Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Mannen bør navngis i media 31 28,44%
Mannen bør ikke navngis i media 78 71,56%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 09:39   #1
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Som sikkert de fleste har fått med seg mener politiet å ha sikre bevis på at de har pågrepet riktig mann i saken. Foreløpig vet vi at det er en mann i 50-årene, fra Hordaland, han har to voksne barn, driver eget firma og er mangemillionær.

Så tenkte jeg på - hva mener dere vil være riktig her - å navngi mannen, eller ikke navngi han?

Selv er jeg usikker på hva jeg mener. Ser argumenter for begge synspunkter.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:41   #2
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lommemannen og media

Nei, av hensyn til barna og familien. Det er ikke deres feil at de har en syk og forstyrret far.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:45   #3
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lommemannen og media

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nei, av hensyn til barna og familien. Det er ikke deres feil at de har en syk og forstyrret far.

Enig i begrunnelsen for nei. Men begrunnelsen for ja tenker jeg er at det begrenser spekulasjonene, slik at uskyldige unngår mistanke.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:46   #4
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Jeg vet faktisk ikke hva jeg mener om det. Ennå.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:49   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Nei, han skal ikke navgies. Hva skal hensikten være? Det vil kun fungere som offentlig gapestokk og det vil til syvende og sist kun gå ut over en uskyldig tredjepart.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:50   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Jeg er generelt imot identifisering av mennesker som er under mistanke eller blir etterforsket for en kriminell handling. Identifiseringen kommer tidsnok under en evt rettsak.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:52   #7
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Hva om det er noen som ikke har skjønt at det er ham de har blitt utsatt for overgrep av, da?
At de gjenkjenner ham om han offentiggjøres, og endelig får svar på hvem det var, og kan anmelde og få han straffet.
Det kan godt være at han har utført overgrep i andre "moduser" enn som "Lommemannen" eller "Bandasjemannen"...:grubler:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:10   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

De poster jo bilde og alt å det, jeg trodde først at det var "The Stig" som var "tatt i Bergen":



Jeg mener at lommemannen ikke skal navngis i media før han er dømt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:12   #9
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet sannelig ikke. Slik det er fremstilt i media nå vil det ikke ta lang tid før interesserte kan gå veldig langt i å finne ut hvem denne mannen er. Inntekt, formue, alder, antall barn, selvstendig næringsdrivende osv. er oppgitt.

Jeg synes godt man kan drøye med å offentliggjøre navn, men det er et poeng som Line sier at offentliggjøring kan føre til at andre ofre kan stå fram.

Jeg er litt uenig med meg selv nå kjenner jeg.

Slenger meg med på denne. Jeg kjenner at jeg også er uenig med meg selv her.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:13   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Normalt ser jeg ikke helt hensikten med å navngi noen hvis det ikke er en etterlysning. Nå vil vel heller ikke eventuelle offer kunne gjenkjenne han ved navn heller, regner med han ikke oppga det når han forgrep seg.
Line: Mener du ikke egentlig bilde da? Et navn som HI nevner ville vel ikke gjort noe fra eller til.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:21   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Av hensyn til familien hans, synes jeg ikke det, foreløpig.

Når det omsider blir rettssak kommer kanskje navnet fram uansett.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:25   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Line: Mener du ikke egentlig bilde da? Et navn som HI nevner ville vel ikke gjort noe fra eller til.

Som sagt er jeg også usikker.
Jeg tenker på en hvilken som helst gjenkjennelsesfaktor.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:28   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Jeg vet ikke. Noe i meg sier at han bør lide som mye som mulig, men det går jo ut over familien hans.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:35   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Viss ein leser bt no så går dei veldig langt no. Dei interjuver folk i nabo butikken hans for eksempel. Skal ikkje så masse til for å leita opp kven det er.

Normalt sett så skal ikkje navn offentliggjerast. Men det virker som om media drar den veldig langt no. Saken er stygg, og det sitter nok fleire offer rundt i Norge, desverre.

Men viss det no viser seg at politet har tatt feil mann, kva då ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:38   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Nei, det ville vært stridig mot rettssamfunnet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:41   #16
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Viss ein leser bt no så går dei veldig langt no. Dei interjuver folk i nabo butikken hans for eksempel. Skal ikkje så masse til for å leita opp kven det er.

Normalt sett så skal ikkje navn offentliggjerast. Men det virker som om media drar den veldig langt no. Saken er stygg, og det sitter nok fleire offer rundt i Norge, desverre.

Men viss det no viser seg at politet har tatt feil mann, kva då ?

Jeg tror ikke politiet ville ha gått ut med pågripelse om de ikke var veldig, veldig sikre i denne saken.
Jeg tror også at vi alle "vet hvem det er" innen kort tid.

Enten vi eller familien vil eller ikke.

Og det er ikke så rart, da. Verste serieforbryter i Norges historie...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:43   #17
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg tror ikke politiet ville ha gått ut med pågripelse om de ikke var veldig, veldig sikre i denne saken.
Jeg tror også at vi alle "vet hvem det er" innen kort tid.

Enten vi eller familien vil eller ikke.

Og det er ikke så rart, da. Verste serieforbryter i Norges historie...

Eg håper inderlig ikkje at det er feil mann.

Kven som er ein kjent og profilert politimann i Bergen ? Lommemannen er nemlig broren hans.

Med slike hint, så veit nok alle det i løpet av rimelig kort tid.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:46   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Vanskelig. Rent personlig synes jeg jo at han selv bør brenne, men familien hans er uskyldig. Uansett tar det nok ikke lang tid før både navn og bilde er offentliggjort, på den ene eller andre måten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:49   #19
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Det står i Dagbladet at han er to-barnsfar. Jeg håper ikke han har misbrukt de også. Så et oversiktskart over alle stedene han har vært og forgrepet seg. Fyttikatta for et perverst menneske! Noen av overgrepene kan visst sidestilles med voldtekt. Hvis det er han, håper jeg at han blir sperret inn lenge!!!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:53   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Som mamma og privatperson ønsker eg at namnet skal offentleggjerast. Både for å unngå nye overgrep frå han og for å skremme andre pedofile. Som samfunnsborgar og "medievitar" meiner eg at namnet ikkje bør offentleggjerast.

Dette er ei vanskeleg sak der det er vanskeleg å ikkje verte emosjonelt påverka.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no