Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken bil vil jeg ha?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-18, 09:17   #21
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Har akkurat kjøpt e-up, gul og med soltak. Ville ha en litt kul bil. Vi trenger egentlig ikke to biler, men var inneheld klar til å gå rett på el bil som hovedbil. Vi har en outlander som nå stortsett blir brukt når vi en sjelden gang er alle fem i bilen.

Jeg digger upen, men det er jo en fryktelig enkel bil og det er godt merkbart at dette er den billigste bilen til Volkswagen. Men fungerer godt til vårt formål nå.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 11:47   #22
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Prøvekjør nå for all del BMW i3 dersom du vurderer den. Jeg skulle ha en slik helt til jeg prøvekjørte. Den har så tynne hjul at den er veldig "skvetten" på veien - det likte ikke jeg.

Den nye e-Golfen er blitt skikkelig lekker innvendig, jeg har en 2015-modell og er misunnelig på den nye. Ellers så er Hyundai Ioniq vistnok et bra valg. Vi har også hatt en 2012-modell Leaf og den vil jeg ikke anbefale uten å prøvekjøre. Har ikke testet den nye.

Hyundai Kona som det skrives så mye bra om i avisene om dagen (Teslarekkevidde til under halve prisen) vil du ikke få tak i før i slutten av 2019.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 14:14   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Jeg liker e-golfen godt, den er liksom ordentlig "bil". Har kjørt i3-en, det var ikke noe særlig, føltes som en golfbil. (Altså, golf-golfbil. Ikke Volkswagen Golf-bil. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 14:46   #24
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Prøvekjør nå for all del BMW i3 dersom du vurderer den. Jeg skulle ha en slik helt til jeg prøvekjørte. Den har så tynne hjul at den er veldig "skvetten" på veien - det likte ikke jeg.

Den nye e-Golfen er blitt skikkelig lekker innvendig, jeg har en 2015-modell og er misunnelig på den nye. Ellers så er Hyundai Ioniq vistnok et bra valg. Vi har også hatt en 2012-modell Leaf og den vil jeg ikke anbefale uten å prøvekjøre. Har ikke testet den nye.

Hyundai Kona som det skrives så mye bra om i avisene om dagen (Teslarekkevidde til under halve prisen) vil du ikke få tak i før i slutten av 2019.

Ikke helt sant at ventetiden på Kona er 1,5 år, men den er selvsagt lenger for de som ikke sto på venteliste før bestillingsportalen ble åpnet 1.juni

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 21:18   #25
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Nye nissan Leaf. Fin, romslig og god rekkevidde. Har godt med utstyr vist man ikke velger billigste modell. Jeg synes den er absolutt fines i svart men er jo mange farger å velge mellom.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 22:39   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Elsker håndveska mi: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=43190

Jeg har også sånn - den er fin!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 22:42   #27
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Hyundai Ionic er vel den av el-bilene jeg har prøvd jeg likte best.
BMW I3 utmerket seg som den siste jeg ville ha kjøpt, både fordi den har sykkelhjul for å tyne rekkevidden og fordi interiøret/instrumentpanel ser ut som en fremtidsvisjon fra tidlig 70-tall.
Sykkelhjul gjør deg ingen tjenester på vinterføre, forresten.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 22:46   #28
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Vi har en fem år gammel Leaf og batteriet er like bra som da den var ny, så jeg anbefaler den.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 22:49   #29
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Vi har en fem år gammel Leaf og batteriet er like bra som da den var ny, så jeg anbefaler den.

Hvilken årsmodell? 2013?
Er litt i tenkeboksen på elbil, kvitte meg med yarisen.
De fleste elbiler ville funke Bergen-Førde (160 km) nå, ville de ikke? Innbiller meg at det er det eneste behovet jeg har utover jobb og nærtransport.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 22:55   #30
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Den blir 5 år i desember så er vel en 2013 modell da!

Vi kjører til Balestrand med vår, over Voss, men må ha to ladestopp på veien (15 min hver) Du kan vel lade på Oppedal/Lavik i alle fall den veien du vil kjøre tenker jeg. Om du kjøper en ny Leaf nå skal den ha enda bedre rekkevidde.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 23:06   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hvilken årsmodell? 2013?
Er litt i tenkeboksen på elbil, kvitte meg med yarisen.
De fleste elbiler ville funke Bergen-Førde (160 km) nå, ville de ikke? Innbiller meg at det er det eneste behovet jeg har utover jobb og nærtransport.

Tror ingen 5 år gamle elbiler kjører denne strekningen på vinteren uten lading. (Bortsett fra Tesla) Men man behøver ikke kjøpe bil for de sjeldne behovene, pass på den jevne hverdagsbruken.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 23:27   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Jeg hat kjørt den strekningen en del ganger med min Leaf 2016. På grunn av fjellene så trenger den 10min på ferjekaien, men nå bor jeg på feil side av sentrum mens du bor på rettside. Ville nok like vel koblet til 10min for det er lite ladestasjoner etter fergen før du kommer til Førde. Nedover er de mye hyppigere. Når jeg kjørte fra Dale i Sunnfjord sist ladet jeg på Knarvik og hadde kommet meg til Åsane. Nye Leafen klarer det nok uten problemer. Den har 40kw batteri, jeg har 30kw.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 23:37   #33
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Om jeg skulle velge meg en el-bil nå og penger ikke spilte veldig stor rolle hadde jeg valgt en Chevrolet Bolt. Mye lenger rekkevidde enn andre el-biler og kommer i mange spreke farger

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-18, 08:46   #34
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Om jeg skulle velge meg en el-bil nå og penger ikke spilte veldig stor rolle hadde jeg valgt en Chevrolet Bolt. Mye lenger rekkevidde enn andre el-biler og kommer i mange spreke farger

Ja, hvis man trenger den rekkevidden. Opel ampera (som den heter i Norge) ble slått av Ioniq oslo/Trondheim/Oslo, men de var vel i praksis helt likt. Ioniq lader raskere og bruker mindre strøm, så på veldig langer yter blir den fordelen eliminert. I følge Teslabjørn så er det ingen andre v de rimelige elbilene som kan måle segner disse to, ikke verken Leaf, Golf, Soul, Zoe eller BMW på såpass lange turer. Han tester alle biler og har dette som levebrød.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-18, 10:49   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Opel har store bestillingsproblemer med Ampera. En kollega bestilte for et år siden. De har fått gjentatte utsettelser på levering. Egentlig har de fått beskjed om leveranse i november 2018, men at det også er usikker. Nå leste jeg i avisa at de ikke tar imot nye bestillinger. Hvor vanskelig kan det egentlig være?

Vi tror egentlig at vi konkluderer med at vi kjøper en el-bil som dekker alle våre reiser i Oslo og omegn. Og så leier vi heller bilkollektivbil de få gangene vi trenger noe med skikkelig rekkevidde. Den eneste ulempen med det er at hytteturene våre da plutselig får en kostnad ... som jo er der i dag også, men da ser vi den bare ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-18, 23:17   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Må vel følge med vi også og lese litt mer om El-bil fremover.
Det er mest Oslo og Follo-kjøring på oss og må kanskje også tenke leiebil eller det Tjorven nevner, når vi skal kjøre lengre distanse.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 00:15   #37
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Jeg er blitt veldig glad i e-golfen min, den nyeste, med lengre rekkevidde. Den passer mitt behov veldig godt, som stort sett består av Oslo- og Follo-kjøring.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 16:24   #38
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Tjorven, om dere kjøper en ny bil nå, så tror jrg det funker fint å kjøre noen lengre turer. En eller to ladestopp på veien er enklere enn bryet med å leie en bil tror jeg.

Det er ikke så stort problem, var flere turer på hytta i Telemark med min gamle e-up. Tok bare litt lenger tid.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 16:50   #39
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil vil jeg ha?

Bergen - Oslo med ny Leaf gjøres unna fint med to ladestopp med god margin. Kunne fint vært gjort med vår mellom Leaf med 30kw og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no