Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 20:22   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Gerd Liv Valla

Hva tenker du om dagens store nyhetssak? Tidligere likestillingsdirektør og i dag avgått Internasjonal sekretær i LO Ingunn Yssen, har gått ut og anklaget Gerd Liv Valla for trakkasering.

Valla har i følge Yssen bl.a

- undergravet Yssens makt ved bl.a å ta beslutninger i samarbeid med Yssens nestleder i stedet for Yssen selv
- kalt Yssen udugelig bl.a på flyplassen fordi hun ikke var fornøyd med billetten hun hadde fått
- uttrykt at hun var skuffet over at Yssen ble gravid og fikk barn

En annen avgått leder i LO som hadde rapportert til Yssen har gått ut og støttet Yssens uttalelser.

Hva tenker dere om dette?

Selv merker jeg at jeg har tiltro til Yssens uttalelser. Jeg er vel heller ikke veldig overrasket... utifra det inntrykket jeg har av Valla gjennom media.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:24   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Vet ikke hva jeg skal tro egentlig..

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:24   #3
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Da Y kom tilbake etter 8 mnd permisjon: "Ja dette var da ikke helt slik vi hadde tenkt det"

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:27   #4
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Slik Valla fremstår og at hun har kommet dit hun er idag, så ja, jeg tror Yssen.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:30   #5
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg heller nok også litt i retning av Yssen

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:33   #6
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Tror også mest på Yssen. Hun har fått støtte av en annen også, som sier det samme.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:33   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg.. Synes Valla er masete innimellom, men samtidig liker jeg henne fordi det er et bra TAK i henne.. Nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i saken heller. Så synes det er litt vanskelig å ta stilling til det.

Men klart, OM hun har trakassert han så er jo ikke det bra. Men kanskje er det blåst opp litt og? Hvem vet?
Og er det verre når det er kvinner som gjør det, enn menn?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:33   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg må si at jeg blir litt i tvil når Yssen absolutt må gå ut offentlig med det hele.

Og er det noe jeg IKKE stoler på, så er det VG, Dagbla' og TV2 ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:38   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Og er det verre når det er kvinner som gjør det, enn menn?


Er det noen som har sagt det?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:39   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Er det noen som har sagt det?

Nei?

Men det er vel lov å slenge ut et spm? Er jo en *vetikke* smily bak..
(ut i fra tanker i mitt hode)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:48   #11
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg må si at jeg blir litt i tvil når Yssen absolutt må gå ut offentlig med det hele.

Og er det noe jeg IKKE stoler på, så er det VG, Dagbla' og TV2 ...

Jeg er helt enig mht til VG, Dagbladet og TV2, men nå har jeg akkurat sett Yssen uttale seg på TV, så da tror jeg vel forsåvidt at det faktisk er hennes versjon som er presentert i dag. Som jeg skrev over også, har jeg vel en viss tillit til Yssens versjon.

At hun går ut offentlig har jeg stor forståelse for (dvs at hun tørr er jo helt utrolig, men at hun vil kan jeg forstå). Dersom sannheten er noe i nærheten av det Yssen (og hennes tidligere medarbeider/kollega) har uttalt bør dette få følger for Valla .

Hvordan skal man kunne forvente at andre ledere i offentlige og private organisasjoner behandler sine medarbeidere bra, dersom ikke LO(!!!)s leder gjør det.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:52   #12
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Det er vel Yssen sin side jeg har hørt mest av i dag. Og det er jo en foruroligende historie om dette stemmer. Jeg har ikke hørt så mye på nyhetene i kveld , så jeg kan ikke helt uttale meg hva jeg synes enda, må høre litt hva Valla sier til sitt forsvar.

Men sterke personligheter og flinke damer er de nok begge.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:54   #13
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg er så mett.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:54   #14
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Ups. Feil tråd.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:55   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:55   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg vet ikke helt hva jeg tror, jeg blir som sagt i tvil når det første man gjør er å gå ut offentlig med det.
Og har Valla endret seg så mye som leder de siste årene da? Yssen har jo vært ansatt hos henne tidligere ...

(Og det spørsmålet som guniss tar opp, det er ikke så dumt.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:55   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Siden jeg i en årrekke har vært småforelsket i Yssen så kan jeg ikke si annet enn: Go, Yssen!

Jeg har lest oppsigelsen hennes som ligger på vg.no og sett pressekonferansen til en rottweiler som ikke vil være pusekatt. Foreløpig så er det 1-0 til Yssen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:56   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


(Og det spørsmålet som guniss tar opp, det er ikke så dumt.)



Jeg vet ikke hva jeg tenker om det selv heller..
Tanken bare slo ned i meg.

Men jeg har heller ikke hørt Vallas side i saken.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:57   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og har Valla endret seg så mye som leder de siste årene da? Yssen har jo vært ansatt hos henne tidligere ...

Tidligere? I hvilken rolle/organisasjon da?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:58   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Tidligere? I hvilken rolle/organisasjon da?

Da Valla var minister for et-eller-annet departement.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no