Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Båtflyktninger i Middelhavet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-15, 11:32   #101
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Mens jeg kunne tenke meg tilsvarende engasjement og headlines for katastrofen som utspiller seg om bord på båter med forfulgte fra Myanmar. Det er kanskje for langt unna.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:14   #102
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Breaking news: Det er faktisk IS-krigere som smugles til Europa på disse båtene. Det kunne jeg lese i toppkommentaren på Knut Arild Hareides "gratulerer med 17. mai og takk for alle hilsener i anledning at vi fikk baby"-melding på FaceBook. Den hadde fått en masse likes.

(Pussig, jeg trodde IS-krigerne reiste motsatt vei?)

Næsj da - de er blitt de nye globetrotterne - på kryss og tvers og hit og dit i en evig strøm.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:15   #103
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mens jeg kunne tenke meg tilsvarende engasjement og headlines for katastrofen som utspiller seg om bord på båter med forfulgte fra Myanmar. Det er kanskje for langt unna.

Mener du her inne? De har da blitt rikelig dekket i nyhetssendingene, i hvertfall.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:38   #104
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Næsj da - de er blitt de nye globetrotterne - på kryss og tvers og hit og dit i en evig strøm.

Enkelte jurister vil ha det til at IS krigere reiser ut av Syria som flyktninger for å unngå innreise eller hjemreise dokumentasjon og spørsmål.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:52   #105
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Enkelte jurister vil ha det til at IS krigere reiser ut av Syria som flyktninger for å unngå innreise eller hjemreise dokumentasjon og spørsmål.

Det kan jo godt hende at det er sant. Det er likevel slik at de fleste om bord i de båtene høyst sannsynlig IKKE er IS-krigere.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:54   #106
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mens jeg kunne tenke meg tilsvarende engasjement og headlines for katastrofen som utspiller seg om bord på båter med forfulgte fra Myanmar. Det er kanskje for langt unna.

Jeg er for så vidt like engasjert, og opplever at sakene dekkes greit i norsk media. Men jeg tenker at jeg har mindre å komme med når det gjelder hvordan Indonesia, Malaysia og Thailand håndterer flyktninger enn jeg har når det kommer til europeiske forhold som Norge absolutt er en del av.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 23:12   #107
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Mener du her inne? De har da blitt rikelig dekket i nyhetssendingene, i hvertfall.

Generelt, egentlig. Jeg opplever ikke at fokuset og skriveriene er like sensasjonspreget, men er åpen for at jeg tar feil.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 23:14   #108
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Enkelte jurister vil ha det til at IS krigere reiser ut av Syria som flyktninger for å unngå innreise eller hjemreise dokumentasjon og spørsmål.

Generalsekretæren i NATO snakket om dette i dag. Jeg rakk ikke høre hele talen, men Jens tok opp temaet, så jeg antar at det kan være reelt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 23:18   #109
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg er for så vidt like engasjert, og opplever at sakene dekkes greit i norsk media. Men jeg tenker at jeg har mindre å komme med når det gjelder hvordan Indonesia, Malaysia og Thailand håndterer flyktninger enn jeg har når det kommer til europeiske forhold som Norge absolutt er en del av.

De håndterer det ved å nekte dem å gå i land, sånn at de blir liggende ute på havet uten mat og rent vann i månedsvis. Til slutt går flyktningene løs på hverandre, for å kjempe til seg det som måtte være av mat/drikke.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 00:12   #110
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

De håndterer det ved å nekte dem å gå i land, sånn at de blir liggende ute på havet uten mat og rent vann i månedsvis. Til slutt går flyktningene løs på hverandre, for å kjempe til seg det som måtte være av mat/drikke.

Ja, jeg vet det. Det er selvfølgelig ille. Det jeg mener å si er at jeg er mer i harnisk over Norges håndtering av flyktningene i Middelhavet, fordi jeg mener vi har et direkte ansvar der som del av Schengen og Dublin-avtalen.

At både Malaysia, Indonesia og Thailand har rimelig suspekte regjeringer og en bedriten flyktningepolitikk er en kjent sak. De europeiske landene som burde håndtere Middelhavet bruker liksom i det minste å late som de har en litt annen profil.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no