Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-12, 22:45   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Finnes det? Jeg sliter sånn med å få i meg mat om morgenen, og arbeidsdagen min er slik at det er vanskelig å sette seg ned å spise i ro og fred. Jeg har ikke matpause, men slutter en halvtime før på jobb i steden. Jeg er ikke særlig glad i brødmat rett etter jeg står opp (eller generelt sett), men frokostblanding kan fungere. Finnes det noen på markedet for voksne som faktisk er tilnærmet sunn? Enn for barn?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 22:46   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Vi bruker Weetabix. Jeg mener den er grei.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 22:48   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Müsli fra First Price var en av de som kom best ut i en test, lite tilsatt sukker. Skal se om jeg finner testen.http://bramat.no/kosthold/tester/375...t-tester-musli

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 22:52   #4
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

4-korn er veldig sunn og god!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 22:54   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.945
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Jeg tillater meg å spørre et spm i denne tråden Jeg er nemlig ikke veldig flink til å lese slike innholdsgreier på pakkene. Nå har jeg kommet over en frokostblanding som jeg synes er fantastisk; All Bran Crunchy Bites. Noen som vet om denne er virkelig sunn? Eller er det for godt til å være sant?!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 22:56   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Jeg søkte litt også og fant en test hvor havregryn kom best ut. Kan man spise dette til frokost altså, uten å koke de? Blande med melk? Yoghurt?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 22:58   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Vi har ofte havregryn til frokost. Blander med solsikkefrø, linfrø, kanskje noen valnøtter, noen rosiner eller litt syltetøy hvis vi vil det. Har på melk. Man kan ha på yoghurt også, men hiver man på masse søt yoghurt blir det jo mye sukker fort.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 22:59   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Weetabix hadde jeg da sannelig i skapet her `for en tid tilbake, men jeg kastet den. Hmm, hvorfor gjorde jeg det tro? Lurer på om jeg rett og slett ikke likte konsistensen da det ble blandet med melk, men jeg husker sannelig ikke. Kanskje prøve igjen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 23:02   #9
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Jeg bruker havregryn med rosiner og frukt (banan eller eple) og melk. Fungerer kjempegodt

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 23:04   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Takk for svar, alle sammen.

Svarer meg litt selv også jeg, 4 Korn er viss det jeg burde ha i skapet. 4 Korn, weetabix og havregryn. Da har seg sannelig noen gode alternativer. Med litt frisk frukt kan jo ikke dette smake så alt for ille.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 23:04   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg bruker havregryn med rosiner og frukt (banan eller eple) og melk. Fungerer kjempegodt

Trenger havregryna å svelle en stund før man kan spise den, eller er det bare å spise med en gang?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 23:07   #12
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Jeg spiser med engang .. Synes det blir litt sånn grøtaktig hvis de sveller for mye, liker de best litt "tørr" jeg ..

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 23:47   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Eg spiser 4-korn med ei spiseskei knuste linfrø og ei spiseskei solsikkekjerner blanda inn i skåla. Viss eg har friske bær, putter eg oppi litt av det og, før eg heller biola eller melk over. Godt, mettande og utan tilsett sukker og smaksforsterkarar.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 07:29   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Jeg lager en blanding av diverse nøtter og frø, og hakkede tørkede aprikoser. Tar litt av den, og blander med havregryn. Smaker godt og metter lenge.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 07:40   #15
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Havregryn som du tilsetter litt nøtter, rosiner, linfrø osv... bare å ha alt hjemme klart i en boks å tilsette melk og bær

Lage hjemmelaget musli å ha med på samme måte

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 07:47   #16
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Jeg har oppskrift på en hjemmelaget med havregryn, nøtter og frø, blandet med litt honning

__________________

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 07:47   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Vi har alltid gresk yoghurt stående. (Slik man kjøper i små bøtter)
Frokosten min er som regel gresk yoghurt, litt økologisk 100 % fullkornsmusli og en spiseskje honning eller bær, eller rosiner eller eller.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 08:42   #18
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Firkorn blandet med havregryn, bittelitt corn flades og litt rosiner. Blandes ferdig i en boks som det er enkelt å forsyne seg av og spises med melk. Her i huset spiser alle barna dette hver morgen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 09:11   #19
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.398
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Havregryn og firkorn er korn uten tilsatt sukker, så de er helt klart de sunneste.

Jeg har sjekket ganske grundig på innholdsdeklarasjonen på Havrefras, Rugfras og Havreflakes, samtlige har passert mitt sukkerfilter. Bruker dem som smakstilsetning oppå havregryn med melk.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 09:40   #20
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunn, eller tilnærmet sunn frokostblanding

Havregryn, med div tilbehør er kjempe godt.
Bare til info, man kan bli litt luftig i magen, i starten. Tarmene og magen får et godt stykke arbeid.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no