Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-13, 21:58   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Vi har billetter t/r Milano, og leiebil, men der stopper det. Vi vil helst til kysten, fortrinnsvis vestkysten. Det må ikke være for usentralt og det må bære koselig. Og det må finnes et basseng, helst. Er forsåvidt åpen for "indre strøk", men mange mener det er litt usentralt. Mine unger (9 og 11) trenger ikke badeland og slikt, men det må være mulig å finne på noe, vi er alle opplevelsessugne. Drømte om Garda, men vi ser at det ofte leies ut leiligheter lørdag-lørdag, og vi vil ikke være mer enn tre-fire dager der og ca 10-12 dager ved kysten. Vsnskelig å kombinere.

Det er mange steder å leie leilighet, men vi må nesten ha en mening om hvor vi skal bo...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 10:00   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

I Italia er det også mye luksuscamping og mange flotte campingplasser som også leier ut bungalower og leiligheter, men som du sier, det meste leies ut fra lørdag til lørdag i høysesongen og jeg tror du vil slite med å finne noe som ikke er fra lørdager, da må du i tilfelle søke på hoteller på booking.com, så finnes det sikkert noe. På friferie.dk finner du mye luksuscamping i alle fall både langs kysten og Gardasjøen. Vi har rett og slett bookes oss en diger villavogn ved Gardasjøen til sommeren og vi skal også fly til Milano.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 10:13   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.899
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Hvis du spør på ett sted ved vestkysten, vil jeg foreslå Viareggio. Det er ca 25 mil fra Milano Linate. Og booking.com eller tilsvarende for å finne fleksible ankomst dager.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 10:30   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Laigueglia. Vi bodde i Andora rundt neste sving, men Laigueglia var utrolig koselig. Strand, litt butikker og masse gode restauranter.

Bildegoogle: http://www.google.co.uk/search?q=lai...w=1116&bih=726

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 17:02   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Tusen takk! Vi lurer nå veldig på om vi skal dra til Nice i stedet, og kjøre derfra. Men flytider stemmer heller ikke her sammen med feriehusbyttedager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 17:24   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Vi flyr til Milano og skal bo en uke rett utenfor Cannes, og en uke på dette stedet i Italia:
http://www.castellarogolf.it

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 17:44   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi flyr til Milano og skal bo en uke rett utenfor Cannes, og en uke på dette stedet i Italia:
http://www.castellarogolf.it

Så herlig! Lørdag-lørdag? Fikk dere fly som passer? Transport mellom stedene?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 17:53   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Vi drar på fredag og har en overnatting på vei ned, og overnatter her: http://www.palazzopaleologi.com. Vi har funnet et hus gjennom Novasol rett utenfor Cannes, og er der fra lør-lør. Så drar vi rett til stedet i Italia. Der tror jeg ikke man må være fra bare lør-lør. Når vi har vært der en uke drar vi mot Milano igjen, og skal ha to overnattinger her: http://www.agriturismo.it/en/farmhou...801/index.html

I fjor dro vi fra fredag til fredag, selv om stedet var fra lør-lør. Vi hadde en overnatting på vei til, og dro fra stedet en dag før. I år har vi valgt å være borte et par dager lenger. Vi leier bil fra Milano.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 18:00   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Tusen takk!

Ingen problemer med å ta leiebil over grensen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 18:22   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Nei det er ikke noe problem med bilen. Det er noen land man ikke får dra til, Frankrike er ikke en av de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 18:44   #11
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Her var vi to uker sist sommer! Castello di Montegufoni. Stortrivdes Hadde med to barn på 1 og 4 år.
Tror det var rundt 2 timers kjøretur til Pisa, og 1 time til Firenze. Flotte lokale restauranter med gåavstand fra slottet

Vedlagte bilder
Filtype: jpg castello%20di%20montegufoni%20(2)%20aerea%20rid.jpg (62,7 KB, 7 visninger)
__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 18:56   #12
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Vil tro det ikke er noe problem å benytte andre byttedager enn lørdager. Vi har leid campinghytter, leiligheter og villa, både i storby og veldig små steder. Tror aldri vi har vært et eneste sted fra lørdag til lørdag. I epost-korrespondansen med eier er det bra å komme med ønsker, og det virker som de er veldig serviceinnstilte på dette punktet. Kanskje det kan være et problem i tjukkeste høysesongen, vi har som regel reist tidlig høst.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 19:20   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.450
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Enig med Retz i at det veldig ofte er mulig aa faa til fleksible antall dager og byttedager. Har aldri hatt noen problemer med det. Du er imidlertid rimelig sent ute naa hvis du vil finne noe til sommerferien, saa du kan oppleve at de er bortbestillt, men om de ikke er det, er det bare aa komme med önsker til eier.

Jeg vill blitt i Italia fremfor aa dra til Nice. Det er ikke noe finere og mer barnevennlig der, bare lenger aa reise. Hadde heller brukt goood tid og kanskje overnattet flere ulike steder langs den Italienske vestkysten, evt. innover i landet. Mange nydelige steder.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 21:10   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om ETT sted i Italia der det er koselig å reise med barn!

Vi fløy til Milano, hadde leiebil derfra til en by som heter Andora. Kjørte derfra til Nice på dagstur, det var greit, men jeg hadde ikke villet bo der.

Sjekk ut initalia.dk for god hjelp til å finne feriehus. du kan velge andre byttedager enn lørdag.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no