Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Passer bunaden din?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Passer bunaden din?
Som hånd i hanske! 86 45,50%
Greit nok, men bør ikke puste og spise for mye 33 17,46%
Den går på hvis noen hjelper til med hekter og knapper 4 2,12%
Nei, den har krympet eller vokst i skapet 59 31,22%
Dustepoll 7 3,70%
Deltakere: 189. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-11, 22:26   #81
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Bunaden min har vært uforandret siden jeg fikk den i 1988. Det betyr vel at kroppen som har vært inni den ikke har forandret seg nevneverdig i den nevnte perioden heller (med unntak av noen graviditeter, men da har bunaden måttet vike for alternative festplagg).

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:27   #82
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.994
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Jeg får den på, men jeg bør verken sitte, spise eller puste med magen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:35   #83
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Den er alt for liten. Hvor mye vet jeg ikke, for det er lenge siden jeg har hatt den på nå. Jeg var tynn som ei flis da jeg fikk bunaden min, men skredderen hadde heldigvis vett til å legge inn godt med stoff, slik at det var mulig å sy den ute ganske mye. Tror jeg har brukt den etter at jeg fikk Lillemor, men ikke etter jeg fikk Knerten. Kanskje stakken kunne passe igjen dersom jeg la ned en real innsats, men vesten tror jeg aldri vil passe igjen. Men det kan jo være en mulighet å få sydd ny vest, så klart.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:53   #84
elle
Aktiv
 
elle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 159
elle er litt kul
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Passer fint med sikkerhetsnåler... Ikke helt igjen på siden, så det må skjules bak forklet. Vurderer å få den lagt ut, selvom det sannsynligvis er kroppen som burde blitt mindre:-))

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:09   #85
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Jeg fikk den for 3 år siden, etter begge barnefødslene, så den passer utmerket

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:16   #86
Nutte
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 36
Nutte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Den passer. Har sydd den ut en gang etter at jeg fikk den til konfirmasjonen da.

Nutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:28   #87
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Stakk med høyt liv, kommer alltid til å passe!!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:52   #88
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Min passer og jeg har ikke gjort noe med den siden jeg fikk den til konfirmasjonen. Jeg arvet mormoren min sin bunad og fikk den da sydd om til å passe meg.
En gang har den vært trang, og det var 17 mai i 2004...nøyaktig 2 uker etter fødsel. Men jeg hadde bestemt meg at den skulle på, og på kom den, selvom venninna mi måtte stå og dytte inn pupper før vi fikk sølja på plass (og da det var på tide å amme, spratt sølja nesten ut av seg selv...).

Veldig glad i bunaden min

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no