Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-13, 23:10   #521
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Vi har i utgangspunktet ikke lov å forlate skolen selv om vi har flere undervisningsfrie timer på rad. Det har ikke noe med vikarordningen å gjøre, men å være tilgjengelig, tenker jeg, samt å oppfylle tilstedværelsesplikten.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:10   #522
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nei velferdsperm for langhelger er det vel ikke vanlig å få noe sted i arbeidslivet. Jeg vil ikke kalle det strengt. Mannen min som har totalt bundet arbeidstid får heller ikke det.

Enig, jeg synes heller ikke det er strengt, og jeg kjenner heller ingen lærere som kan ta fri når de vil.
Vi kan få en velferdsperm for langhelger type hvert 7. år, for lang og tro tjeneste type, ellers ikke. Det synes jeg er helt naturlig, selvsagt skal jeg være på jobb både fredag og mandag. Som jeg forventer av elevene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:10   #523
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja men om dere skal være på området innenfor det tidsrommet dere melder dere "inne" i samsvar med arbeidsavtalen trenger ikke ledelsen å telle minuttene deres. Dere er voksne, ansvarlige mennesker som selvsagt er på plass når dere skal.

Ja det er vi, men det er noen som holder telling uansett. Ikke sånn uttalt da, men det kan noen ganger komme hint i fellestid om at vi må huske på at vi bare har to timer til fleksing. Underforstått da er jo at en eller annen har en form for styring. Men hele ordningen går jo på tillit til at vi holder oss til avtalen. Noe de aller, aller, aller fleste gjør.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:12   #524
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vi har i utgangspunktet ikke lov å forlate skolen selv om vi har flere undervisningsfrie timer på rad. Det har ikke noe med vikarordningen å gjøre, men å være tilgjengelig, tenker jeg, samt å oppfylle tilstedværelsesplikten.

Jeg har ikke undervisning på torsdager, har stappa andre dager, i tillegg til at jeg har endel verv/funksjoner og sånt som gjør at jeg har litt mindre timer. Jeg kan ikke velge å være hjemme på torsdager, og jeg kan heller ikke gå på kurs eller noe sånt uten å klarere det med ledelsen. Det har med tilstedeværelsen å gjøre. Men jeg får jo dratt på kurs på en torsdag hvis jeg spør, jeg utløser ikke vikar, og da er det lettere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:15   #525
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja det er vi, men det er noen som holder telling uansett. Ikke sånn uttalt da, men det kan noen ganger komme hint i fellestid om at vi må huske på at vi bare har to timer til fleksing. Underforstått da er jo at en eller annen har en form for styring. Men hele ordningen går jo på tillit til at vi holder oss til avtalen. Noe de aller, aller, aller fleste gjør.

Jeg synes slike hint uttalt av leder virker uprofesjonelt og høres ikke ut som en god måte å skape tillit og lojalitet på.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:16   #526
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes slike hint uttalt av leder virker uprofesjonelt og høres ikke ut som en god måte å skape tillit og lojalitet på.

Det er heldigvis ikke alle i ledelsen som er der. Men jeg er helt enig med deg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:20   #527
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er temmelig vanlig. Barnetinnet har 35 timer bundet tid i uka. Skolen kan velge selv hvor mye de binder, men dette er det vanligste. For noen år siden hadde vi 190-timersrammen og skolen kunne ikke styre det selv.

33,25 timer er det hos oss. Vi i ledelsen ønsker å øke bindingen noe, men vi får se i forhandlingene til våren.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:22   #528
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

33,25 timer er det hos oss. Vi i ledelsen ønsker å øke bindingen noe, men vi får se i forhandlingene til våren.

Går det ann å spørre hvorfor? Vi har omtrent det samme som dere. Og da er vi tilstede alle timene elevene er der pluss fellestid.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:28   #529
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.867
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

33,25 timer er det hos oss. Vi i ledelsen ønsker å øke bindingen noe, men vi får se i forhandlingene til våren.

Barnetrinn? Jeg må ha regnet feil da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:30   #530
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Går det ann å spørre hvorfor? Vi har omtrent det samme som dere. Og da er vi tilstede alle timene elevene er der pluss fellestid.

En av hovedgrunnene er at lærerne selv ønsker mer tid til samarbeid, men at det er vanskelig fordi mange er steile på bindingstiden sin. Det er værst på ungdomstrinnet hvor bindingen kun er på 31,25 timer. Det er også en del andre ting lærerne ønsker tid til, men som ikke fungerer innenfor dagens rammer. Vi er også inne i en kjempesatsning hvor mer bindingstid vil være ønskelig.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:32   #531
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Barnetrinn? Jeg må ha regnet feil da.

Tvistebestemmelsene som er minimum forhandlet fram sier 33,25 timerpå barnetrinnet og 31,25 på ungdomstrinnet. Vgs kjenner jeg ikke.

~gleder meg til juss for skoleledere~

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:32   #532
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

En av hovedgrunnene er at lærerne selv ønsker mer tid til samarbeid, men at det er vanskelig fordi mange er steile på bindingstiden sin. Det er værst på ungdomstrinnet hvor bindingen kun er på 31,25 timer. Det er også en del andre ting lærerne ønsker tid til, men som ikke fungerer innenfor dagens rammer. Vi er også inne i en kjempesatsning hvor mer bindingstid vil være ønskelig.

Ja du sier noe der, det er ikke lett å finne samarbeidstid. Det er vel 31,25 vi har også. Husker ikke helt, men det tallet hørtes kjent ut. Hvor tenker dere at den tiden legges da? Fordelt ut på alle dagene, eller mer samlet?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:39   #533
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Tvistebestemmelsene som er minimum forhandlet fram sier 33,25 timerpå barnetrinnet og 31,25 på ungdomstrinnet. Vgs kjenner jeg ikke.

~gleder meg til juss for skoleledere~

Jeg har noen uker med 31-32 noen med 33-34, men vår leder er mest opptatt av sluttsummen på året.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:39   #534
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja du sier noe der, det er ikke lett å finne samarbeidstid. Det er vel 31,25 vi har også. Husker ikke helt, men det tallet hørtes kjent ut. Hvor tenker dere at den tiden legges da? Fordelt ut på alle dagene, eller mer samlet?

Jeg er på småskolen. Der har de fleste bindingstid fra kl. 8 hver morgen. Så har jeg fordelt timene utover dagene. Langdagen har alle 8 timers dag fra kl. 8-16. På mine trinn er det naturlig å ha binding fra kl. 8. På ungdomstrinnet ser jeg for meg at det blir litt annerledes, men jeg ser for meg at man i tilleg til samarbeidstid på team og avdeling også timeplanfester fagsamarbeidet.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:41   #535
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Tvistebestemmelsene som er minimum forhandlet fram sier 33,25 timerpå barnetrinnet og 31,25 på ungdomstrinnet. Vgs kjenner jeg ikke.

~gleder meg til juss for skoleledere~

Hos oss er det 29,5 timer i full stilling.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 00:02   #536
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Hm. Min lærersøster på ungdomsskolen må jobbe på en litt spesiell skole. For hun avspaserer. Ikke sånn hele tiden, men hun gjør det. Jammen tok hun ikke ungene sine to fådsger ut av skolen for å besøke oss i USA også (forlenget påskeferie).

Men jeg vet også at hun i perioder sitter mange lange kvelder og helger og jobber også. Jeg er klar over at læreryrket er mye arbeid, og ikke nødvendigvis 8-16. Så det er ikke et forsøk på å si at lærere ikke jobber og likevel avspaserer.

Jeg har forøvrig ei venninne som er lærer og som sier at hun ikke opplever at problemet er elever som er mye borte. Derimot irriterer hund seg over alle timene som skolen legger opp til annet enn undervisning for elevene. Det er det ene med det andre som stjeler undervisningstimer, som går på alt annet enn læring av fag - "temadager" og "sosialt ditt og sosialt datt", som gjør at det blir håpløst å komme gjennom pensum skikkelig. er det noen av dere andre lærere som opplever det samme?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 06:38   #537
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Elevene er mest opptatt av at de mister frukten.

Mine er mest opptatt av om sidemålet forsvinner før eksamen i mai. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 06:48   #538
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg har selv plassert mine bundne timer. Det betyr at jeg slutter før klokka to torsdag og har fri fredag. Frifredagen er plassert av ledelsen. Jeg sitter alltid mye lengre torsdag, men synes at det er ok å kunne gå tidlig om det er noe spesielt.

Ja, jeg jobber selvsagt ikke 100%.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 09:38   #539
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg bor også i et område med mange familier med god økonomi og jaggu drar ikke mange på hytta etter lunsj på fredag. Jeg tror ikke jeg forrige skoleår hadde en eneste sistetime på fredager med full klasse. Mye hyttefaring.

Nei, nå lyver du. Akkurat som jeg gjorde da jeg sa at jeg kjente torsdagshyttefolk som tok ungene ut av skolen, iallfall i følge Pøbelsara.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg synes det er merkelig med skoler som har kort dag på onsdager. I nabokommunen her har de det også sånn. De burde jo mye heller hatt kort skoledag på fredagene, men grunnen til det er jo at lærerene har møter etter skoledagen, og det gidder de vel ikke på fredagene. Men det hadde i alle fall laget helgen mere fleksibel for de fleste familiene til skolebarn, og mindre fravær på fredager tror nå jeg.

Si meg en eneste arbeidsplass som har tunge, tankekrevende møter helt på tampen av arbeidsuka hvis de ikke må. (Som i at det har oppstått noe som må være klart til mandag morgen.) Ærlig talt.

Jeg synes bare det er SÅ FORBASKA IRRELEVANT for hele denne disksusjonen hva lærere gjør og ikke gjør! Skal vi liksom legge møtevirksomheten til fredag etter 14.00 for høttehfolkene sin skyld også nå?!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 09:43   #540
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Tung og tankekrevende aktivitet i arbeidstida er ikke uvanlig selv på fredag ettermiddag, men jeg tenker at dersom man har slack i forhold til full arbeidsuke med innlagte frie timer så må det være helt ok å la være.
Hyttefolk trenger man ikke ta hensyn til uansett. Er arbeidtiden til 15.30 på en fredag kan ingen forvente å reise på hytte før etter den tid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no