Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sarah Bernhardt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-14, 19:31   #161
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

To teorier:

Dersom sjokoladen er kald slik at fløten ikke greier å smelte alt helt, men slik at man kan se at det er igjen bittesmå sjokoladeklumper, så kan det gi kornete krem. Det har skjedd med meg en gang jeg laget ganache, og jeg er nøye med å la sjokoladen ligge på et varmt sted før jeg lager trøffelkrem og ganache etter det.

Dersom man pisker for mye, det sklir fort over til smørlignene substans.

Du skal se det er her det ligger - jeg hakket sjokoladen i litt store biter og det var vanskelig å få det til å løse seg opp.

Takk både Esme og Niobe - da har jeg en plan for neste runde!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 19:42   #162
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Ååå. Jeg tror jeg blir nødt til å lage sånne i år. Har spist det en gang, og det smakte himmelsk. Jeg trooor det var med gul krem inni...

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 21:19   #163
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Har noen av dere laget SB med suksesskrem (gul krem)? Var det godt?

Det er altfor godt!!!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 21:29   #164
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Jeg tror kanskje jeg hadde tatt til tårene av skuffelse om jeg hadde forsynt meg med en Sarah Bernhardt og funnet ut at det var gul krem inni. *likerikkegulkrem*

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 13:27   #165
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror kanskje jeg hadde tatt til tårene av skuffelse om jeg hadde forsynt meg med en Sarah Bernhardt og funnet ut at det var gul krem inni. *likerikkegulkrem*

Enig, det høres grusomt ut.

Jeg har ikke fått med meg om noen har nevnt det før, men om man lager smørkremfyll er det veldig godt med en god dæsj sterk kaffe i - gir nydelig smak og føles knøttlitegrann mindre mektig.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 15:24   #166
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Ferdig med min i dag i langpanne. Får prøvesmake når jeg kommer hjem fra jobb i kveld.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no