Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Citroen C4 Grand Picasso

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-09, 15:28   #1
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Citroen C4 Grand Picasso

Noen som kjenner til bilen og vil dele sine erfaringer?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:32   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Jeg leide en sånn i Spania i sommer. Ren flaks, for jeg hadde egentlig bestilt (og betalte for) en C3, men så hadde de ikke det inne, og så ville jeg ikke ha automatgir, og dermed fikk jeg en sånn istedenfor.

Flott bil, god å kjøre, behagelig. Automatisk håndbrekk, det var fiffig. Men veldig stor. Merkelig vrient å se hvor lang den var forover, men det venner man seg vel til.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:48   #3
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi har en sånn bil, og vi er veldig fornøyde med kjøreegenskapene og komforten. God plass er det også. Vi har 7-seteren. God oversikt forover og bakover. Vi har automatgir, og det liker jeg. Selvom vi har automat, kan vi velge manuell også. I tillegg kan vi gire opp eller ned selvom den står på automat. Bilen har girskifte på siden av rattet. Fiffig. Ungene ser godt ut av bilen også. Et pluss med tanke på å kjøre langt som vi gjør hver sommer.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:49   #4
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi har for øvrig den fargen som vist på bildet. Problemet med den fargen er at du ikke finner bilen på store parkeringsplasser med en gang, særlig hvis du glemmer hvor du har plassert den.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 16:44   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi har også den fargen. Nasse, bor ikke vi i samme by?

Jeg er forelsket i den bilen, jeg synes den er toppers. Det eneste jeg ikke liker er at vi dessverre valgte litt for liten motor, så forbikjøring er ikke så moro. Masse plass til tre unger i baksetet, deilig og stort bagasjerom og lettvint tilgang til to ekstra seter.

  Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 16:47   #6
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Hvilke motor har dere Albertine? Diesel eller bensin?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:18   #7
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi hadde også en sånn som leiebil i Spania i sommer - stor og romslig familiebil. God oversikt, veldig god plass for ungene i baksetet og romslig baggasjerom

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:19   #8
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi har også denne i samme farge.

Vi har automatgir (som nasse beskriver), diesel 1,6 l. Som sagt kan den være litt tam til forbikjøringer, men ellers er jeg veldig godt fonøyd. Vi sitter høyt og godt, det er grei plass til beltestol og to puter, og det er helt genialt enkelt å skifte mellom stor bagasjeplass og to ekstra seter.

Deilig med stor frontrute, utsikten er upåklagelig. Når jeg sitter på med andre biler føles det som at frontruta er bare ei smal stripe og jeg ser "ingenting".

Den bruker ikke mye drivstoff (husker ikke tallet akkurat nå), og den er visst ganske snill ift utslipp også.

Eneste jeg savner er hydraulikken til den gamle XM'en, da hadde denne bilen vært perfekt for meg!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:45   #9
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi var fornøyde helt til bilen begynte å falle fra hverandre. Nå bytter vi bil og det blir ikke noe franskt.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:49   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Vi var fornøyde helt til bilen begynte å falle fra hverandre. Nå bytter vi bil og det blir ikke noe franskt.

Høres ut som en erfaring en del andre også har hatt de senere år med Peugeot og Citröen, samt for så vidt også Renault.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:57   #11
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi har hatt bilen i to år, og har bare positive ting å si om den. God og kjøre, oversiktlig og fin. Vi har den i en slags blå/lilla farge, som er kjempeflott. Har dieselmotor.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 18:24   #12
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Vi var fornøyde helt til bilen begynte å falle fra hverandre. Nå bytter vi bil og det blir ikke noe franskt.

Skummelt! Hva skjedde?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 18:27   #13
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Jeg har svært begrenset erfaring med denne (iom at jeg verken har bil eller lapp), men jeg satt på i en sånn i dag, og jeg er forelsket.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 19:14   #14
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.468
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Har hatt denne bilen i ett år og er veldig fornøyde! Har 3 barn, en på snart 4 og to på 1 år og hadde 3 bakovervendte seter i nesten ett år. Mange fiffige løsninger og god plass. Det eneste er at "skvettlappene" kan skubbe nedi litt lett foran på humpete veier.

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 19:33   #15
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi har 1,6 turbodiesel. Jeg hadde glatt valgt en råere motor om jeg fikk velge på nytt i dag, men 110 hester hørtes såpass OK ut at vi gikk for det.

  Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 20:19   #16
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi har denne.
Den er ypperlig som familiebil, masse plass, og ungene sitter bra.
Men, den drar dårlig(aner ikke åssen motor vi har) og vi synes den er litt sånn "sjøsyk" humper og dumper veldig.
Vi kommer nok til å bytte om noen år, kansje. Savner comforten og egenskapene til bmwén, men denne er ypperlig med 3 barn med store bilseter, vogn++.

Vi har også hatt litt småfeil, men alt er ok nå.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 20:32   #17
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Skummelt! Hva skjedde?

Egentlig ikke så store greier men summen av det hele er kjedelig. Knappen på bakluka falt av (den du åpner med). Sidespeilene ville ikke gå inn og ut så de måtte vi bytte. Det er noe galt med giret som de ikke finner ut av. Bremsene er byttet. To av vinduene lever sitt eget liv. Ellers har bilen to bilyder som ingen finner ut av.
Mener det er et par andre ting også som jeg ikke husker. Dette er mannens bil og prøver å glemme at vi har den. Det er en 2007 modell.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 20:33   #18
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Vi har diesel. Jeg synes den drar fint i forbikjøringer, men vi har kanskje en større motor? Hva vet jeg?

Albertine: Ja, jeg tror vi bor i samme by. Så neste gang du ser en liten rosa en som kjører så er det meg.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 20:35   #19
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Egentlig ikke så store greier men summen av det hele er kjedelig. Knappen på bakluka falt av (den du åpner med). Sidespeilene ville ikke gå inn og ut så de måtte vi bytte. Det er noe galt med giret som de ikke finner ut av. Bremsene er byttet. To av vinduene lever sitt eget liv. Ellers har bilen to bilyder som ingen finner ut av.
Mener det er et par andre ting også som jeg ikke husker. Dette er mannens bil og prøver å glemme at vi har den. Det er en 2007 modell.

Uff da. Det høres ut som en mandagsbil.

For øvrig så fikk vi vann i dieseln da vi fyllte en eller annen gang i fjor og sannsynligvis i år. Noe som ikke er hverken vår eller bilens feil, men bensinstasjonens. Det har heldigvis gått bra. Motoren går som den skal.

Den er en drøm å kjøre. Jeg glemmer farten og plutselig må jeg bremsened fordi jeg ikke merker at jeg kjører altfor fort.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 20:43   #20
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Citroen C4 Grand Picasso

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Den er en drøm å kjøre. Jeg glemmer farten og plutselig må jeg bremsened fordi jeg ikke merker at jeg kjører altfor fort.

Jeg har det også sånn, så jeg bruker cruisekontrollen flittig for å slippe bøter.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no