Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-25, 09:48   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Gruffetråd #21

Det trengs vel en ny gruffetråd? Mener å se at nr 20 var stengt, siste innlegg fra 12.2.

Kan starte:

Gruffer over hundeeier i nabolaget som har hus og liten hage nært et område med litt skogsterreng. Hundeeier bruker dette området til å slippe ut hunden sin morgen og kveld uten å ha oppsyn med den. Det ble jeg fortalt av eier, etter at hunden angrep min hund da vi gikk tur i dette området. Hunden gikk i klinsj med min to ganger etter hverandre, med påfølgende bjeffing uten at eier oppdaget det. Jeg måtte rope etter hjelp, visste jo ikke hvor denne Hunden hørte til. Etter hvert kom eier ut. Jo, dette brukte de å gjøre morgen og kveld, la hunden løpe i offentlig skogsområde uten å ha oppsyn med den. Området har mye spor etter rådyr. Det visste de, det hadde gått bra til nå sa eier. Hunden var en hannhund springer spaniel.

Sist redigert av Ine : 15-02-25 kl 16:47. Årsak: Endret overskrift
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-25, 10:40   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd

Anmeld, Ine.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-25, 11:56   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Anmeld, Ine.

Jeg sa faktisk at om dette skjedde en gang til kom jeg til å kontakte politiet. Hunden min var helt bløt av sikkel på ene øret sitt etter hendelsen, av at denne hunden hadde øret til min hund i munnen sin. Hunden min skulle like etter til veterinær, han får månedlige sprøyter. Veterinær fant ingen bitt. Jeg spurte eier hvor jeg skulle sende veterinærregning hvis han var bitt.

Eier sendte meg sms så jeg visste navnet hennes. Jeg skrev sms til henne om at eier alltid skal ha løs hund under oppsyn og under kontroll. Hun skrev videre at hun visste om denne paragrafen. Fra nå av skulle hun sjekke om det var folk med hund i nærheten når hun slapp ut hunden sin. Jeg redponderte med at det kan komme folk gående i etterkant av at hun har sluppet ut hunden sin, og at hun som eier skal ha kontroll over og oppsyn av hunden sin hele tiden den er løs. Og at hver gang hun lar hunden sin være løs uten kontroll på den velger hun bevisst å bryte hundeloven.

Kjekt å slippe å være ansvarlig for hunden sin to ganger per dag da, så den får luftet seg selv, sparer en del tid på det.

Jeg skrev også at vi kom til å fortsette å gå tur der, og at det var opp til henne om vi kom til å oppleve dette igjen.

Tidligere har vi måtte snu i dette området, pga at denne hunden er løs uten oppsyn.

Kanskje anmelde det for sikkerhets skyld ja.

Uten at vi har gått der er det stier etter fottråkk på kryss og tvers i området, så det er et populært tursted for flere enn meg. Og da jeg sa det var mye rådyrspor i området sa hun at det visste hun, de var inne i hagen hennes og, spesielt morgen og kveld, akkurat tidspunktene hun brukte å slippe han løs.. Jeg er så sjokkert over at man bare slipper løs en springer spaniel løs i et sånt område.

Det som er ganske dumt er at det ikke er andre slike områder i gangavstand, det er eneste området hunden kan få litt skogsfølelse uten at vi må ta bilen fatt.

Dyrlegen sa at han ikke så merker etter bitt, men at hvis det var bitt ville det bli byll. Skal være oppmerksom.

Jeg sa at hunden min er 10 år, kanskje han ikke overlever en infeksjon.

Kanskje jeg skal anmelde så jeg er sikker på at hun endrer adferd, sånn hadde hun visst holdt på i hele hundens levetid, 7 år.

Gammel 15-02-25, 14:45   #4
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er forbanna!!
Litt forhistorie: Vi har passet på en liten hund flere ganger. Eieren er en litt småustabil mann på rett over 60. Han har to hunder, skal flytte i en mindre leilighet, så pga dette og litt skrantende fysisk helse så bestemmer han seg for å omplassere en av hundene. Den Vi har passet på er en omgjengelig, rolig, glad i folk, grei jentevofse. Den andre er en litt eldre hanhund, livredd folk, bjeffer på alle, men er ellers en grei hund. Han ville først omplassere hanhunden hos oss, noe jeg var meget skeptisk imot da han ikke kjenner oss i det hele tatt. Og det eneste møtet jeg har hatt med den, var på et besøk der han bjeffer konstant på oss i et par timer. Men mannen min ville absolutt prøve, så jeg sa ok. Noen dager før han skulle komme, ringte eieren og sa at han ikke klarte å kvitte seg med hanhunden. Og at vi heller skulle få hun vi kjenner. Gleden var enorm! Gutta her jublet, og vi gjorde klart. Han kom med henne samme dag, hadde med alt som tilhørte henne inkl. hundepasset osv.

Vi var fire dager i paradis. Før han ringer og sier at han ikke klarer å være uten henne...og tar henne tilbake. Han henter henne om en uke!
Så nå er gutta kjempelei seg, jeg er forbanna, mannen er oppgitt og det er bare pyton!! Jeg har kjøpt nytt bånd til henne, børste og diverse...men han får det IKKE med seg!

Gammel 15-02-25, 16:42   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Så trist, Taien.

Gammel 15-02-25, 16:43   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Så kjipt, Taien.

Gammel 15-02-25, 16:45   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Å nei, så utrolig trist og kjedelig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-25, 20:44   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så leit, Taien. Men taktisk: kanskje bare fortsette å være VELDIG på tilbudssiden på pass, og så kan det kanskje ordne seg litt gradvis etter hvert?

Gammel 15-02-25, 20:50   #9
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Har skjønt dere har hatt mye glede av jentevofsen, så skjønner skuffelsen godt.

Gammel 15-02-25, 20:56   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir så forvirret når det bare står "Gruffetråd" og ikke "Gruffetråd#tall"

Og mens jeg skrev kom det "Gruffetråd#tall"

Gammel 15-02-25, 21:50   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1271
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ahhh, jeg hadde gledet meg til en helg uten å måtte jobbe, det er en stund siden sist, men det gikk raka vegen åt skogen og jeg har vært stuck i hele dag, må holde på noen timer til, og på igjen kl 06 i morgen tidlig.

Sukk. Jeg trenger en dag fri snart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-25, 22:16   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

på Maverick

Gammel 17-02-25, 16:41   #13
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skulle en tur ut, men bilen ville ikke starte.
Virker som den tidvis ikke vil starte igjen når det er kort tid siden den ble parkert.
Men igjen, på lørdag gikk det helt fint.

Gammel 17-02-25, 17:05   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes et eget sted i helvete for folk som kaller inn til møter kl 9 til 13 og som ikke setter av tid til matpause. Særlig når de vet at de som inviteres har minst en halvtimes reisevei - hver vei.

Gammel 17-02-25, 17:21   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det er meldt regnvær på fjellet i vår del av vinterferien... Det er ikke motiverende.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-25, 17:55   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det finnes et eget sted i helvete for folk som kaller inn til møter kl 9 til 13 og som ikke setter av tid til matpause. Særlig når de vet at de som inviteres har minst en halvtimes reisevei - hver vei.

Det hadde ikke gått bra for meg, og sikkert ikke mange andre heller! jeg hadde spist matpakken min mmidt i møtet!

Sist redigert av Karamell : 17-02-25 kl 20:05.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-25, 18:14   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Fikk jentungen hjem fra tur til far i helgen. I dag er hun SÅ dårlig. Antar at det er influensaen som besøker oss. Jeg er vaksinert, og håper det holder.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-25, 20:03   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker fortsatt hun som besvimte av sult i et sånt møte en gang...

Gammel 18-02-25, 01:24   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SAS insisterer på at passene må scannes i appen for at vi skal kunne sjekke inn og så virker ikke scanningen. Da vi dro hit holdt det å skrive inn passnummeret, men det er visst ikke godt nok for hjemturen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-25, 09:43   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Tannpleier/tannlege som kalte inn bekjent til borring av hull, men ikke fant det igjen og borret i en annen tann, bare for å ha gjort noe.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.