Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-09, 08:27   #161
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Lisa - det tallet skulle jeg utrolig gjerne ha sett. Eller i det minste en antydning om at en del da kommer uten.

For det vil jo si litt om hvorvidt det er noe poeng å kreve at de skal stille uten og delta i all undervisning på skolen også, ellers blir det sanksjoner.

Hvis ikke en eneste kommer igjen til undervisning uten niqaben så er det ikke noen vits i å sette inn sanksjoner ala kutte barnetrygd eller hva man nå kan bruke. Men hvis det er sånn at mange tar den av når de skal nå et mål som er viktig nok for dem så er det ingen grunn til å tro at ikke også små jenter kan få gjennomført skolegangen sin skikkelig dersom foreldrene bare er sterkt nok motivert til det.

Og jeg mener jo at om en voksen kvinne med kontroll på egen økonomi blant annet velger å gå i niqab eller hva som helst annet så er det helt greit. En frigjort kvinne velger selv hva hun vil, og niqaben vil da miste symboleffekten i forhold til kvinneundertrykkelse.

Jeg er forresten glad for at ingen reagerte på historien om lærerne her som ikke tar religionshensyn i nevneverdig grad for hverken den ene eller den andre siden og hardt og brutalt gjennomfører undervisningen ensrettet for alle.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 11:46   #162
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Til de som er interesserte i dette tema vil jeg sterkt anbefale Morgenbladet i dag, Essay om multikulturalisme. Utdrag fra den ligger på nettet:

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs...KTUELT/4302059

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 12:38   #163
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har du ekstremt dårlig hukommelse eller har du aldri lest noen av innleggene til Nebbia? Han er ikke mye rød nei, og heller ikke den dogmatiske typen.

Generelt er Brutus sine "nå høres du ut som ... "-påstander alltid litt, eh, pussige. Da jeg og Inagh var temmelig bråfeministiske her tidligere i tråden, så mente han at det minnet om Ludvig Nessa.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 14:32   #164
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Generelt er Brutus sine "nå høres du ut som ... "-påstander alltid litt, eh, pussige. Da jeg og Inagh var temmelig bråfeministiske her tidligere i tråden, så mente han at det minnet om Ludvig Nessa.

Ikke for å henge ut Brutus ytterligere, men jeg synes hans karakteristikk av meg sliter med logikken. Mitt eksempel er hentet fra ytterste høyre fløy, så om jeg hadde blitt anklagd for å være Frp-er (selv om det også hadde vært på jordet), hadde han i alle fall hatt logikken i orden. Det hadde også stemt bedre med det dogmatiske aspektet han trekker frem. En blodrød, sosialistisk dogmatiker er det nok ikke så veldig mange av. Jeg får ta det som et kompliment og betrakte meg selv som sjelden vare.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 18:32   #165
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Vah? Hetser dere?


Kan ikke folk misforstå ting 180 grader lenger uten å settes fast for det heller lenger nå? Litt av et forum.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 18:33   #166
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Pssst - Nebbia - han kalte deg ung ihvertfall.

  Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 10:17   #167
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har du ekstremt dårlig hukommelse eller har du aldri lest noen av innleggene til Nebbia? Han er ikke mye rød nei, og heller ikke den dogmatiske typen.

Nei, et er mulig jeg har blingsa, forvirra av all krabbelukta og fittstimen. Som jeg har nevnet før, så er jeg en enkel sjel som setter pris på oversiktelighet og enkle preferanser. Det hjelper ikke mye med androgyne nicknames. Men; -Nebbia, du er herved unnskyldt

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 14:52   #168
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Nei, et er mulig jeg har blingsa, forvirra av all krabbelukta og fittstimen.

Hva pokker mener du med det?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:52   #169
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Er det at man må vise ansiktet noe verre enn at man ikke kan gå naken?
Begge ytterunktene forbys?
Er det ikke sånn at det er ulovlig å gå naken på offentlig sted?
Vil det ikke være uproblematisk å legge til at man skal vise ansiktet?

Det å skjule ansiktet byr på mange praktiske utfordringer, både for seg selv og for omverdenen.

Dere som vil at å dekke alt skal være lov, vil dere fjerne evt. lov om å dekke til noe, dvs kjønnsorganer, er det ikke sånn det er i dag?


Sist redigert av bønna : 29-06-09 kl 14:05.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 00:00   #170
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Jeg syns ikke det burde være forbudt å gå naken heller.

JEg NEKTER å tro at det ville blitt noe samfunnsproblem ut av horder med nudister i gatene av det, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 00:07   #171
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Æsj, Hattifnatten. Nå kommer jeg til å få dårlige drømmer.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 00:16   #172
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Naken i gatene er en ting, men på bussen og lignende steder hadde jeg virkelig foretrukket burkakledte damer framfor nakne damer med utflod.

Ja, men seriøst, tror du det ville blitt et problem?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 00:26   #173
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Plagsom oppførsel og fyll på offentlig sted er jo uansett ikke lov, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 00:31   #174
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Æsj, fnatten.. ser for meg beholdere med blå plasttrekk foran i bussene. Omtrent som de man må dekke skoene med når man går inn i barnehagen, men uten strikk..

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 00:31   #175
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Naken i gatene er en ting, men på bussen og lignende steder hadde jeg virkelig foretrukket burkakledte damer framfor nakne damer med utflod.

I denne varmen hadde jeg dog klart foretrukket å være en naken dame istedet for en burkakledt en, utflod eller ei.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 00:37   #176
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Hvor ER det du ferdes, Fnatten??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no