Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-24, 11:56   #541
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Var på bruktbutikk i helga, kjøpte bare en vaffel. Det var så lange køer til kassa! Men ikke vaffel-køen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-24, 11:57   #542
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Var på bruktbutikk i helga, kjøpte bare en vaffel. Det var så lange køer til kassa! Men ikke vaffel-køen.

Var det i det minste en brukt vaffel?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-24, 13:50   #543
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Den var ihvertfall brukt før vi forlot butikken.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-24, 15:33   #544
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Kjøkkenmaskinen min døde midt i en bolledeig her om dagen. Full fart til Finn for å kjøpe «ny». Uansett dyrt, selv om jeg fikk prutet den ned en del. Neste bruktprosjekt er gummistøvler, men det får jeg ta neste måned.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-24, 17:10   #545
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg var så heldig og fikk kjøpt en knapt brukt Kenwood som butikkny koster ca. 6000,- til bare 1200 på ei lokal FB-gruppe. Da fikk jeg også med kjøttkvern, blender, spiralkrok og en slags minihakker eller no sånt. Det var et kupp. Alt var i original emballasje og jeg lurer på om det er brukt i det hele tatt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-24, 17:43   #546
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Mellomste fikk knapt brukt mobil til jul. Utover det har vi ikke kjøpt brukt på en stund, men til gjengjeld har jeg solgt masse på Finn, inkludert skøyter, barneklær våre har vokst ut av og yngste har solgt alle Barbiegreiene sine (de fikk bein å gå på!).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-24, 17:59   #547
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.739
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Kjøkkenmaskinen min døde midt i en bolledeig her om dagen. Full fart til Finn for å kjøpe «ny». Uansett dyrt, selv om jeg fikk prutet den ned en del. Neste bruktprosjekt er gummistøvler, men det får jeg ta neste måned.

Jeg har ett par høye brune Ilse Jacobsen støvler jeg aldri bruker. Tror egentlig jeg aldri har brukt de. De er str. 39 tror jeg. Du kan få de for en billig penge + porto om du vil.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 22:38   #548
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Elsker å kjøpe brukt til meg selv, og har akkurat kjøpt en bukse "nybrukt" på Tise.(Den har fremdeles lapper/tags på). Perfekt!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 12:10   #549
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Har ikke kjøpt eller solgt noe i det siste, men har byttet melk mot 5 drikkeflasker.

I dag fikk jeg melding på finn fra ei som har blitt svindlet av en fyr jeg solgte noen høyttalere til. Hun har anmeldt han, og lurte på om jeg hadde telefonnummeret hans. Jeg hadde både nummer og adresse, så det fikk hun. Jeg sletter ingen meldinger på finn, og i dag var det en god ting.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 12:49   #550
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har ett par høye brune Ilse Jacobsen støvler jeg aldri bruker. Tror egentlig jeg aldri har brukt de. De er str. 39 tror jeg. Du kan få de for en billig penge + porto om du vil.

Denne så jeg først nå! Tusen takk, men de blir nok for store. Jeg bruker str 37.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 12:59   #551
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Prøver å kjøpe brukt TV, men selgerene svarer ikke på meldinger ... litt håpløst er det lov å si det.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 13:04   #552
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

De får kanskje veldig mange meldinger. Jeg pleier å svare alle, men ved et par anledninger har jeg fått så mange meldinger at jeg har ikke orket det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 13:20   #553
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Kanskje, men da er erfaringen at annonsen blir satt som solgt relativt fort. Det skjedde med den ene annonsen jeg reagerte på. De tre andre ligger for høyt i pris i forhold til verdi, har hatt annonsene ute lenge. Men det er over 200 tv der ute, så jeg må vel bare fortsette å sende meldinger. Nesten så det frister å heller kjøpe ny.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 13:30   #554
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Kanskje, men da er erfaringen at annonsen blir satt som solgt relativt fort. Det skjedde med den ene annonsen jeg reagerte på. De tre andre ligger for høyt i pris i forhold til verdi, har hatt annonsene ute lenge. Men det er over 200 tv der ute, så jeg må vel bare fortsette å sende meldinger. Nesten så det frister å heller kjøpe ny.

Man må kanskje tillate "Fiks ferdig" for at den skal bli markert som "solgt" automatisk på Finn, slik som på 'tise? Men det er jo veldig kjapt å gjøre det selv også da, og man sparer seg for mange unødige henvendelser.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 15:39   #555
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Et av mine nyttårsforsetter er å prøve å ikke kjøpe nye klær i 2024, men heller shoppe i eget klesskap.
Miljø og tekstiloverforbruket i verden er begrunnelsen.

Da er det fristende å bli med på Framtiden i våre henders utfordring om kun 5 plagg i året.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 16:46   #556
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Et av mine nyttårsforsetter er å prøve å ikke kjøpe nye klær i 2024, men heller shoppe i eget klesskap.
Miljø og tekstiloverforbruket i verden er begrunnelsen.

Da er det fristende å bli med på Framtiden i våre henders utfordring om kun 5 plagg i året.

Det er jeg temmelig sikker på at jeg skal klare. Det eneste jeg kjøpte nytt i fjor var to kjoler. Jeg kjøpte en del brukt, og det har vært en så bra erfaring at det har jeg tenkt til å fortsette med.
Til minstemann blir det nok langt mer enn 5 plagg i 2024. Han vokser fremdeles, og det er ikke alt som er så enkelt å få tak i på bruktmarkedet. Men han får brukt når det han skal ha er mulig å kjøpe brukt.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-24, 12:00   #557
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Rydder i boden og selger unna 4 par skisko, ett er allerede sendt og 3 andre ble lagt ut på finn i går. Skal legge ut diverse møbler og byggevarer som har blitt til overs også etterhvert, men må vente til veien er bar, ikke moro å selge på finn om de som kommer for å hente kjører seg fast på gårdsplassen...

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 00:08   #558
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Da klarte vi å få kjøpt en brukt tv, selv om det så mørktut igår. Tror jeg har hatt forsøk pådialog med 15 selgere, ca halvparten svarer ikke på henvendelser.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 14:28   #559
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Mellomste har bursdag snart og ønsker seg Loisbukse. Fant en på tise, på vei i posen nå. Håper og tror den er i god kvalitet.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 16:44   #560
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Da klarte vi å få kjøpt en brukt tv, selv om det så mørktut igår. Tror jeg har hatt forsøk pådialog med 15 selgere, ca halvparten svarer ikke på henvendelser.

Bra du kom i mål! Må bare inn og si at datteren min er superfornøyd med en TV vi kjøpte for den nette sum av 50 kr på Finn i sommer.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no