Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kjøttkaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 15:53   #1
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Kjøttkaker

Vi skal ha kjøttkaker i brun saus til middag i morgen. Jeg skal lage kjøttkakene selv. Har karbonadedeig. Hva skal jeg blande den ut med?
Prinsen tåler ikke egg eller gluten, så de kan ikke inne holde det.

Håpr noen kan hjelpe meg.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 15:56   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøttkaker.

Jeg bruker litt melk og krydder + mel, men melet kan jo ikke du ha.
Kan du bruke Maizenna mel istedenfor?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 16:37   #3
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøttkaker

Jeg kan bruke maizenna eller potetmel.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 16:40   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttkaker

Siden du bruker karbonadedeig må du bruke en del melk for at kakene ikke skal bli tørre. Hvis du har 400 gram karbonadedeig bør du bruke 3-4 dl melk. 2 store ss potetmel, en neve havregryn (gjør de saftige og gir en anelse søtsmak ), salt, pepper, evt. annet krydder du måtte like.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 16:44   #5
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Siden du bruker karbonadedeig må du bruke en del melk for at kakene ikke skal bli tørre. Hvis du har 400 gram karbonadedeig bør du bruke 3-4 dl melk. 2 store ss potetmel, en neve havregryn (gjør de saftige og gir en anelse søtsmak ), salt, pepper, evt. annet krydder du måtte like.

Det var godt du sa, var ikke klar over at den krevde mer væske. Takk.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 16:46   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøttkaker

Jeg bruker 5 dl vann og potetmel. Bruker oppskriften på matprat.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 16:51   #7
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttkaker

Når jeg tenker meg om, er det sikkert lurt å bruke mer enn 3-4 dl væske. Kanskje, som Misteri sier, 5 dl er bedre. Bare pass på at deigen er fast nok til at du får formet dem til kaker.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:35   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttkaker

En pakke karbonadedeig og MER enn 3-4 dl væske? Jeg bruker svært lite væske når jeg sper. Så lite som mulig. Jeg bruker helst Farris, jeg da. Men bare en liten dæsj. Aldri egg, melk eller mel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:38   #9
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En pakke karbonadedeig og MER enn 3-4 dl væske? Jeg bruker svært lite væske når jeg sper. Så lite som mulig. Jeg bruker helst Farris, jeg da. Men bare en liten dæsj. Aldri egg, melk eller mel.

Men bruker du karbonadedeig eller kjøttdeig? Kjøttdeigen er jo ferdig spedd. Jeg bruker cirka 3 dl væske til vanlig kjøttdeig når jeg lager kjøttpudding eller -kaker, og synes de blir veldig saftige og gode. De gangene jeg har brukt karbonadedeig har jeg hatt i mer, fordi den ikke er vannet ut i utgangspunktet.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:43   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøttkaker

Jeg tror nok jeg ligger på rundt 1-2 dl væske, ikke stort mer. Havregryn er godt i, så kanskje havremelk kunne vært en god erstatning for kumelk? Potetmel er mye bedre enn mel, så det er ikke noe problem i forhold til gluten.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:49   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Men bruker du karbonadedeig eller kjøttdeig? Kjøttdeigen er jo ferdig spedd.

Kjøttdeig er ikke spedd, det er vel bare mer fett i den - det er ikke noe annet enn kjøttgreier i den.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:57   #12
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kjøttdeig er ikke spedd, det er vel bare mer fett i den - det er ikke noe annet enn kjøttgreier i den.

Ja, sånn var det. Kjøttdeig er tilsatt fett (og vann og salt i mange tilfeller). Farse er ferdig spedd.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 18:48   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Men bruker du karbonadedeig eller kjøttdeig? .


Husets biffdeig fra Coop Mega MAdla Handelslag, for å være nøyaktig. Bruker bare det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 18:51   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg bruker cirka 3 dl væske til vanlig kjøttdeig når jeg lager kjøttpudding eller -kaker, og synes de blir veldig saftige og gode. De gangene jeg har brukt karbonadedeig har jeg hatt i mer, fordi den ikke er vannet ut i utgangspunktet.


Prøv farris neste gang!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:24   #15
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøttkaker

Jeg bruker farris og kremfløte.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:41   #16
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøttkaker

Jeg syns det er best med karbonadedeig og 1/2parten så masse medisterdeig, potetmel, en god slump melk eller fløte, salt, pepper, muskat. Jeg bruker også noen egg, men aner ikke hva du kan bruke istedet for det.

Finhakket løk er også godt i!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:27   #17
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøttkaker

Takk for tips alle sammen.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no