Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kaker som kan lages på forhånd

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 18:58   #21
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Er det forresten noen som har en oppskrift på en eggefri kake som kan fryses?

Bare langpannesjokolade, og den er til gjengjeld snydens god

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 20:35   #22
husmora
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
Innlegg: 55
husmora er litt kul
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Rullekake kan fint fryses, det samme kan sukkerbrød, sjokoladekaker, iskaker og gulrotkaker.
Har konfirmant i mai og kommer til å lage endel av kakene god tid i forveien, så jeg heller kan bruke tid på å pynte de når de tas opp. Konfekt som oreohjerter og troikahjerter er et must i våre selskaper, og disse kan fint lages på forhånd og fryses ned. Trekker de med sjokolade når de skal brukes, så ikke sjokoladen slår seg.
De fleste kakebunner kan jo fryses ned, for så å dekoreres når de tas opp. Ville nok ikke hatt på glasur, topping etc før frysing, men jeg er heller ikke god på annet enn smørkrem og glasuren til gulrotkaker.
Suksessterte (gulkak?) går vel egentlig å fryse?

Oppskrift uten egg, det må nesten bli oreokake eller sjokoladekake ville jeg tro.
Ei langpannerøre kan jo fint fordeles i to rundformer, så har du ei kake til overs til et annet selskap.

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:38   #23
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

R.O.O.M gulrotkake fra www.detsoteliv.no kan også fryses, før du tar på glasuren. Da er det bare å mekke til glasuren dagen før, sette den i en boks i kjøleskapet og klæsje på kaka på selve dagen.

Selv om jeg ikke liker ostekremer vil jeg forsøke meg på denne - bare med litt endring. Det står at den gjerne serveres med bær så da tenker jeg at jeg kan erstatte ostekremen med en bringebærsmørkrem som der er litt sitron i; blir litt syrlig da likevel. Tenkte bake den idag om jeg har alt som trengs.

Det står 2,5dl olje; hva har dere brukt da? Tenkte kanskje bruke smør istedet, men det blir kanskje noe feil med konsistens da? Jeg har olivenolje og rapsolje. Olivenolje synes mange smaker for mye så kanskje rapsolje da?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:41   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Selv om jeg ikke liker ostekremer vil jeg forsøke meg på denne - bare med litt endring. Det står at den gjerne serveres med bær så da tenker jeg at jeg kan erstatte ostekremen med en bringebærsmørkrem som der er litt sitron i; blir litt syrlig da likevel. Tenkte bake den idag om jeg har alt som trengs.

Det står 2,5dl olje; hva har dere brukt da? Tenkte kanskje bruke smør istedet, men det blir kanskje noe feil med konsistens da? Jeg har olivenolje og rapsolje. Olivenolje synes mange smaker for mye så kanskje rapsolje da?

Jeg bruker raps- eller solsikkeolje i kaker som regel, så også denne.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:24   #25
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg bruker raps- eller solsikkeolje i kaker som regel, så også denne.

Jepp, jeg også. Nå sist ble det brukt rapsolje, for det var det vi hadde hjemme, og jeg fikk mye skryt. Men jeg minnes at jeg har brukt smeltet smør før, og det blir godt det også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:40   #26
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Takk for svar!
Brukte rapsolje nå jeg også. Skal straks i ovnen!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:54   #27
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Da står den i ovnen, i rund form. Veldig spent. Men hey, nå kom jeg på en kjempedum ting med rund form; ikke greit å ta en liten smakebit da. Hmm..

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:29   #28
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Da står den i ovnen, i rund form. Veldig spent. Men hey, nå kom jeg på en kjempedum ting med rund form; ikke greit å ta en liten smakebit da. Hmm..

Jeg må som regel kutte av kaken på toppen når jeg steker i rund form, den blir jo gjerne høyere på midten og jeg skjærer det av. Så da kan du smake lell da vettu!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 12:54   #29
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Akkurat denne ble selvsagt helt flat og jevn. Jeg får nok bare være tålmodig. Schempelett, for den verken lukter eller ser god ut...

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 14:58   #30
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Da er den store kakebakedagen her.
Har fått i kjøleskapet en stk bløtkake(tropisk frukt, mørk sjokolade og nøtter), en stor bolle boysenbærfromage(måtte jukse på juksemetoden, fikk ikke tak i boysenbærgele så brukte blanding av blåbær og bringebær pluss boysenbærsyltetøy), og gammeldags sjokoladekake(mørk sjokoladekake med kanel, kutta i tre lag masse sjokoladefyll). Skal i tillegg lage risboller. Gulerotkaka taes opp i morgen, kremen lages ferdig nå og blir tatt på rett før servering. Ei venninne har tatt på seg å bake en kake og jeg gav litt frie tøyler så da blir det visst den suksesskaka dere anbefalte. Nesten litt kontroll jo.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no