Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvordan smakssetter dere couscous?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-08, 20:46   #21
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Jeg vil også gjerne vite det hemmelige trikset.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:48   #22
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Kjære Habibi-kokker, jeg outer selvsagt ikke triksene deres til andre enn Zol, altså.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:48   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Kjære Habibi-kokker, jeg outer selvsagt ikke triksene deres til andre enn Zol, altså.

Og min munn er lukket med syv segl (helt til det skal couscous og bulgur inn der selvfølgelig ). Ikke skal jeg slutte å spise på Habibi heller :æresord:.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:17   #24
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Kjære Habibi, jeg kommer til kun å spise min bulgur hos dere i evig tid og ønsker virkelig ikke prikk med det hemmelig trikset.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:19   #25
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Dette er nam:

Couscous med svinekjøtt og grønnsaker



250 gram couscous
1 ½ dl vann
1 dl appelsinjuice
1 ts salt
En dæsj smør eller margarin

350 gram svinekjøtt
4 sjampinjonger (middels store)
1 løk
½ squash
1 liten neve casewnøtter
½ dl vann
1 ss worchestershire-saus

1 ts salt
½ ts paprikapulver
pepper
1 neve småtomater (10-12 stk)

Kok couscousen som anvist på pakken, men erstatt noe av vannet med appelsinjuice. Grønnsakene hakkes/deles i små biter.
Svinekjøtt og grønnsaker (unntatt tomatene) steikes. Tilsett væsken, smak til med krydder og tilsett tomatene like før servering.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:39   #26
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Kan jeg få en prikk med det hemmelige trikset hvis jeg til gjengjeld lover å begynne å spise på Habibi?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:57   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Det er like lett, men den skal vel koke litt. Jeg kan prikke deg det hemmelige trikset jeg fikk smiska meg til på Habibi, det er så banalt, men det er vel dårlig gjort av meg å oute i tråden..

Jegogjegogojegogjegog!

Og jeg spiser selvsagt masse på Habibi uansett.

Ang. couscous så pleier jeg å lage couscous-salat med avocado, tomat, agurk, bønner og sweet chili saus.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 23:01   #28
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Hvor er Habibi forresten? Er det den i Torggata?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 23:05   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvor er Habibi forresten? Er det den i Torggata?

Nei, Storgata. Akkurat der trikken svinger ned mot Oslo City. Eller gjorde? De har jo gravd opp hele området. Ved siden av HM.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 23:25   #30
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

couscous:
250 g hurtig couscous
3 dl grønnsak buljong
2 klatter smør
1 god håndfull hakkede nøtter(cashew, pistasje, valnøtter, mandler)
1 god håndfull hakkede tørkede aprikoser
1 ts spisskummen
hakket mynte (jeg bruker colemans myntesaus fra glass)
4 ss olivenolje
2 ss sitronsaft
salt og pepper
Ha couscousen i en stor bolle og rør inn kokende kraft og smør. Dekk til bollen og la det stå å svelle i 5 minutter.
Visp sammen olje og sitronsaft, smak til med salt og pepper.
Rør i couscousen med en gaffel, bland inn sitrondressingen og de andre ingrediensene.
Smak evt. til med mere salt og pepper

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 01:08   #31
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Det er like lett, men den skal vel koke litt. Jeg kan prikke deg det hemmelige trikset jeg fikk smiska meg til på Habibi, det er så banalt, men det er vel dårlig gjort av meg å oute i tråden..

Vil gjerne ha hemmelig triks!


Forresten, noen som vet hvorfor couscousen min smakte papp sist jeg lagde?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 01:14   #32
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Fordi couscous uten smakstilsetninger faktisk smaker papp.

Jeg bruker å lage en salat av couscous, skjørost, fetaost i olje, alfaspirer, bønner, løk og tomat. Jeg bruker oljen fra fetaosten som dressing. Hvis jeg skal servere det som en "salat" alene tilsetter jeg også kyllingkjøtt.

Bulgur har jeg aldri forsøkt å lage. Men, hvis jeg skulle være så heldig å få et godt tips om hvordan det lages så er det klart jeg ikke kan unngå det. (Har forresten aldri hørt om plassen det siktes til siden jeg ikke bor i den aktuelle byen, ergo kan jeg verken begynne eller slutte å spise der. )

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 01:21   #33
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Men jeg hadde både soltørkede tomater, chili, masse god olje og hvitløk i den.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 01:23   #34
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Da vet jeg ikke. Brukte du samme type som du vanligvis bruker? Jeg har fått servert pappcouscous en gang og det var jammen meg ikke gode greier, men jeg vet ikke hva som er årsaken.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 01:52   #35
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Ja brukte den jeg alltid bruker.
Jeg vet jo at "ren" couscous smaker papp, men med såpass mye ting med god smak så skulle en jo tro at pappsmaken var borte.
Jaja, det får bli naturris neste gang. :P

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 11:19   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.057
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Abonnerer

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 11:55   #37
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Dette hørtes så godt ut alt sammen, nå vet jeg ihvertfall hovedingrediensen i dagens middag.

Søster, kan jeg også få det hemmelige trikset? Jeg fikk ikke lov å spørre deg i prikk. Og jeg spiste MASSE på Habibi i gode gamle dager, da jeg bodde i den ordentlige byen. Jeg er innom hver gang jeg er i Oslo også, så jeg tror Habibi-kokkene vil synes at jeg fortjener dat, altså.


Sist redigert av Balanse : 31-07-08 kl 11:58. Årsak: Hadde ikke lest hele tråden og måtte skrive litt til
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 17:26   #38
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Det ble jo akkurat som på Habibi jo . Og jeg laget ekstra og kunne for en gangs skyld spise til jeg ble mett av omtrent kun bulgur .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 18:59   #39
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det ble jo akkurat som på Habibi jo . Og jeg laget ekstra og kunne for en gangs skyld spise til jeg ble mett av omtrent kun bulgur .


__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:24   #40
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan smakssetter dere couscous?

Vi bruker bare grønnsaksbuljong istedenfor vann og smaksetter ved bordet selv. Storesøster har akkurat begynt å like couscous så da synes jeg det er greit å ha den ganske "ren". Vi bruker den istedenfor ris som regel, så da vil jeg ikke ha for mye "dilldall" i den. Vi bruker fullkornscouscous og den smaker ihvertfall ikke papp.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no