Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 15:03   #41
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Her jeg bor må man også betale for å parkere noen steder der skiløypene starter. Det er allmenningene som har arbeidet med brøyting og vedlikehold, og jeg skjønner godt at de ønsker å få uttelling for dette. Her kan man heldigvis kjøpe (halv-)årskort.

Det jeg ikke aksepterer, er at parkeringspengene brukes til å betale løypekjøringen. Da blir det en skjult løypeavgift. I tilfellet i Bærum er det ikke tilfelle, så da mener jeg det er helt greit.

Hvorfor er ikke det greit? Et sted må pengene komme fra. Det snør ikke skispor har jeg lest et eller annet sted. Det er vel rimelig å tro at de som parkerer der er de som bruker skisporene, så jeg synes ikke at det lyder helt urimelig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:04   #42
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Sutring. "Markaentusiaster" har ofte snodige ideer om hva som er deres rettigheter med en gang de befinner seg i skogen. Her hvor jeg bor sutrer bilister over at de ikke får parkere på den veien jeg betaler mangfoldige tusen kroner i året for å få brøytet.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:09   #43
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvorfor er ikke det greit? Et sted må pengene komme fra. Det snør ikke skispor har jeg lest et eller annet sted. Det er vel rimelig å tro at de som parkerer der er de som bruker skisporene, så jeg synes ikke at det lyder helt urimelig.

Friluftsloven slår fast at det skal være gratis å bruke skiløyper. Dette er også begrunnet i allemannsretten. Skjult betaling gjennom parkeringsavgift eller bompenger er i strid med gratisprinsippet, mener jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:15   #44
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Friluftsloven slår fast at det skal være gratis å bruke skiløyper. Dette er også begrunnet i allemannsretten. Skjult betaling gjennom parkeringsavgift eller bompenger er i strid med gratisprinsippet, mener jeg.

Ja, det har du helt sikkert rett i altså.

Jeg betaler faktisk for skiløyper selv, og det kunne ikke falle meg inn å protestere mot det. Fordi det faktisk koster en del penger å lage skiløyper. Som hytteeier betaler vi inn i en spleisepott, og vi har kilometervis med flotte skiløyper hele vinteren.

Vi kunne sikkert ha påberopt oss retten til gratis skiløyper, men det spørs om de ville bli kjørt opp like ofte? Antar at ingen gidder å gjøre dette uten betaling.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:18   #45
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg betaler faktisk for skiløyper selv, og det kunne ikke falle meg inn å protestere mot det. Fordi det faktisk koster en del penger å lage skiløyper. Som hytteeier betaler vi inn i en spleisepott, og vi har kilometervis med flotte skiløyper hele vinteren.

Samme her. Vi betaler (frivillig) inn til løypelaget i området der vi har hytte. Her vi bor tro jeg løypekjøringen er et spleiselag mellom kommune, allmenning og turistforening.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:22   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Friluftsloven slår fast at det skal være gratis å bruke skiløyper. Dette er også begrunnet i allemannsretten. Skjult betaling gjennom parkeringsavgift eller bompenger er i strid med gratisprinsippet, mener jeg.

Synes du da også at det er i strid med gratisprinsippet at man må betale for kollektivtransport i retning marka?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:24   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Synes du da også at det er i strid med gratisprinsippet at man må betale for kollektivtransport i retning marka?

Hun sa vel at det var greit å betale for parkering, men ikke for løypekjøring. Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i at man har krav på gratis løypevedlikehold selv om tilgangen til utmark skal være gratis, men jeg synes likevel det er noe annet enn å kreve gratis parkering og/eller gratis transport.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:25   #48
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Synes du da også at det er i strid med gratisprinsippet at man må betale for kollektivtransport i retning marka?

Nei, hvorfor skulle jeg det? Det man betaler går til å drifte trikk, buss eller tog. Ikke til å kjøre opp skiløyper.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:27   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i at man har krav på gratis løypevedlikehold selv om tilgangen til utmark skal være gratis, men jeg synes likevel det er noe annet enn å kreve gratis parkering og/eller gratis transport.

Vi har strengt tatt ikke krav på gratis løypevedlikehold. Kommuner, løypelag, allmenninger osv. kan jo bestemme seg for å slutte å kjøre løyper i morgen. (Ørlite bråk vil det kanskje bli. ) Det vi har krav på er å gå hvor vi vil i utmark uten å betale for det. Også der det er kjørt opp løyper.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:32   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

I Oslo bør man melde seg inn i skiforbundet hvis man bruker løypene mye. Da betaler man for løypevedlikehold, men sånn er det nå en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:34   #51
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det vi har krav på er å gå hvor vi vil i utmark uten å betale for det. Også der det er kjørt opp løyper.

Friluftsloven i Norge er ganske unik på det punktet, noe som også gir fantastisk flotte muligheter til naturopplevelser for absolutt alle innbyggerne. Det ville vært tragisk om dette ble endret på.

Jeg merer forøvrig ikke at man kan kreve gratis parkering, men syns at kommunen kan drifte det til fordel for innbyggerne og for fremme friluftsliv og bruk av naturen.

Om valget sto mellom gratis parkering og fungerende kollektivtransport til utmark her jeg bor ville jeg valgt det siste uten å blunke. Det er bare Oslo og omegn som har et nivå på kollektivtransport som er akseptabel. Det er dog et større økonomisk spørsmål enn å sende en brøytebil til skiparkeringen de fleste steder i Norge.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:34   #52
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Friluftsloven slår fast at det skal være gratis å bruke skiløyper. Dette er også begrunnet i allemannsretten. Skjult betaling gjennom parkeringsavgift eller bompenger er i strid med gratisprinsippet, mener jeg.

Det er jo parkeringen de betaler for. Det koster faktisk og vedlikeholde, brøyte og strø parkeringsplasser også. Jeg synes det er helt greit. Dersom de krevde betaling for å bruke alminnelige skiløyper er det noe annet.

Men oppkjørte løyper er vel ikke noe en har krav på-

Langt mer konstruktivt enn å klage på den nominelle avgiften for parkering hadde jo vært og foreslå at en kunne kjøpe sesonkort.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:39   #53
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Her hvor jeg bor, må man betale kr 40,- for å passere bommen opp til skianlegget.
Der er det fantastiske løyper. Det kan jo bli dyrt i lengden.

Nå vet jeg kun om et annet sted det er mulig å gå på ski sånn i rimelig nærhet hvor det blir kjørt opp løyper. Det en 6 km sløyfe med lys. Den er fryktelig dårlig vedlikeholdt, og du skal ikke være redd for utstyret ditt i hvertfall. Det er i hovedsak opp og ned, så det egner seg heller dårlig for familier med relativt uerfarne skigårerbarn. Da blir det 40,- for å komme til skikkelig løyper da.

Jeg skjønner jo at skiklubbene trenger inntekter. Men jeg synes likevel det er litt surt innimellom. :sutrer:
Hadde jeg vært han karen der, hadde jeg nok valgt å gå ut fra et annet sted med gratis parkering, eller holdt kjeft. I Oslomarka har man jo mange steder å gå utifra, som alle kan ta deg til samme mål. Sånn ca i hvertfall.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:39   #54
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er jo parkeringen de betaler for. Det koster faktisk og vedlikeholde, brøyte og strø parkeringsplasser også. Jeg synes det er helt greit.

I første innlegget mitt skrev jeg det samme som du skriver her.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:43   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Ingen sympti herfra heller. De gangene (ok, det er ikke mange) - vi drar familien inn i marka for å gå på ski, betaler vi først 20 kroner i bomavgift for å kjøre inn til ei seter, hvor det er parkeringsplass. Der betaler vi 10 kroner for å stå parkert - alt i alt 30 kroner pr gang.

For dette, får vi brøyta og strødd framkomstvei og gode parkeringsforhold.

Ser ingen grunn til å sutre over det, ser det heller som min del av dugnaden for å holde liv i skiløypene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:48   #56
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Does he want some cheese with that whine?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:53   #57
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Does he want some cheese with that whine?



Og sutring.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:58   #58
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Friluftsloven i Norge er ganske unik på det punktet, noe som også gir fantastisk flotte muligheter til naturopplevelser for absolutt alle innbyggerne. Det ville vært tragisk om dette ble endret på.

Jeg merer forøvrig ikke at man kan kreve gratis parkering, men syns at kommunen kan drifte det til fordel for innbyggerne og for fremme friluftsliv og bruk av naturen.

Om valget sto mellom gratis parkering og fungerende kollektivtransport til utmark her jeg bor ville jeg valgt det siste uten å blunke. Det er bare Oslo og omegn som har et nivå på kollektivtransport som er akseptabel. Det er dog et større økonomisk spørsmål enn å sende en brøytebil til skiparkeringen de fleste steder i Norge.

Signerer fullt og helt!

Vet ikke hvordan det er for foreningens egne medlemmer, men en slik avgift ville for oss, når begge jentene gikk aktivt på ski, betydd en 100 lapp i uka, også ekstra hvis vi skulle i helgene. Jeg ser mange i området her jeg bor, det går ingen buss, som kommer hit for å gå på ski hver eneste dag. Det er klart de hadde reagert for å måtte betale for parkering.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 17:58   #59
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Nei, hvorfor skulle jeg det? Det man betaler går til å drifte trikk, buss eller tog. Ikke til å kjøre opp skiløyper.

Ah da skjønner jeg hva du mener. Jeg er egentlig enig med deg i det tror jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:02   #60
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I Oslo bør man melde seg inn i skiforbundet hvis man bruker løypene mye. Da betaler man for løypevedlikehold, men sånn er det nå en gang.

Tilsvarende for Trondheim. Jeg bruker tilbudet deres såpass mye både sommer og vinter at jeg synes jeg godt kan støtte dem med 400 kr eller hva det nå enn er i året. Når jeg tenker meg om tjener jeg det vel inn igjen på rabatt på barneskikursene, men dog.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no