Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advarer mot fødestuer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-10, 21:18   #121
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Det er det vel ingen som har påstått.
Det er bare ikke slik at inkompetanse får gå upåaktet hen, bare fordi det er et lite sykehus.

Nei, ikke bare fordi det er et lite sykehus. Jeg er egentlig ikke så overbevist om at de så mye lettere blir oppsagt eller omplassert på større sykehus heller, men jeg tror de i mindre grad blir ansatt i utgangspunktet. Og at de lettere får arbeidsoppgaver som ikke innebærer risiko hvis det er noe de ikke kan. Det er større muligheter for å sparke folk inn i mer administrative stillinger og stillinger med mindre pasientkontakt for eksempel. På bittesmå sykehus er de så desperate etter vaktkompetansen at de ikke nødvendigvis venter på en med bedre rykte. Av og til blir dette en lykkelig forening hvor en sær skrue finner et arbeidsmiljø å fungere i, av og til blir det en udugelig person på vakt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 21:20   #122
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Jegføler for å presisere at jeg aldri har fått fjernet noen lege og aldri stått i en situasjon der jeg hadde grunnlag for å mene at noen burde fjernes. Men jeg har stått i et par situasjoner der jeg og mine kolleger har vært uening i legens vurdering og tilkalt bakvakt for en ny vurdering. Ene tilfellet hadde legen rett i sin vurderning, andre gangen er vi veldig glad vi tilkalte bakvakt, for å si det slik. Min lojalitet er først og fremst til kvinnene og pasientene jeg behandler og ikke til legene. Selv om jeg har stor respekt for de legene jeg jobber med.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 22:52   #123
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Akkurat nå kan man få lite sykehus fra meg gratis.

Kvinne, 36 uker. Får plutselige smerter i høyre side av magen. Hun er tydelig smertepåvirket, type blek, klam. Dette kan selvsagt ha sammenheng med fødselsangst.

Får beskjed om å komme opp på sykehuset. Der ble babyen lyttet på. Nothing else. Ikke ctg engang.

Dette er samme sykehuset som når hun prøver å ta tak i fødselsangsten, som er forholdsvis nylig kommet til overflaten, møter henne med "jah, du kommer vel hit fordi du vil ha keisersnitt". Nå har de gitt henne time, som de utsatte enda lengre, for samtale hos lege på føden. Den har hun nå fått 14 dager før termin, sist gang fødte hun 10 dager før. Hos samtale hos jordmor ble hun tilbudt varme kluter og epidural som behandling for angsten.

Jepp, hurra for bygde-Norge.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no