Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 13:07   #521
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og jeg mener også at løsningen må være at barnevernsloven utvides til å omfatte samværshjem. Den bør også utvides til å omfatte barn som står i langvarige og alvorlige foreldrekonflikter mener jeg - uten sammenheng forøvrig.

Etter 533 innlegg tror jeg virkelig vi kan si kumbaja! Det er ikke dårlig bare det!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:14   #522
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mulig jeg bruker feil terminologi feil. (Det jeg siterer er hentet herifra). Det jeg mener er:

Og det er det jeg mener med at både bostedsforeldre og samværsforeldre er ansvarlige for barnet (de fleste skilte foreldre har foreldreansvar begge to). Og det er jo en slik rettsak som blir skissert her.

Aha. Dette er foreldreansvaret. Da skjønner jeg hva du mener. Det de skriver om her er kun hvem som kan nekte å flytte barnet ut av landet og andre helt sentrale og enorme avgjørelser.

Alle dagliglivets avgjørelser for barnet tas av den som har den daglige omsorgen ihht lovverket. Deriblant å stanse samvær.

  Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:15   #523
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Rettssakene det snakkes om her er for å stanse samvær som er skadelige. De færreste slike saker ender med fratagelse av foreldreansvaret. Det skal virkelig enormt mye til å miste dette.

  Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:37   #524
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Sitronen er her.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:49   #525
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Etter 533 innlegg tror jeg virkelig vi kan si kumbaja! Det er ikke dårlig bare det!

:kremter:

Jeg har strengt tatt sagt dette i et par år jeg altså. :innovativ:

  Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:01   #526
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har strengt tatt sagt dette i et par år jeg altså. :innovativ:

Ja, men jeg tror egentlig ikke at noen har vært uenige med deg i den delen. Jeg har reagert på flere ting i diskusjonen, men jeg har aldri vært uenig i det. Og all ære til deg for å ta dette opp.

Men jeg har vært veldig uenig med deg blant annet i forhold til om det var rimelig at moren i denne spesiefikke saken oppfylte vilkårene for varetekstfengsling. Og her på slutten virket det som om det kanskje var mindre uenighet, men godt mulig jeg har misforstått.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:33   #527
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Angående vilkårene for varetektsfengsling så var det som fikk meg til å gå bananas av oppgitthet at de først så ut til å sikte henne for kidnapping. Jeg mente faren var den som begikk det eneste man kan kalle kidnapping.

Nå er hun ikke lenger siktet for kidnapping - det er bra. Jeg er i denne spesifikke saken fremdeles meget spent på om det virkelig ikke skal få noen som helst etterspill for far at han ikke leverte fra seg barna. Jeg er også veldig spent på om noen kunne komme med en løsning til hva man skal gjøre dersom en forelder kort og godt bare tvinger med seg en unge. Per i dag finnes det en del sånne saker, og per i dag har ikke slike saker andre løsninger enn å gi fra seg ungen, eller ta saken i egne hender med den makt som skal til. (Som igjen antagelig vil føre til en del stygge saker da de fleste som skal hente unger under slike vilkår vil være vettaskremte og dermed tilbøyelige til å ha lav stressterskel - det kan fort bli situasjoner uten kontroll.)

Jeg skulle innmari ønske at en eller annen der ute i medieverdenen hadde giddet å lage en sak på hva man skal gjøre om ungen bare tas fra en.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no