seng der du kan trekke deg tilbake og hvile litt dersom det blir for ille?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:12   #10
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Dersom du absolutt ikke orker, så hadde jeg sendt de 3 andre avgårde.

Om mulig, så hadde jeg kanskje forsøkt å være med, og alliert meg med mamma slik at det var en ledig seng jeg kunne bruke dersom det var behov for å legge meg nedpå en time eller flere.

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet om du ikke blir med.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:13   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Jeg hadde blitt med, men revmatisme er så forskjellig og jeg kan ikke vurdere hvordan det fungerer for deg. Jeg har også heftig revmatisme og er temmelig dårlig for tiden. Jeg har i tillegg fått nye medisiner (biologiske) og de gir ganske heftige bivirkninger enn så lenge. I tillegg greide jeg å brenne hånda mi såpass at jeg måtte på legevakta i forgårs og det er fortsatt ordentlig vondt. Det var et typisk klønete uhell som skjer av og til fordi revmatismen påvirker synet mitt og det begynner å bli ganske dårlig.

Min kropp er slik at jeg blir dårligere av å ligge i senga, både ifht stivhet og smerter, men også ifht energi og kvalme. Jeg blir bedre av å presse meg selv i gang og prøver å unngå å ligge for mye. For meg er det balansen som er viktig. Jeg kan ikke gjøre for mye, men jeg blir også veldig mye verre av å gjøre for lite. Men dette er jo veldig individuelt, så du må jo nesten vurdere dette selv.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:27   #12
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg hadde blitt med, men revmatisme er så forskjellig og jeg kan ikke vurdere hvordan det fungerer for deg. Jeg har også heftig revmatisme og er temmelig dårlig for tiden. Jeg har i tillegg fått nye medisiner (biologiske) og de gir ganske heftige bivirkninger enn så lenge. I tillegg greide jeg å brenne hånda mi såpass at jeg måtte på legevakta i forgårs og det er fortsatt ordentlig vondt. Det var et typisk klønete uhell som skjer av og til fordi revmatismen påvirker synet mitt og det begynner å bli ganske dårlig.

Min kropp er slik at jeg blir dårligere av å ligge i senga, både ifht stivhet og smerter, men også ifht energi og kvalme. Jeg blir bedre av å presse meg selv i gang og prøver å unngå å ligge for mye. For meg er det balansen som er viktig. Jeg kan ikke gjøre for mye, men jeg blir også veldig mye verre av å gjøre for lite. Men dette er jo veldig individuelt, så du må jo nesten vurdere dette selv.

Jeg blir bare verre for meg å presse seg. Det hjelper litt på kvalmen å stå ute på verandaen innimellom, men ellers er det kun hvile som hjelper. I går var jeg helt alene fra morgen til sent kveld, og da klarte jeg å være en time med barna før leggetid. Resten av dagen var jeg i sengen og hvilte og sov. Jeg vet at hvis jeg drar i dag er jeg verre i morgen. For meg er det eneste som hjelper å holde meg fullstendig i ro. Bare å gå 100 meter setter meg tilbake. Det er ingen smertestillende som hjelper. Biologiske medisiner hjalp meg veldig, men jeg fikk så mye bivirkninger at jeg måtte slutte.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:30   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Min søster lå nede for telling med omgangssyke tre juler på rad. Ene året dro jeg ned for å lage litt julaften for hennes tre barn hos pappa. Det gikk helt fint det også. Av og til blir man syk. Hadde heller sendt de til familien i dag og heller satset på å karre seg opp til litt julehygge første juledag i rolige omgivelser hjemme.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:32   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg blir bare verre for meg å presse seg. Det hjelper litt på kvalmen å stå ute på verandaen innimellom, men ellers er det kun hvile som hjelper. I går var jeg helt alene fra morgen til sent kveld, og da klarte jeg å være en time med barna før leggetid. Resten av dagen var jeg i sengen og hvilte og sov. Jeg vet at hvis jeg drar i dag er jeg verre i morgen. For meg er det eneste som hjelper å holde meg fullstendig i ro. Bare å gå 100 meter setter meg tilbake. Det er ingen smertestillende som hjelper. Biologiske medisiner hjalp meg veldig, men jeg fikk så mye bivirkninger at jeg måtte slutte.

Da hadde jeg sendt mann og barn avgårde og blitt hjemme selv slik at du kanskje er bedre i morgen og kan få en koselig dag med dem da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:32   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Sende de andre på julefeiring og tilbring dag/kveld i sengen

God bedring!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:40   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Enig med de andre. Hvis smertestillende ikke hjelper, så blir du i sengen. Kjipt, men sånn er det.

God bedring!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-19, 12:43   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hadde du gjort?

Bli i sengen. Send de andre avgårde og trygg barna på at dette er det beste for deg og at de skal kose seg med god samvittighet. Du skal også slappe av med god samvittighet, noen juler er man syk. God bedring!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no