Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Mokkamann»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva mener du om kommentaren til Madcon?
Åpenbart rasistisk 47 18,29%
Uheldig og teit 218 84,82%
Morsom 5 1,95%
Det verste du har sett på TV.... 1 0,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 13:12   #241
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor han gjorde dette til sin kampsak. At den som ble utsatt for den tåpelige uttalelsen svarte tilbake med samme mynt, kan jeg til en viss grad forstå, men at en fullstendig utenforstående skulle gjøre en slik fillesak til sin egen og ty til håndgripeligheter på denne måten er bare teit.


Fordi Terje ikke synes det er spesielt kult med drøye uttalelser? Fordi "du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" er et fint uttrykk? Fordi det er et finfint eksempel å sette for den store hærskaren av Kaizers- og Skambanktfans, at det er bra å reagere på hverdagsrasisme? Og selvfølgelig, fordi han antageligvis ikke betalte for en eneste drikkebong resten av kvelden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:28   #242
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi Terje ikke synes det er spesielt kult med drøye uttalelser? Fordi "du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" er et fint uttrykk? Fordi det er et finfint eksempel å sette for den store hærskaren av Kaizers- og Skambanktfans, at det er bra å reagere på hverdagsrasisme?

Heia Terje, sier nå jeg. Hadde det blitt mindre bråk om han hadde brukt vann, tro?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:30   #243
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Altså, jeg synes ikke Terje heller har vært medierådgivernes drøm i denne situasjonen, men det får være grenser for trakassering han også skal måtte bli utsatt for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:32   #244
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg kjenner jeg blir helt sånn her i ansiktet: over at man hisser seg opp over en desiliter øl, men tydeligvis mener ølhelleren må tåle drapstrusler. Jeg blir enda mer sånn: over at man mener at Plumbo skal unnskyldes fordi de er mentalt tilbakestående.

Jeg er helt på linje med Maverick, og er rett og slett en smule sjokkert over hvor andre plasserer sympatien sin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:34   #245
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg blir bare mer og mer satt ut av denne saken. Plumbo er bare søte festlige naive og troskyldige gudsord fra landet som ikke vet bedre? Og alles handlinger som var et direkte resultat av dusteutsagnet til Plumbo er akkurat like ille eller egentlig mye verre?

Jeg synes tekstene til Plumbo er skikkelig drit, og tror ikke et øyeblikk på at alle på landet er plumpe, usmakelige og uvitende.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:37   #246
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg syns oppriktig synd på de millionene av mennesker som bor på landet og blir båssatt med Plumbo.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:45   #247
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kjenner jeg blir helt sånn her i ansiktet: over at man hisser seg opp over en desiliter øl, men tydeligvis mener ølhelleren må tåle drapstrusler.

Jeg er helt på linje med Maverick, og er rett og slett en smule sjokkert over hvor andre plasserer sympatien sin.

Jeg klikket innom en undersøkelse i Dagbladet her for leden hvor folk var blitt spurt om hva som var verst: mokkamannuttalelsen, fittekommentaren eller ølhellingen. Bare 7 % syntes den rasistiske fleipen var verst. Dette er virkelig så trist, og det at folk synes plumbofleipen bør tåles fordi den var uskyldig ment, fordi mannen ikke var vant til å være på tv, og fordi det er sånn man snakker på bygda er nesten det aller verste. Det er jo ikke noe av dette som gjør kommentaren mindre kjip - snarere tvert i mot. Det er skremmende at folk tydeligvis synes det er greit å snakke slikt til hverandre så lenge det ikke er noen som kan bli støtt i nærheten og fordi de kjenner et par med mørk hud som ikke tar seg nær av det. Når det er sagt, så er dette er en mann som tydeligvis er svært populær hos store mengder unge folk og som nettopp ikke en usynlig gutt fra bøgda som ikke er vant til store folkemengder. Han har spilt for folk og spredt drittekstene sine i åresvis, uavhnegig av hvor grei kar han egentlig er, sånn på privaten.

Men han skal ha ros for å ha innrømmet tabben sin og håndtert det greit etterpå, og så håper jeg han klarer å dra lærdom av det og kanskje videreføre denne innsikten til fansene sine.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:51   #248
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg og Plumbo i samme bås liksom.

Eller har jeg ikke innsett potensialet i båsdelingen?

*litt for lite vild og gal*


Du kan jo gjøre hva du vil fordi du bare er et gudsord fra landet! Så lenge du sier unnskyld etterpå, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:52   #249
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.267
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Mokkamann»

Starten på Møkkamann, hvor har jeg hørt den før?

Jeg har hørt sangen før, men jeg greier ikke plassere den, og det irriterer meg at jeg ikke husker hvilken sang det er.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:09   #250
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Du kan jo gjøre hva du vil fordi du bare er et gudsord fra landet! Så lenge du sier unnskyld etterpå, da.

Forstår jeg deg egentlig riktig når jeg tolker deg til å mene at det Plumbo sa er utilgivelig? Han gjorde helt klart en stygg feil, men det virker som han veldig raskt skjønte det selv også og ba oppriktig om unnskyldning. Er det ikke greit da? Skal han ikke få tilgivelse, er det det dere mener? Sannsynligvis har han lært noe av dette også. Jeg tror ikke han bevisst mente å være rasistisk, men nå har han kanskje lært at enkelte ting sier man ikke uansett.

Jeg leste i en kommentar i en eller annen nettavis forleden dag at nordmenn er "flinke" til å tilgi, og at det er en god egenskap vi har. Men nå syns jeg altså at flere her mener det ikke er greit å tilgi Plumbo.

Drapstrusler mot Terje er selvfølgelig ikke greit, det heller. Mye idiotisk og respektløst er blitt sagt og gjort i denne saken. Det er vel nesten blitt slik at man skal overgå hverandre i å mene noe.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:13   #251
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Selvfølgelig synes jeg ikke det er utilgivelig.

Poenget, som strengt tatt burde ha kommet frem ganske klart, er at jeg synes det er helt bak mål at Plumbo opplever massiv støtte, mens Terje opplever drapstrusler. Tilgivelse til alle!

(Bortsett fra Plumbos såkalte musikalske verker. De er utilgivelige.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:15   #252
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes tekstene til Plumbo er skikkelig drit, og tror ikke et øyeblikk på at alle på landet er plumpe, usmakelige og uvitende.

Takk.

Jeg synes dette har eskalert, og "alle" skal forsvare den ene eller den andre. Jeg synes det er drøyt å si moccamann, jeg synes det er drøyt å helle øl i hodet på noen og jeg synes det er drøyt å forsvare rasistiske uttalelser. Det at LEB sa moccmann forsvarer ikke at Terje helte øl, det at Terje helte øl gjør ikke moccamann-uttalelsen mildere.


Ang. sangtekster og melodier til Plumbo:
Da jeg klikka innom youtube for å høre "Ola Nordmann" satt både mannen og jeg etterpå og sang; Ti tusen troll e på vei te Ullevål. Det e ingen som kan slå, hele Norges RBK!
Den var jo skremmende lik på refrenget.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:21   #253
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er alvorlig bekymret for norsk musikk når dette dritet blir stemt frem som årets hit. Folk må bare skjerpe seg. Og skru av P4 der jeg antar at søppelet formidles.

(Det med P4 vet jeg ikke om stemmer, men jeg har ALDRI hørt om bandet eller låta før, så jeg antar at det er der søpla spres)

Jeg hører på P4 daglig og har aldri, før etter lørdag, hørt sangen spilt på kanalen.

Jeg ble forresten presentert for sangen av en ung Oslogutt () i spinningssalen, han omtalte sangen som "den optimale fyllasangen for tiden". Den funker veldig fint til trening - helt sant.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er helt på linje med Maverick, og er rett og slett en smule sjokkert over hvor andre plasserer sympatien sin.

Jeg har fremdeles ikke komt over fittehølet. Jeg vet ikke hvor jeg skal plassere sympatien min, for å være ærlig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:36   #254
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg skulle virkelig ønske Tshawe hadde hatt en mer reflektert ordbruk, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:41   #255
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi Terje ikke synes det er spesielt kult med drøye uttalelser? Fordi "du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" er et fint uttrykk? Fordi det er et finfint eksempel å sette for den store hærskaren av Kaizers- og Skambanktfans, at det er bra å reagere på hverdagsrasisme? Og selvfølgelig, fordi han antageligvis ikke betalte for en eneste drikkebong resten av kvelden.

Det siste tror jeg på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:45   #256
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det siste tror jeg på.

Og siden dette jo opplagt ikke er et miljø du kjenner til, kan du jo se på det som en mulighet til å lære noe nytt i dag, og tro på det andre også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:56   #257
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi Terje ikke synes det er spesielt kult med drøye uttalelser? Fordi "du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" er et fint uttrykk? Fordi det er et finfint eksempel å sette for den store hærskaren av Kaizers- og Skambanktfans, at det er bra å reagere på hverdagsrasisme?

Men i stedet framstod han i manges øyne som en fyr som tok en som allerede lå nede. Og det får man ikke sympati for. Unnskyldningen hans i etterkant var heller ikke like ydmyk som Plumbo sin, og dermed gikk det som det gikk.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:19   #258
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg synes for øvrig også det er skammelig å ta Arnulf Øverlands ord til inntekt for ølkasting. Det finnes gode måter å stå opp for dem som opplever urett og så finnes det ølkasting på den helt andre enden av skalaen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:32   #259
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg klikket innom en undersøkelse i Dagbladet her for leden hvor folk var blitt spurt om hva som var verst: mokkamannuttalelsen, fittekommentaren eller ølhellingen. Bare 7 % syntes den rasistiske fleipen var verst. Dette er virkelig så trist, og det at folk synes plumbofleipen bør tåles fordi den var uskyldig ment, fordi mannen ikke var vant til å være på tv, og fordi det er sånn man snakker på bygda er nesten det aller verste. Det er jo ikke noe av dette som gjør kommentaren mindre kjip - snarere tvert i mot. Det er skremmende at folk tydeligvis synes det er greit å snakke slikt til hverandre så lenge det ikke er noen som kan bli støtt i nærheten og fordi de kjenner et par med mørk hud som ikke tar seg nær av det. Når det er sagt, så er dette er en mann som tydeligvis er svært populær hos store mengder unge folk og som nettopp ikke en usynlig gutt fra bøgda som ikke er vant til store folkemengder. Han har spilt for folk og spredt drittekstene sine i åresvis, uavhnegig av hvor grei kar han egentlig er, sånn på privaten.

Men han skal ha ros for å ha innrømmet tabben sin og håndtert det greit etterpå, og så håper jeg han klarer å dra lærdom av det og kanskje videreføre denne innsikten til fansene sine.

Enig. Jeg er også mildt sagt overrasket over folks sympatier rundt omkring.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 11:06   #260
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes for øvrig også det er skammelig å ta Arnulf Øverlands ord til inntekt for ølkasting. Det finnes gode måter å stå opp for dem som opplever urett og så finnes det ølkasting på den helt andre enden av skalaen.


Skammelig, Nenne? I alle dager.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no