Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fint sengetøy av høy kvalitet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-14, 11:15   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint sengetøy av høy kvalitet?

Sengetøyet vårt begynner å bli rimelig utslitt og vi trenger noe nytt. Problemet er at jeg har litt trøbbel med å finne noe jeg liker.

Det jeg har funnet på Åhlens er for tynt. Princess, Kid og Høie har bare mønstre jeg ikke liker. De kjører videre på barokke blomstermønstre eller amerikansk New England-stil med stjerner.

På Hemtex har jeg funnet noe, som disse Dessverre ikke i riktig størelse, dynene våre er 140x200:


HM Home har disse (heller ikke disse i riktig størrelse.)




Så hvor kan jeg finne riktig stilige sengesett? Som ikke er grå, lilla, beige, ikke har barokke tapetmønstre eller stjerner?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 11:29   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Ligger det ikke en butikk i sentrum, rett over veien for Eger, som selger sengetøy og slikt? Der må de vel ha noe bra?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 11:30   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ligger det ikke en butikk i sentrum, rett over veien for Eger, som selger sengetøy og slikt? Der må de vel ha noe bra?

Hvor da, tenker du? Karl Johan eller en av sidegatene?

Fru Lyng har noe, ser jeg. Jeg vil heller ikke ha store fototrykk av skogsdyr.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 11:37   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Sorry, dårlig presisert. En av sidegatene. Ved siden av Tre Brødre?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 11:39   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Georg Jensen har som er stramt og fint, synes jeg.

(Jeg syntes det ble dyrt, og kjøpte bomullsdamask fra Høie i steder, helt hvitt, men vevd mønster. Muligens litt barokk-tapet-stil. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 11:41   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Princess har da mye helt enkelt også? Jeg ser de har tilbud på sateng-sett nå, 2 for 1. Det som heter Oxford er mykt og deilig, ensfarget med vevde striper.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 11:43   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Jeg har kjøpt egyptisk bomullssateng med høyt trådtall (heter det det på norsk?) på ebay. Selv med fortolling og hele hopprennet blir det mye billigere enn å kjøpe kvalitetssengetøy i Norge. Beste sengetøyet vi har hatt. Like fint etter to år og så fantastisk mykt og deilig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 11:50   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Egyptisk bomull fra Georg Jensen, her. Super kvalitet, god design, dyrt. Skal vaskes på 60 grader for å bevare fibrene. Det kan dog ikke tørketromles. De har det på Illum boligvarehus i Vika, og nettbutikk.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 11:57   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Sorry, dårlig presisert. En av sidegatene. Ved siden av Tre Brødre?

Hm, jeg må googlemappe tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Princess har da mye helt enkelt også? Jeg ser de har tilbud på sateng-sett nå, 2 for 1. Det som heter Oxford er mykt og deilig, ensfarget med vevde striper.

Joda, de stripete er helt greie, men de er ikke superkule, liksom.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har kjøpt egyptisk bomullssateng med høyt trådtall (heter det det på norsk?) på ebay. Selv med fortolling og hele hopprennet blir det mye billigere enn å kjøpe kvalitetssengetøy i Norge. Beste sengetøyet vi har hatt. Like fint etter to år og så fantastisk mykt og deilig.

Hm, kanskje det var en idé?

Skal ellers sjekke ut Georg Jensen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:00   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

http://www.orlakiely.com/uk.cfm/house/bed/overview

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:05   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

http://www.orlakiely.com/uk.cfm/house/bed/overview

Ja! Jeg satt faktisk nettopp og søkte på Orla Kierly! Jeg tror de selger det på Fru Lyng, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:06   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skal ellers sjekke ut Georg Jensen.

Jeg har noen laken fra Georg Jensen som er utrolig gode. Vi trenger også noe nytt sengetøy, så jeg henger her for tips.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:07   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har noen laken fra Georg Jensen som er utrolig gode.

Jeg tittet på det, men det var litt over mitt budsjett, og ikke helt sånn jeg ønsket meg. Men tviler ikke på at det er fantastisk kvalitet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:15   #14
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tittet på det, men det var litt over mitt budsjett, og ikke helt sånn jeg ønsket meg. Men tviler ikke på at det er fantastisk kvalitet.

Jeg har fått dem fra en gammel tante med god råd. Jeg kjøpte forresten masse GJ-håndklær i København i vår. Da var de på tilbud til en helt normal pris. De er også veldig bra, og i en helt perfekt grønnfarge.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:17   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Jeg vet ikke, men jeg vil også ha!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:27   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

IKEA. De har superbillig i ikke så bra kvalitet, og så har de hakket dyrere i veldig god kvalitet. (Synes jeg, da.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:28   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

IKEA. De har superbillig i ikke så bra kvalitet, og så har de hakket dyrere i veldig god kvalitet. (Synes jeg, da.)

Vi har mye fra IKEA (alt vi har av sengetøy er derfra eller fra Åhlens); men nå fant jeg ingen jeg likte der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:30   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Ikke dette engang?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:31   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Her finner du Høie sitt utvalg: http://hoie.no/produktkategori/11/sengetoy

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 12:32   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint sengetøy av høy kvalitet?

Det er et eller annet pussig med størrelsen på IKEA sitt. Vi har ikke dyner derfra, da, men det blir alltid 10 cm kun dynetrekk øverst. Det er jo helt forferdelig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no