Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Båtflyktninger i Middelhavet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-15, 09:31   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.615
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Båtflyktninger i Middelhavet

Jeg leste dette innlegget av samfunnsredaktøren i Nordlys på toget i dag, og kjente at dette er ikke noe jeg kan la være å engasjere meg i. Hva tenker dere om Norges rolle her? Bør vi snarest bidra på lik linje med f.eks. Island ved å sende redningsfartøy? Er det noen tungtveiende grunn for å ikke gjøre det?


(Og som en parantes til slutt har jeg lyst til å si at jeg digger måten Nordlys engasjerer seg i samfunnsdebatten på. Det har kommet noen klare røster derfra i tunge, vanskelige saker som er forfriskende å lese. )

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:14   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Jeg synes vi bør bidra. Jeg skammer meg sammen med redaktøren. Jeg tror ikke et sekund på at folk går om bord i de farkostene uten å være desperate selv om det kanskje er en båt der ute som kanskje redder dem når de antagelig synker.

Dessuten synes jeg vi sporenstreks skal melde oss ut av Dublin-avtalen. Det er hårreisende at kriserammede Schengen-grenseland som Hellas, Italia og Spania skal sitte med håndteringen av flyktningemengdene og vi søkkrike langt fra Afrika skal stordebattere hvorvidt vi gidder å ta i mot en og annen om de kan dokumentere at de får juling av politiet og pleier AIDS-syke familiemedlemmer på gata i landet de først ble tatt fingeravtrykk av.

Skal man ha en avtale, bør den være av typen "Alle registreres i ankomstlandet, fordeles øyeblikkelig etter en fordelingsnøkkel mellom alle Schengen-landene og settes straks på bussen dit de skal få sin søknad behandlet." Fordelingsnøkkelen kan f.eks være basert på BNP.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:23   #3
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Jeg er så hjertens enig med Shute her. Folk i søkkrike Norge sutrer over at myndighetene vurderer å ta i mot ti tusen flyktninger fra Syria, mens Tyrkia ikke får hjelp til å ta seg av de 1,5 MILLIONER som har kommet over grensa.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:26   #4
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Det er klart vi må hjelpe mennesker i havsnød.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:31   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Jeg synes dette er fortvilende. Det sier noe om alternativene dine når du risikerer eget og dine barns liv i en av disse båtene. Samtidig vet jeg ikke hva løsningen skal være. Først og fremst bør vi bidra til en bedre framtid i landene de flykter fra, men her er det ingen quick fix. I mellomtiden kan vi ikke sitte å se p å at mennesker drukner på vei til vår rikdom.

Jeg synes shute skriver mye klokt. Vi fordele ansvaret for dette på flere land.

Og jeg husker fortsatt følelsen jeg hadde da vi var på Rhodos for et par år siden. Med våre norske pass kan vi reise trygt og enkelt omtrent hvor vi vil i verden. I det vannet ungene mine lekte og svømte, flyter de døde kroppene til andre barn som bare ville komme til et tryggere og bedre sted. Jeg blir kvalm av å tenke på hvordan vi klarer å stenge øyne og ører for andres tragedie slik vi gjør, mens vi sutrer over at flybillettene ikke er billige nok og ferien for kort.

Så hva gjør man: Man gir mer - mye mer - penger til de organisasjonene som prøver å hjelpe, som Røde Kors og Leger uten grenser. Men stemmer på politikere som er mer opptatt av hva vi kan bidra med i en urolig verden enn de som synes båtmotorer, segway og snøscootere er viktige signalsaker. Men skammer seg over hvordan man klarer å glemme andres tragedier så altfor lett.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:31   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Flyktningestrømmen til Europa bare øker. Vi kan ikke sitte her oppe og ikke gjøre noe for mennesker i så stor nød. Og samtidig som vi hjelper til med det som skjer nå må vi også bidra til problemene som gjelder hva vi gjørme alle menneskene som kommer seg over.
Hva som bør gjøres aner jeg gikk, men noe må gjøres.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:34   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Men det er også klart at den kriminelle virksomheten må bekjempes. Flyktningene må få humanitær transport. Og Italia er ikke kjent for å eliminere kriminell virksomhet så fort den er organisert. Selv om jeg leser at 24 antatte gjerningsmenn fra Sicilia, Roma og Milano er tatt.

Norge kan helt klart ta flere flyktninger, men jeg hører også skepsis blant juristene til å ta inn Syriske flyktninger uten å kjenne til identiteten deres. For noen flyktninger unngår bevisst å bli identifisert. Mest fordi de fleste ikke vil registreres i Italia, men vil videre til Norge, Sverige og Tyskland.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...t-7917828.html

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 20-04-15 kl 10:41.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:42   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Men altså, vi hjelper da til, etter en fordelingsnøkkel via Schengensamarbeidet. Jeg har da selv deltatt på møter i den forbindelse.

(Så kan man selvsagt mene at vi ikke bidrar NOK, men jeg er litt lei av debatter av typen "Norge gjør ingenting" - når det hender vi faktisk gjør en god del bare at det ikke er så kjent, jf. romhjelp til feks Romania).

Det kommer folk fra ALLE land i Afrike, og flere til. Kontinenetet er enormt. De fæærreste er flyktninger, de fleste vil til et land med badre muligheter for seg og sine - en drøm som er fair enough. Men skillet flyktning/asylsøker og person som ønsker bedre fremtid pga økonomi er vesentlig i denne sammenhengen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:49   #9
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Men altså, vi hjelper da til, etter en fordelingsnøkkel via Schengensamarbeidet. Jeg har da selv deltatt på møter i den forbindelse.

(Så kan man selvsagt mene at vi ikke bidrar NOK, men jeg er litt lei av debatter av typen "Norge gjør ingenting" - når det hender vi faktisk gjør en god del bare at det ikke er så kjent, jf. romhjelp til feks Romania).

Norge bidrar, men jeg synes ikke vi bidrar nok. Nei, vi kan ikke ta imot alle som vil reise til et bedre liv. Uansett kan vi (og da mener jeg egentlig Europa) ikke sitte å se på at tusenvis av mennesker drukner i Middelhavet. Det går bare ikke an.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 15:19   #10
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Men altså, vi hjelper da til, etter en fordelingsnøkkel via Schengensamarbeidet. Jeg har da selv deltatt på møter i den forbindelse.

Joda. Det er en viss pengeforflytning. Men forholdene for disse menneskene i Italia, Hellas og Spania er mildt sagt kummerlige. De som får karret seg til Norge behandles betydelig bedre. Om de da ikke sendes tilbake som dublinere.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 15:24   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.615
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Noe av hovedkritikken i innlegget gikk på at Norge ikke bidrar i det akutte redningsarbeidet som foregår til havs as we speak. Og hvor det er et desperat behov for bistand. Der kan jo Norge bare sende kystvaktfartøy uten å ta stilling til hvor, hvordan og i hvilket omfang flyktningestrømmen skal kanaliseres. Hvorfor gjør vi ikke det?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 15:26   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Vi kan ikke bare la folk drukne, men vi kan ikke patruljere farvannene der nede og samle dem opp og ta med alle til Norge heller. Det er ikke enkelt det der.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 15:31   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Dette er ikke enkelt, men at dette handler om mennesker som er i stor nød det er jeg ikke i tvil om. Iallefall de fleste av dem. Noe må gjøres. Joda vi bidrar økonomisk, men det er slett ikke nok. B.la Spania, Italia og Hellas m.fl som på et vis har nok med seg selv og sin egen kummerlige økonomi må ta i mot tusener på tusener av båtflyktninger. Disse flyktningene må fordeles over flere land og her synes jeg vi i Norge må bidra.
Fikk høre fra en venn som er bosatt i Hellas at i fjor tok Hellas imot 80 000. I år forventes over 100 000.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 20-04-15 kl 15:37.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 15:38   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.615
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Nå er det tegn til bevegelse hos regjeringen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...et/a/23437929/

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 15:40   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Skal vi åpne grensene mere så må det og satses på at vi har et godt nok "apparat" som kan ta imot dem. Dette er traumatiserte mennesker som må få den rette helsehjelpen og andre typer oppfølging.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 20-04-15 kl 15:45.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 15:59   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Noe av hovedkritikken i innlegget gikk på at Norge ikke bidrar i det akutte redningsarbeidet som foregår til havs as we speak. Og hvor det er et desperat behov for bistand. Der kan jo Norge bare sende kystvaktfartøy uten å ta stilling til hvor, hvordan og i hvilket omfang flyktningestrømmen skal kanaliseres. Hvorfor gjør vi ikke det?

Det er jo regler for hvor nærme skip skal gå land før andre lands regler slår inn. Og hvor skal flyktningene settes av etterpå? Alt må jo tas stilling til. Hvor mange skip skal vi sende, og er det for evig tid?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 16:08   #17
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.615
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det er jo regler for hvor nærme skip skal gå land før andre lands regler slår inn. Og hvor skal flyktningene settes av etterpå? Alt må jo tas stilling til. Hvor mange skip skal vi sende, og er det for evig tid?

Det foregår jo allerede et redningsarbeid, så det må jo være flere sammenlignbare land som har tatt stilling til dette.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 16:10   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det foregår jo allerede et redningsarbeid, så det må jo være flere sammenlignbare land som har tatt stilling til dette.


For alt vi vet kan det hende Norge også har tatt stilling, siden vi alt er med i et samarbeid. Når større ulykker skjer i verden, så pleier land/FN/organisasjoner sende ut en liste med ting de trenger. Så melder de ulike land inn hva de kan bidra med. For alt vi vet kan Norge ha sagt nei til båter, men ja til pengebeløp. Slike diskusjoner er vanskelige uten fakta på bordet mht hva vi alt gjør/ikke gjør.

(Og for all del, jeg synes det er grusomt jeg også)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 16:24   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Pelle: da hadde ikke statsministeren sagt at "vi ser det an".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 17:12   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Pelle: da hadde ikke statsministeren sagt at "vi ser det an".

Jeg har ikke lest konteksten der dette ble sagt. Men dette var i høyeste grad også et velkjent problem for 10 år siden - så politisk sett er det mange som har sett det an - og bidratt og oversett, alt ettersom hvordan man ser på det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no