Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-20, 14:26   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Jeg skal lage osteiskake og greide å raske med meg Tine kremost istedenfor Philly ost i butikken. Jeg spiser ikke slike oster selv, så er usikker på smaken. Noen med erfaring eller innspill? Det skal uansett handles i dag så jeg får tak i Philly ost hvis det er bedre. Det er bursdagskake, så vil at den skal være perfekt. Jeg hadde kjørt på med osten jeg har hvis det ikke var det.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 14:29   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Tine sin går helt fint! Har brukt den flere ganger til osteiskake.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 14:38   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Jeg foretrekker Tine sin til ostekake.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 14:40   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg foretrekker Tine sin til ostekake.

Hvordan vil du forklare forskjellen, Madicken?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 14:41   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Tine sin går helt fint! Har brukt den flere ganger til osteiskake.

Flott! Kan du si noe om forskjellen hvis du husker?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 15:05   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Jeg liker tine sin best, jeg synes den er litt syrligere og litt faster i konsistensen som gir en ikke-så-bløt osteiskrem

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 15:32   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg liker tine sin best, jeg synes den er litt syrligere og litt faster i konsistensen som gir en ikke-så-bløt osteiskrem

Ja, det er kanskje den syrligheten jeg liker minst sånn egentlig. Jeg digger mest at den smaker mest is - ikke ost liksom. Syrlighet er mest ost. Men at den er fastere er et pluss.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 15:36   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, det er kanskje den syrligheten jeg liker minst sånn egentlig. Jeg digger mest at den smaker mest is - ikke ost liksom. Syrlighet er mest ost. Men at den er fastere er et pluss.

Jeg er er egentlig enig, og liker ikke vanlig ostekake. I iskake synes det passer, og brekker smaken litt med å tilsette limesaft og limeskall.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 15:48   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Flott! Kan du si noe om forskjellen hvis du husker?


Akkurat i iskake har jeg ikke merket så stor forskjell. Men i vanlig ostekake har jeg erfart at Philadelphia kan være litt for myk av og til. En venninne av meg har visstnok erfart det samme med Oreokake. Men jeg mener å ha hørt at Philadelphia endret oppskrift og konsistens for noen år tilbake?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 18:15   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Jeg foretrekker Tine uansett. Den er friskere i smaken og er fastere og gir også bedre konsistens. Philadelphia er slapp og smakløs i forhold. At mange oppskrifter skal ha Philadelphia tror jeg skyldes at de opprinnelig er amerikanske og der er kremost = Philadelphia når det gjelder baking.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-20, 19:00   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Jeg er overbevist og kjører på med det jeg har. Melder tilbake om resultatet

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 01:05   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Jeg kan rapportere om at smaken på "røren" er rundere med Tine kremost enn Philly. Jeg vil faktisk si at den er mye bedre enn med Philly, for den orker jeg nesten ikke å smake på røren engang, men denne var rund, mild og god uten noe særlig ostesmak. Perfekt! Så får vi se i morgen om det ferdige resultatet står til forventningene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 11:37   #13
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hvordan vil du forklare forskjellen, Madicken?

Der rakk jeg ikke å svare før du hadde laget kaken, men jeg ser at du er fornøyd med Tines ost. Og så beskriver du akkurat det jeg mener er forskjellen; smaken blir rundere og bedre. Jeg liker også bedre den fyldigere konsistensen til Tine, og så synes jeg at kaken får en småsur og spiss ettersmak når jeg bruker Philadelphia.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 14:29   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Dette var nyttig informasjon!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 15:53   #15
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Helt enig med at Tine sin er bedre enn Philadelphia. Bedre smak og konsistens.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 16:03   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Interresant å lese. Har aldri reflektert over at det er forskjell. Men: Jeg elsker jo ostesmak, da. Jeg bruker ofte mye mer kremost enn oppgitt i oppskrifter. Hvis Tine smaker mindre ost, synes jeg det er kjipt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 17:09   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Interresant å lese. Har aldri reflektert over at det er forskjell. Men: Jeg elsker jo ostesmak, da. Jeg bruker ofte mye mer kremost enn oppgitt i oppskrifter. Hvis Tine smaker mindre ost, synes jeg det er kjipt.

Hva, Tine sin smaker jo mer ost! Mer smak, fastere konsistens. Philadelphia smaker tamt og er slapp i konsistensen. Men jeg foretrekker Philadelphia som pålegg, siden den er lettere å smøre tynt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 17:16   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hva, Tine sin smaker jo mer ost! Mer smak, fastere konsistens. Philadelphia smaker tamt og er slapp i konsistensen. Men jeg foretrekker Philadelphia som pålegg, siden den er lettere å smøre tynt.

Ja, det kan hende, men noen over her skrev at ostekaken smakte mindre ost med Tine.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 18:18   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Nydelig med FP, ass! Det er igjen tid for denne osteiskaken, og jeg husket vagt at det var noe med disse ostene Tine naturell kjøpes inn!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 18:27   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Osteiskake: Tine kremost vs Philadelphia ost

Jøss, ja, greit med en påminnelse! Jeg har helt glemt å teste forskjellen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no