Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Brød og brød, Madam Mim

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 21:56   #181
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Jeg hever til jeg syns de er høye nok, varierer litt, men ofte en time i bollen først og opp til en time i formene etterpå.

Mine blir alltid litt "fuktige" på en måte, uten at de blir rå. Men de setter spor på knivene, for å si det sånn. men vi spiser dem alikevel.... Burde jeg stekt dem lenger, eller blir de stort sett slik hos andre og???

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:07   #182
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

De griser til kniven, ja.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 23:19   #183
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Godt å høre

Det er jo så godt brød

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:49   #184
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Jeg har bakt dette mange ganger. Men i går ble det bare SÅ mislykket!

Skikkelig vått inni, skorpa løsnet og absolutt ikke spiselig. Hva i all verden skjedde?

Har ny deig stående nå.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:33   #185
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Honda: Du kan droppe sukker, honning eller sirup, ikke noe problem. 4-korns-bakemelet består av 1/3 hvete og resten er en blanding av ymse. Du kan erstatte det med feks
1/3 kg fint hvetemel
1/3 kg grovt hvetemel
1/3 kilo grov rug

Du bør beholde den tredjedelen med fint hvetemel, ellers kan du altså mikse og blande de siste 2/3 etter eget hode og hva du har i skapet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:03   #186
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

I dag ble brødet kjempevellykket igjen.

Jeg lurer på om jeg har hatt en liten kokk som har hjulpet meg og skrudd litt på komfyren og tempraturen..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 23:33   #187
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Autofil: http://www.helios.no/?CatId=1243

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:51   #188
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Nå har jeg bakt de brødene 4 ganger. Første gangen ble de stein harde og kjempe små. Andre gangen ok.
3 gang kjempefine men ryen, når man skjærte i de så delte brødskiven deg rett under skorpen. Samme med 4 gang.
4 gangen hadde jeg deigen ganske fast.Kanskje for fast. De hevdes kjempe mye etter på,men hadde de bare til etterheving i en 10-15 min.

Unasett hvor idiotsikkert ting er så klarer jeg å få noe til å gå galt... men hva?



Tilogmed ungene likte det brødet. Men har brukt å bakt noen mindre grove til turbo med at det grove melet inneholer veeeldig mye fruktose.

Nå er jeg tilbake til å bake brød hver dag i brødbakermaskina.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 18:42   #189
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Prøver en variant av disse brødene nå, for aller første gang. Hadde ikke alle ingrediensene så jeg har mikset og trikset med det jeg hadde for hånden. Ble fint speltmel, grov rug, kruskakli og havregryn + frø. Laget bare 800 gram, da mine nye brødformer i silikon ikke er så veldig store. Blir spennende å se resultatet, antar at det ikke blir perfekt, litt vel mye slumsing føler jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:00   #190
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Fikk de ikke til å heve så veldig, men jeg satte de nå inn i ovnen uansett, så får vi se. Jeg lagde knekkebrød også, og de ble nå i det minste gode, så noe har vi fått ut av det uansett.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:04   #191
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Hvis jeg vil ha helkorn i dette, teller det da med i kiloen eller i frøene? Og hvis jeg bløter dem litt før bruk, bruker jeg av væskekvoten?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 20:34   #192
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Vipps, 10 år senere.

Jeg prøver å spare på gjæret (Wonder why), og lurer på hvordan dette går med kaldheving/surdeig

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 21:51   #193
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Vipps, 10 år senere.

Jeg prøver å spare på gjæret (Wonder why), og lurer på hvordan dette går med kaldheving/surdeig

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=201028

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
7 minutter, brød, brødoppskrift, flytende brød, hellebrød, speltbrød

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no