Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-10, 23:35   #121
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Opprinnelig lagt inn av Kristoffer, her.

Ja, USA er totalt ute å kjøre, håper ikke du blir fornærmet Er det ikke forbudt å gå toppløs på stranden også der?

Jeg kan ikke tenke meg at det er forbudt her i Florida i hvert fall, men det er vel mer eller mindre bare turister fra Europa som gjør det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:38   #122
Kristoffer
Sperret
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 223
Kristoffer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Fornærmet? : rofl: Nei, jeg blir ikke fornærmet. Det er en del ting her som er mildt sagt rart, og jeg er bare gjest her, det er ikke mitt land, så jeg tar ikke kritikk personlig.

Jeg er delt mht registeret, men jeg ser at du argumenterer mot det, og leser argumentene dine. Det er interessant.

Registeret fører til at overgripere ikke er motiverte for behandling, og det fører til at de fleste overgripere nekter skyld og dermed går fri. Så problemet bare forverres.

Kristoffer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:39   #123
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Opprinnelig lagt inn av Kristoffer, her.

Også i Sverige?

Ja.

For å sitere meg selv; voksne som er ute etter ungdomsskolejenter er lavpanna tapere.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:41   #124
Kristoffer
Sperret
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 223
Kristoffer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ja.

For å sitere meg selv; voksne som er ute etter ungdomsskolejenter er lavpanna tapere.

Jeg synes det er litt drøyt å kalle de tapere. Det kan fort være underliggende psykologiske problemer som gjør at de gjør det.

Kristoffer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 10:00   #125
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Jeg ser sammenligningene du gjør, Kristoffer. Og jeg forstår hvorfor. Det hadde virkelig vært veldig mye lettere for deg om grensene for seksuell lavalder ble endret, eller at man i det minste kunne si at de ikke er absolutte.

Men selvom jeg har forståelse for at du ønsker å tenke dette så tar du feil.

Man sier faktisk ikke at det er greit å løpe etter alt som har passert 16 år. Det man sier med lovgivningen er at det er forbudt frem til da. Det er etisk forkastelig om en mann på førti år legger seg etter 16-åringer også.

Greia er at det kan være vanskelig sågar for voksne å forsvare sine intimsoner. Når intimsonen invaderes av en som smiler så er det svært mange som syns det er vanskelig langt opp i voksen alder å be smileren dra seg unna. Det er vanskelig å si nei til "bare en klem" osv. For et barn er det dramatisk mer vanskelig. Derfor er barns rettigheter beskyttet i lovverket og ansvaret tillagt den voksne. Det er ikke lov. Det forbudet skal respekteres.

Jeg mener at loven om seksuell lavalder skal vurderes som lovgivning mot ran, drap og vold. Ikke som lovgivning mot å plukke blåveis i naturen.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 17:16   #126
Kristoffer
Sperret
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 223
Kristoffer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ser sammenligningene du gjør, Kristoffer. Og jeg forstår hvorfor. Det hadde virkelig vært veldig mye lettere for deg om grensene for seksuell lavalder ble endret, eller at man i det minste kunne si at de ikke er absolutte.

Men selvom jeg har forståelse for at du ønsker å tenke dette så tar du feil.

Man sier faktisk ikke at det er greit å løpe etter alt som har passert 16 år. Det man sier med lovgivningen er at det er forbudt frem til da. Det er etisk forkastelig om en mann på førti år legger seg etter 16-åringer også.

Greia er at det kan være vanskelig sågar for voksne å forsvare sine intimsoner. Når intimsonen invaderes av en som smiler så er det svært mange som syns det er vanskelig langt opp i voksen alder å be smileren dra seg unna. Det er vanskelig å si nei til "bare en klem" osv. For et barn er det dramatisk mer vanskelig. Derfor er barns rettigheter beskyttet i lovverket og ansvaret tillagt den voksne. Det er ikke lov. Det forbudet skal respekteres.

Jeg mener at loven om seksuell lavalder skal vurderes som lovgivning mot ran, drap og vold. Ikke som lovgivning mot å plukke blåveis i naturen.

Jeg setter veldig pris på at du forstår meg, og det har mye å si for at man vil lytte også.

Men jeg synes kanskje folk er blitt overdrevent opptatt av aldersforskjeller. Du sier at det er forkastelig om en på 40 er sammen med ei på 16. Hva med en på 45 og ei på 20? Eller ei på 25 som gifter seg med en rik mann på 60?
Eller 60 og 30? Hva med 14-åringen som er sinnssykt forelsket i en på 23? Er det moralsk forkastelig av 14-åringen, eller er det bare omvendt?

Ikke tolk dette som at jeg nå igjen prøver og argumentere mot lavalderen. Jeg respekterer lavalderen og som du sier så er den nok greit plassert, selv om jeg mener den burde være 15 slik som i Sverige og Danmark, og på samme nivå som den kriminelle lavalderen. Det har ingenting med meg å gjøre, fordi jeg tiltrekkes ikke av 15-åringer.

.


Sist redigert av Kristoffer : 15-10-10 kl 11:42.
Kristoffer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 17:18   #127
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Jeg syns store aldersforskjeller er kjemperart uansett, jeg. Jeg kunne ikke sett for meg å kle av meg sammen med hverken en på 18 eller en på 60.

For ikke å snakke om hva i alle dager man skulle snakket om?

Men det er greit når den yngste er såpass voksen at den får ta ansvar for sine egne valg samme søren hvor moden eller umoden vedkommende er. Har man passert tyve så syns jeg rett og slett man er å regne for voksen og skal ta ansvar for seg selv.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:20   #128
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg syns store aldersforskjeller er kjemperart uansett, jeg. Jeg kunne ikke sett for meg å kle av meg sammen med hverken en på 18 eller en på 60.

For ikke å snakke om hva i alle dager man skulle snakket om?

Men det er greit når den yngste er såpass voksen at den får ta ansvar for sine egne valg samme søren hvor moden eller umoden vedkommende er. Har man passert tyve så syns jeg rett og slett man er å regne for voksen og skal ta ansvar for seg selv.

Denne måtte jeg bare kommentere. Hva man har å snakke om har for meg ingenting med alder å gjøre. Jeg har gode venner som er mye yngre enn meg, og andre som er myyye eldre enn meg. Og jeg har folk jeg sliter med å finne på noe å snakke om, selv om vi er like gamle og egentlig skulle være opptatt av mye av det samme. Det har mye mer med kjemi og interesser å gjøre enn med alder mener jeg. Og når det gjelder kjærlighet så er det nok de faktorene som er mer avgjørende enn år og måneder.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:57   #129
Kristoffer
Sperret
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 223
Kristoffer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Denne måtte jeg bare kommentere. Hva man har å snakke om har for meg ingenting med alder å gjøre. Jeg har gode venner som er mye yngre enn meg, og andre som er myyye eldre enn meg. Og jeg har folk jeg sliter med å finne på noe å snakke om, selv om vi er like gamle og egentlig skulle være opptatt av mye av det samme. Det har mye mer med kjemi og interesser å gjøre enn med alder mener jeg. Og når det gjelder kjærlighet så er det nok de faktorene som er mer avgjørende enn år og måneder.

Ja, den eldste vennen jeg har hatt var rundt 60 år, vi hadde mange gode samtaler. Så skal ikke se bort i fra at et forhold med 30 års aldersforskjell kan funke for noen. Folk er så forskjellige, og det synes jeg skal være greit.

Når det gjelder barn, og unnskyld hvis jeg sier for mye, men det handler jo om personligheten deres hvis jeg forelsker meg. Og jeg kan ikke noe for det, men jeg synes de kan være fantastisk interessante mennesker.

Kristoffer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no