Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-19, 10:54   #881
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Hvorfor tar ikke media like mye tak i Tonning Riise og Lerstein? Er det fordi de er mindre fisker?

Ang TG er jeg helt enig med flere her, bla. Pøbelsara.


Og har dere lest den statusmeldingen til Silje Grytten? Jeg antar den AUF-lederen er TG?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:04   #882
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg syns Sigve Indregard forklarer Giske saken bra i sin artikkel i morgenbladet; https://morgenbladet.no/aktuelt/2019...avlyse-den-den

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:09   #883
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg er helt enig Mex, veldig bra artikkel. Bør sende den til alle som er indignerte over heksejakten.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:13   #884
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Leste statusmeldingen til Silje Grytten nå. Giske blir nevnt ved navn i flere av kommentarene, så ja, jeg vil tro det er han hun refererer til.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:40   #885
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvorfor tar ikke media like mye tak i Tonning Riise og Lerstein? Er det fordi de er mindre fisker?

Ang TG er jeg helt enig med flere her, bla. Pøbelsara.


Og har dere lest den statusmeldingen til Silje Grytten? Jeg antar den AUF-lederen er TG?

Det er vel fordi de ikke på samme måte så tydelig viser at de har tenkt seg tilbake i maktposisjon med FULLT trøkk. Giske har åpenbare statsministerambisjoner. Det setter ham i en ganske spesiell posisjon.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:49   #886
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvorfor tar ikke media like mye tak i Tonning Riise og Lerstein? Er det fordi de er mindre fisker?

De fikk jo massevis av styr da deres saker var oppe, og de var mye lenger over streken enn det vi ser i den omtalte videoen. Forskjellen ligger jo i hvor man er på vei.

Som sagt; hadde videoen vært av en hvermannsen, så hadde ikke dette vært en sak. Det hadde vært to ikke helt edru personer som danset. Han er eldre enn henne, men ikke problematisk. Kleint å se på, men ikke noe problem.

Men når den mannlige figuren har et relativt frynsete rykte når de kommer til yngre damer og nå er i en fase hvor han igjen "bygger tillit" og med ambisjoner om å bli landets statsminister... vel, det er da det rakner for meg. De kan rett og slett ikke oppføre seg som hvermannsen da.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:54   #887
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

De fikk jo massevis av styr da deres saker var oppe, og de var mye lenger over streken enn det vi ser i den omtalte videoen. Forskjellen ligger jo i hvor man er på vei.

Som sagt; hadde videoen vært av en hvermannsen, så hadde ikke dette vært en sak. Det hadde vært to ikke helt edru personer som danset. Han er eldre enn henne, men ikke problematisk. Kleint å se på, men ikke noe problem.

Men når den mannlige figuren har et relativt frynsete rykte når de kommer til yngre damer og nå er i en fase hvor han igjen "bygger tillit" og med ambisjoner om å bli landets statsminister... vel, det er da det rakner for meg. De kan rett og slett ikke oppføre seg som hvermannsen da.

Helt enig, og det var ikke det jeg tenkte på. Jeg hadde i tankene at begge disse har vært ordstyrere nettopp, som det er referert til lenger oppe her.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:57   #888
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, og det helt og holdent Burøes egen feil. Hadde han oppført seg ordentlig hadde det ikke vært noen sak.

Selvsagt er det det, men helt uten sammenligning for øvrig, i tråden om IS-brudene skriver mange at barna ikke kan bli straffet fordi foreldrene har oppført seg dumt, derfor må de få returnere til hjemlandet. Vel, ØB sine barn blir straffet så det holder om dagen, og har vel egentlig blitt det i årevis siden dumhetene hans har blitt diskutert jevnlig på en del podcaster og noen ganger referert til i andre media også. Mannen har oppført seg helt sjokkerende dustete og respektløst, ingen tvil om det, men må den ene etter den andre av kollegene hans gå ut og fordømme han offentlig? Hvis ikke du har noe nytt å tilføre saken, tenk på at vedkommende har familie- og små barn- og ti stille.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:59   #889
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

A propos, jeg lurer på om Alte Antonsens "rant" på sms til ØB gir mer mening nå. Tross alt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 12:07   #890
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Om Leirstein og Tonning Riise, jeg vil jo tro at de blir bedt om å være ordstyrere og jeg synes det er usmakelig gjort av de som evt har bedt dem om det. Jeg synes det bør komme fram så velgerne vet om det.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 12:18   #891
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg synes det er Burøes ansvar å tenke på barna sine, ikke andres. Når han har durt på som en hjernedød hingst i alle år, trakassert og truet, og deretter ber om unnskyldning fordi han har flørtet(!) litt feil, da synes jeg det er på sin plass i gi beskjed om hva en synes om denne «flørtingen». Det er ikke Burøe som skal bli hørt her, men det er selvsagt synd på barna som må leve med at faren blir avslørt som den grisen han er i all offentlighet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 12:28   #892
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes det er Burøes ansvar å tenke på barna sine, ikke andres. Når han har durt på som en hjernedød hingst i alle år, trakassert og truet, og deretter ber om unnskyldning fordi han har flørtet(!) litt feil, da synes jeg det er på sin plass i gi beskjed om hva en synes om denne «flørtingen». Det er ikke Burøe som skal bli hørt her, men det er selvsagt synd på barna som må leve med at faren blir avslørt som den grisen han er i all offentlighet.

Helt enig. At han i det hele tatt klarer å definere det han har drevet med som flørting er så fjernt at jeg ikke klarer fatte det. Dersom man ikke har hørt den delen av Tusvik og Tønne sin podcast, der hans tidligere stylist forteller hvordan han har oppført seg, så vil jeg anbefale at man gjør det. Det er meldinger der som overhodet ikke har noe med flørting å gjøre. Det er ren og skjær trakassering.


Det er synd på både kona hans og barna hans, men ansvaret ligger helt og holdent på han. Det var også han som åpnet for denne debatten nå ved å gå ut i egen podcast og fortelle sin egen versjon av saken. En versjon som flere reagerte på, for den kan i beste fall defineres som skjønnmaling. Og så gikk manageren hans (nå ex-manager) bananas på de fleste sosiale medier og ertet på seg enda flere. Dette har har Ørjan som sagt helt og holdent bedt om selv, altså.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 12:36   #893
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes det er Burøes ansvar å tenke på barna sine, ikke andres. Når han har durt på som en hjernedød hingst i alle år, trakassert og truet, og deretter ber om unnskyldning fordi han har flørtet(!) litt feil, da synes jeg det er på sin plass i gi beskjed om hva en synes om denne «flørtingen». Det er ikke Burøe som skal bli hørt her, men det er selvsagt synd på barna som må leve med at faren blir avslørt som den grisen han er i all offentlighet.

Ja, med versaler.

Jeg er glad for at holdningene har begynt å endre seg, at det i større grad nå enn før handler om at det er overgriperens ansvar. Jeg blir dessuten litt matt av "mediene henger meg ut"-sutringen til flere av de involverte. Oppfør deg som folk, da!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 12:37   #894
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Selvsagt er det det, men helt uten sammenligning for øvrig, i tråden om IS-brudene skriver mange at barna ikke kan bli straffet fordi foreldrene har oppført seg dumt, derfor må de få returnere til hjemlandet. Vel, ØB sine barn blir straffet så det holder om dagen, og har vel egentlig blitt det i årevis siden dumhetene hans har blitt diskutert jevnlig på en del podcaster og noen ganger referert til i andre media også. Mannen har oppført seg helt sjokkerende dustete og respektløst, ingen tvil om det, men må den ene etter den andre av kollegene hans gå ut og fordømme han offentlig? Hvis ikke du har noe nytt å tilføre saken, tenk på at vedkommende har familie- og små barn- og ti stille.

Godt du bringer perspektivet, Rine.
Barna av IS-krigerne blir straffet, Hver dag. Eller tror du det er peachy i flyktningeleirene de er nå?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 12:39   #895
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes det er Burøes ansvar å tenke på barna sine, ikke andres. Når han har durt på som en hjernedød hingst i alle år, trakassert og truet, og deretter ber om unnskyldning fordi han har flørtet(!) litt feil, da synes jeg det er på sin plass i gi beskjed om hva en synes om denne «flørtingen». Det er ikke Burøe som skal bli hørt her, men det er selvsagt synd på barna som må leve med at faren blir avslørt som den grisen han er i all offentlighet.

Når det ikke tilfører saken noe nytt, synes jeg faktisk at andre også har ansvar for å tenke på barna- og kona- hans, ikke være den 43. personen i rekken som skriver fordømmende statusoppdateringer som blir sitert i VG. Det er noe dønn usmakelig i å kaste seg på heksejakten også. Nok nå.

Jeg har hørt T og T sin podcast, og fordømmer selvsagt også det Burøe har gjort, helt forkastelig, det som står i det første avsnittet her, står jeg likevel fullt og helt inne for. Jeg ser ingen motsetning mellom de to standpunktene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 12:45   #896
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Når det ikke tilfører saken noe nytt, synes jeg faktisk at andre også har ansvar for å tenke på barna- og kona- hans, ikke være den 43. personen i rekken som skriver fordømmende statusoppdateringer som blir sitert i VG. Det er noe dønn usmakelig i å kaste seg på heksejakten også. Nok nå.

Jeg har hørt T og T sin podcast, og fordømmer selvsagt også det Burøe har gjort, helt forkastelig, det som står i det første avsnittet her, står jeg likevel fullt og helt inne for. Jeg ser ingen motsetning mellom de to standpunktene.

Litt av poenget er at Burøe gikk ut med sitt eget narrativ, han åpnet for debatten igjen. Da synes jeg det er helt på sin plass med et motsvar fra flere som har vært utsatt for "flørtingen" hans.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 13:00   #897
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

43 fordømmende statusoppdateringer er ingenting i forhold til det kvinnene Burøe har trakasser har måtte tåle. Og før han innrømmer truing og trakassering og ikke kaller det flørting må det gjerne pøses på med historier om hvordan fyren har oppført seg om det er det som skal til for å stoppe han.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 13:01   #898
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

I tillegg til at det, etter min mening, er farlig å strupe en så viktig debatt for å skåne barna hans. Den jobben må andre ta seg av. Det har vært forsvinnende lite fråtsing i denne saken sett opp mot den oppførselen han har hatt i årevis.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 13:02   #899
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Litt av poenget er at Burøe gikk ut med sitt eget narrativ, han åpnet for debatten igjen. Da synes jeg det er helt på sin plass med et motsvar fra flere som har vært utsatt for "flørtingen" hans.

Veldig enig i dette. Og når han sier at han "var litt dust for mange år siden, og han beklager det", og så sitter det jenter der ute som fikk meldinger for tre uker siden - da må han jo forvente at det blir bråk? Eller så skjønner han virkelig ingenting.

Selvfølgelig er det kjipt for barna, men man må jo få lov til å si fra når han oppfører seg sånn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 14:37   #900
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes det er Burøes ansvar å tenke på barna sine, ikke andres. Når han har durt på som en hjernedød hingst i alle år, trakassert og truet, og deretter ber om unnskyldning fordi han har flørtet(!) litt feil, da synes jeg det er på sin plass i gi beskjed om hva en synes om denne «flørtingen». Det er ikke Burøe som skal bli hørt her, men det er selvsagt synd på barna som må leve med at faren blir avslørt som den grisen han er i all offentlighet.




Og så tenker jeg: Hvis man er så helt totalt grensesprengende DUST ute blant folk, så kan det jo hende at det er ok for de som lever med ham til hverdags å få bekreftet at andre også syns han er bøllete?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no