Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sarah Bernhardt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 10:04   #41
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg trakk opp igjen denne nå for dette har jeg lyst til å prøve i år. De fra krem.no ser fine ut for meg. Men det står "trøffelkrem (grunnoppskrift)" i tillegg til sjokolade og krem, men under er det bare sjokolade og krem det er beskrevet gjort noe med. Hva skjer med trøffelkremen...?

Hvordan skal disse oppbevares?

Jeg tror nok "trøffelkrem (grunnoppskrift)" er overskrifta, den lages av sjokoladen og fløten.

Det er fint å oppbevare dem i fryseren. Da holder kremen seg, og de tiner fort når du tar dem ut.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:20   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg tror nok "trøffelkrem (grunnoppskrift)" er overskrifta, den lages av sjokoladen og fløten.

Det er fint å oppbevare dem i fryseren. Da holder kremen seg, og de tiner fort når du tar dem ut.

Enig med Pingis på begge punkter. Trøffelkremen (og bunnene) har så lite vann i seg at den blir ikke veldig hard når den fryses, og kakene kan gjerne spises halvfrosne, da blir det nærmest trøffelis.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:22   #43
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard

De er faktisk best halvfrosne.
Min mor er ikke enig med meg, og det er en grunn til at det faktisk er mulig å låse den gamle fryseren vår, men det er faktisk sant.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:24   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Jeg har så mye fløte og sjokolade igjen etter forrige helgs konfekteksesser. Kanskje jeg skulle lage Sarah Bernhard i helgen? Både Poden og jeg synes det er noe av det beste som finnes.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:29   #45
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Og der måtte jeg hente meg en SB i fryseren ja...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:39   #46
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enig med Pingis på begge punkter. Trøffelkremen (og bunnene) har så lite vann i seg at den blir ikke veldig hard når den fryses, og kakene kan gjerne spises halvfrosne, da blir det nærmest trøffelis.

Ok, takk, til deg og Pingis.

Sånn kransekakemasserull, har de det overalt...? Meny?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:48   #47
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

De er faktisk best halvfrosne.

Knotten er helt enig med deg.
Så enig at han ikke kan vite at de finnes i frysern, for da ender jeg opp med kransekakebunner og ingen trøffel. :btdt:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:49   #48
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ok, takk, til deg og Pingis.

Sånn kransekakemasserull, har de det overalt...? Meny?

Overalt, egentlig. Jeg pleier ikke å ta bryet med å kjevle og stikke ut rundinger, jeg bare ruller pølsen litt tynnere og skjærer den i skiver.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:51   #49
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Knotten er helt enig med deg.
Så enig at han ikke kan vite at de finnes i frysern, for da ender jeg opp med kransekakebunner og ingen trøffel. :btdt:

Håh, her er det noen som fortjener et skattekart i posten!

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:51   #50
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Sarah+Bernhard/11285195

Disse lagde jeg i fjor. Superenkle med herlig sjokoladetrøffelkrem.

Jeg har lyst til å lage disse. Noen som husker sånn ca hvor mange kaker det blir? Hvor små lager dere bunnene, 3 cm? Større?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 17:23   #51
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Jeg laget akkurat etter oppskrift fra detsoteliv, men får ikke linket eller kopiert. Laget krem av smør, egg, vann, melis og kokesjokolade som var finknust. Stod kakao i oppskriften... Hadde en oppskrift på sjokoladekrem med fløte i, men den blir jo mindre holdbar så sant man ikke fryser de da?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 20:05   #52
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg har lyst til å lage disse. Noen som husker sånn ca hvor mange kaker det blir? Hvor små lager dere bunnene, 3 cm? Større?

Jeg brukte det smaleste kjøkkenglasset vi hadde. De trenger egentlig ikke å være så store synes jeg.

Det blir ganske mange kaker, men husker ikke akkurat hvor mange. Kanskje 15-20 litt spørs hvor store du har dem.

Det jeg husker som var litt vanskelig var å dyppe dem i sjokolade uten at hele kremen ramla av kaka, så jeg brukte heller en skje og helte over sjokoladen.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 20:15   #53
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Hadde en oppskrift på sjokoladekrem med fløte i, men den blir jo mindre holdbar så sant man ikke fryser de da?

Det er klart man fryser dem! Se over.

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:16   #54
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det jeg husker som var litt vanskelig var å dyppe dem i sjokolade uten at hele kremen ramla av kaka, så jeg brukte heller en skje og helte over sjokoladen.

Jeg pleier å sette dem i frysen en liten stund før de dyppes i sjokoladen, og har aldri hatt problem med at kremen ramler av. Da stivner sjokoladen omtrent med samme du tar den opp etter dypping også.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:23   #55
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Jeg pleier å sette dem i frysen en liten stund før de dyppes i sjokoladen, og har aldri hatt problem med at kremen ramler av. Da stivner sjokoladen omtrent med samme du tar den opp etter dypping også.

Smart, det skal jeg prøve i år.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:39   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Jeg er igang med kremvarianten nå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:40   #57
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er igang med kremvarianten nå.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:46   #58
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Takk for det . Fløte med oppløst sjokolade står i kjøleskapet til imorgen. Som alltid sliter jeg med at det blir små "flisete" biter av sjokoladen når den begynner å kjølne, selv om den ser helt oppløst ut først. Har ikke noe å si for smaken, men jeg opplever alltid dette i fløte/sjokoladeblandinger, hvordan kan man unngå det?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 20:05   #59
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Krem.no-varianeten er under produksjon her også. Er veldig spent på slutt-resultatet. Har aldri smakt disse lekre små sakene før. Mindre prestasjonesangst av sånt, liker det.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 20:14   #60
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Her er mine snart på vei i fryseren. Ser ikke superlekre ut, men ser gode ut da .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no