Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nennes rundstykker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-08, 14:51   #41
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Denne fortjener litt dytting. Nå skal jeg bake rundstykker!

  Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 15:18   #42
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

En egen tråd om mine rundstykker måtte jeg selvfølgelig innom.

I oppskriftsboka mi heter de for øvrig Tante Bodils horn/rundstykker.

Men, det er jo helt feil, de heter Nennemors rundstykker - det står det i kokeboka mi.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 19:04   #43
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Så vittig at denne dukket opp i dag. Jeg har nemlig bakt omkring ti kg gjærdeig i dag. Jeg brukte rundstykkeoppskriften som utgangspunkt for pizzasnurrer og skinkehorn i dag. Da det det første brettet med pizzasnurrer var klart gikk det opp for meg hvor mye LilleLeo og jeg egentlig har til felles.

Pizzasnurrer, skinkehorn med både barne- og voksenfyll, rundstykker, boller og kanelsnurrer har jeg laget i dag. Jeg har egentlig bakt mesteparten av dagen, men nå er det litt å velge imellom i fryseren også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 20:54   #44
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så vittig at denne dukket opp i dag. Jeg har nemlig bakt omkring ti kg gjærdeig i dag. Jeg brukte rundstykkeoppskriften som utgangspunkt for pizzasnurrer og skinkehorn i dag. Da det det første brettet med pizzasnurrer var klart gikk det opp for meg hvor mye LilleLeo og jeg egentlig har til felles.

Pizzasnurrer, skinkehorn med både barne- og voksenfyll, rundstykker, boller og kanelsnurrer har jeg laget i dag. Jeg har egentlig bakt mesteparten av dagen, men nå er det litt å velge imellom i fryseren også.

Du har kanskje kjøkkenmaskin? *støl i armene av bare å tenke på så mye elting*

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 20:57   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Du har kanskje kjøkkenmaskin? *støl i armene av bare å tenke på så mye elting*

Nei, her går det i håndkraft.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 01:29   #46
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, her går det i håndkraft.

*imponert*

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:34   #47
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da det det første brettet med pizzasnurrer var klart gikk det opp for meg hvor mye LilleLeo og jeg egentlig har til felles.

Å gud så greit det var å høre!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:21   #48
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Nå har jeg også laget 48 rundstykker á la Nenne. Supergode! Så brukte jeg samme oppskriften og laget 48 nye rundstykker hvor jeg byttet ut alt hvetemelet med Fibra fullkornbrødmel. De ble også supergode.

Jeg må bruke kjøkkenmaskin - det gikk opp for meg at jeg ikke har stor nok eltebolle for manuell sammenblanding godt underveis i den første produksjonen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 29-01-08 kl 10:37.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:36   #49
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg har også prøvd disse nå,både grove og fine.Nydelige,så saftige og gode.
Kommer aldri til å bake noen andre ryndstykker etter at jeg har prøvd disse.
Takker og bukker for oppskrift

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:53   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Så fint at de ble vellykket. Jeg ble nesten inspirert til litt baking selv jeg nå. Fine rundstykker er noe for syke barn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 11:56   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Godt at denne blir dyttet på. Det er på tide at jeg fyller opp frysen igjen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 14:54   #52
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Dytter.
Endelig har jeg satt en Nennedeig. Med Kesam istedenfor cc, for det var dét jeg hadde. Den står og hever nå. Sulten gnager i magen, men jeg har ikke lyst til å spolere appetitten med tørre brødskiver...

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 15:12   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Disse er enda bedre som horn, synes jeg. Knallgode! Jeg har laget horn både med og uten fyll.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 16:07   #54
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nennes rundstykker

De ble kjempegode! Hadde ost/oregano på halvparten, og sesamfrø på resten. Henholdsvis suppe- og frokostrundstykker.

Nå har jeg ikke smakt dem med cottage cheese, men jeg kan konstatere at Kesam i deigen funket veldig bra. Og man slipper å dra fram stavmikser'n.

Takk, Nenne.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 20:53   #55
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Disse er enda bedre som horn, synes jeg. Knallgode! Jeg har laget horn både med og uten fyll.

Jeg fikk oppskriften som horn og ikke som rundstykker, så tanta mi vil nok være enig med deg i dette.

Så fint at kesam var et godt alternativ, Emma.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:08   #56
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Dette er en ev flere grunner til at jeg ønsker meg en kjøkkenmaskin. :enig:

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 16:45   #57
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg har rundstykker på heving nå, skulle bake de fine, hadde kjøpt inn cottage cheese.

Tenkte jeg skulle prøve meg på halv porsjon først, vi reiser snart bort og ingen vits i å proppe fryseren full.

Men, så hadde jeg ikke nok hvetemel. Erstattet nesten halvparten av det fine melet med grovt mel: havremel og grovbakst. Er spent på om de blir gode.

Laget 12 små av den ene halvdelen og 8 litt større av den andre. Skal komme med dommen om litt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 18:52   #58
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

De ble veldig veldig gode synes jeg.

Og det synes gjestene som plutselig inntok huset også. Ingen av de var sultne, men 15 rundstykker er i hvertfall spist opp. Så de siste 5 tror jeg går til kveldsmaten, ingen vits i å fryse dem ned i hvertfall.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 20:09   #59
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

På tide og dytte opp denne igjen, for nå er det på tide at jeg får prøvd å bake dem selv, etter å ha hørt om dem i åresvis.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 20:13   #60
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Takk for at du minnet meg på det, Elisabet.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no