Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bryllup i Cape Town

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-12, 10:56   #1
Prøvende
Ingen skravlebøtte
 
Prøvende sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 306
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Stort smil

Bryllup i Cape Town

Vi er invitert i bryllup i Cape Town

Det er ikke før til nyttår, så vi har goood tid til å planlegge og glede oss, men er det noen av dere som har vært der? Hva bør man få med seg og hva kan man droppe? Vi skal være der en drøy uke, og vil få med oss mest mulig uteaktiviteter, er ikke så glade i museer egentlig......

Alle tips og innspill mottas med takk

*bill mrk reisefeber allerede*

__________________
Hilsen Prøvende
2005, 2008, 2010
Prøvende er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 11:10   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Cape Town

Jeg var der for litt over 15 år siden, men noen tips er ikke utdaterte:

  • Dra opp på Table Mountain og få oversikt over byen
  • Sløv på stranden (f.eks. Camps Bay)
  • Besøk Robben Island der Nelson Mandela var fengslet i 18 (?) år. Ja og les om landets historie før dere drar. Den er utrolig spennende.
  • Besøk et marked.
  • Se en pingvin.
  • Se om du finner en ok tur til en township.
Jeg vet ikke hvordan det er med sikkerheten på gatene der nå. Da jeg var der var det relativt trygt, men ikke vis fram alt du har av dyre smykker, kameraer osv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 11:12   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Cape Town

Ja, og det glemte jeg:
Gled dere masse! Cape Town er en av de fineste (kanskje den aller fineste) byene jeg har vært i.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 11:27   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup i Cape Town

Åhhh, åhhh ...gled dere!!! Cape Town er fantastisk!!

Snart 8 år siden jeg var der, men som noen så er det nok mye som stemmer fortsatt. En utrolig flott, koselig og gjestfri by med storslått natur rundt, og ikke lange veien til nydelige strender og ja ...sukk!

Da jeg var der var det mye gatebarn og tiggere, utenfor byen ligger det meget store slumområder, men det er alt i alt ikke særlig synlig i bybildet. Tipset er uansett å IKKE gi penger til barna som tigger om det - det kan være vanskelig, men det hindrer barna i å oppsøke alt av shelters mm. som er tilgjengelig for de fattigste der nede, og tilbudene til dem er meget gode sammenlignet med mange (de fleste) andre steder. Det var nå en liten digresjon ...

Camps Bay er nydelig. Og i tillegg til noens tips, besøk gjerne den botaniske hagen i CP, Kirstenbosch, og ta en tur oppover Table Mountain hvis dere vi ha en liten fjelltur - utsikten er spektakulær! Gordons Bay er også en utrolig fin plass, et lite stykke lenger ut av byen, men veeel verdt det!! Ja, og en tur i Cape Winelands er jo heller ikke å forakte.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no