Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kindle - opplys meg!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-13, 21:05   #41
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Tror du det holder med windows på Mac?

Ja, det vil jeg tro.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 21:39   #42
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Tror du det holder med windows på Mac?

Du trenger ikke noe Windows. Calibre, som organiserer og konverterer ebøker, fins til Mac. Og plugins for å fjerne DRM fins også til Mac.

Jeg har vel skrevet panegyrisk om Kindle Paperwhite før, og alt det positive jeg har sagt gjelder fortsatt: Kjøp den med en gang! Men jeg vil gjenta min fraråding av Amazon sitt skinnomslag. Jeg kjøpte dette, men bruker det ikke. Det er pent, det er godt å holde i når det er lukket, og det er praktisk med magnetlås for å slå av og på (men unødvendig, fordi den bruker uansett lite batteri), men omslaget veier alt for mye, og metallet ved låsemekanismen er ubehagelig når omslaget er åpent. Uten omslaget er Paperwhite behagelig å holde med en hånd. Med omslag er den for tung. Jeg anbefaler en «sleeve» i stedet. Jeg bruker en billig jeg fant på eBay; tror jeg betalte $8. Det fins mange fancy , og dyre og fine, sleeves også.

Ben "still so very shiny" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 21:24   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg har lyst på også. Mannen har en egen. Trenger vi hver vår?

Ikke med mindre dere aldri leser bøker samtidig.

(Ja, dere trenger definitivt en hver.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 21:55   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Katta - jeg har Sony, veldig fornøyd med den. Har ikke 3G, mwn wifi. Sony har egen butikk, men da må man bruke US adresse. Ellers kjøper jeg bøker på ark.no, Libris, Bokkilden o.l. sider. De har også en del engelske bøker. Jeg har aldri lest så mye på ferie som i år. Man går aldri tom for lesestoff og den veier noen få gram, istedenfor å pakke ned flere kilo bøker når man skal på tur.

Her er Sonys ebok butikk https://ebookstore.sony.com/

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 03-08-13 kl 22:10.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 22:55   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Sony er alternativet til kindle for min del, jeg er bare usikker på hva som vil funke best.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 23:12   #46
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Sony har ikke pw, men den har touch. Men den er fantastisk god å lese på i solskinn.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 23:14   #47
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Sony Reader PRS-T2 utgår. Den har lavere oppløsing på skjermen og mangler innebygd frontbelysning. Den veier riktignok litt mindre enn Kindle Paperwhite; 164 mot 213 gram, men det mener jeg spiller mindre rolle. Alle eInk lesere er gode å lese på i sollys.

Ben "try again" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 23:14   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Solskinn.
Men man trenger egentlig ikke pw tror jeg. Spørsmålet er mer hva som er greiest rent teknisk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 23:51   #49
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Her lærer man stadig noe nytt. Jeg trenger en sånn, og det uten at jeg visste om det engang!
Men til den prisen fra Amazon må det legges på litt toll og moms antar jeg? Hvor mye vil totalsummen bli? Jeg har bursdag snart, og vet plutselig hva som står på ønskelista mi.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 23:55   #50
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Her lærer man stadig noe nytt. Jeg trenger en sånn, og det uten at jeg visste om det engang!
Men til den prisen fra Amazon må det legges på litt toll og moms antar jeg? Hvor mye vil totalsummen bli? Jeg har bursdag snart, og vet plutselig hva som står på ønskelista mi.

Det tilkommer frakt og et gebyr for shipping and handling, men det du betaler når du sjekker ut, er visstnok det du betaler. Det kommer ikke noe ytterligere tillegg, hvis jeg forstod riktig i en annen tråd.

Sonja S betalte 1212,- tror jeg, alt inkl. Jeg er trukket ca 1590,-, men jeg har også bestilt et cover.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 19:47   #51
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg var ikke klar over dette med det originalet coveret før jeg bestilte, hvis ikke hadde nok jeg også valgt annerledes. Men vi får ta det som det kommer, jeg gidder ikke bestille noe annet før jeg har prøvd det som er på vei uansett.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 19:49   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg liker det originale coveret, synes ikke det blir tungt. Det er vel litt smaksak.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 19:57   #53
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Å, nå må JEG også ha! Har en fra Digitalbok, men føler jeg må ha Kindle også. Hvordan kan jeg overbevise mannen om at jeg trenger begge? Jeg fikk det nemlig fra ham fordi jeg ønsket meg et som kunne brukes til norske bøker og jeg må ha noe jeg enkelt kan bruke. Bestiller jeg Kindle kommer han til å himle fordi jeg har "ombestemt" meg. Men jeg mener de kan utfylle hverandre!

Meeen, så så er utvalget til Kindle bedre, bøkene billigere og jeg blir "tvunget" til å lese mer engelsk. Men det er fint å lese norske også. Så det er vel greit? Hæ??

__________________
2005 og 2010
Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 22:50   #54
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Å, nå må JEG også ha! Har en fra Digitalbok, men føler jeg må ha Kindle også. Hvordan kan jeg overbevise mannen om at jeg trenger begge? Jeg fikk det nemlig fra ham fordi jeg ønsket meg et som kunne brukes til norske bøker og jeg må ha noe jeg enkelt kan bruke. Bestiller jeg Kindle kommer han til å himle fordi jeg har "ombestemt" meg. Men jeg mener de kan utfylle hverandre!

Meeen, så så er utvalget til Kindle bedre, bøkene billigere og jeg blir "tvunget" til å lese mer engelsk. Men det er fint å lese norske også. Så det er vel greit? Hæ??

Tenk på alle pengene (til bøker og til bokhyller) og alt miljøet du sparer på å ha bøkene dine på lesebrett i stedet for i papirutgave. Klart du kan forsvare å ha to.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 22:52   #55
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Nå er det rett før jeg må ha en også. Og jeg leser egentlig ikke noe særlig på engelsk...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 22:55   #56
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nå er det rett før jeg må ha en også. Og jeg leser egentlig ikke noe særlig på engelsk...

Ja, ikke sant? Det å lese slike tråder om Kindle har fått meg til å få lyst på en Kindle også. Jeg har nettopp lest Dawn French "A Tiny Bit Marvellous" på engelsk, men i paperback og ikke på en Kindle. Sånn helt utenfor apropos. Utrolig festlig bok forresten.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 22:57   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Det jeg ikke greier å få klarhet i er om det finnes noe som faktisk er bedre enn kindle hvis man leser endel på norsk. (Og endel engelsk).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 23:21   #58
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg synes det virker som om Kindle er bra uansett; utvalget til Amazon er jo utrolig omfattende, og det man kjøper på norsk kan man altså med rimelig enkelhet overføre til Kindle allikevel, bare man gjør forberedelsene som tar litt mer tid første gangen. Men jeg vet jo faktisk ikke, ikke før jeg har prøvd.

Dog har jeg installert alt jeg kan installere nå før jeg får dingsen min, ettersom resten krever serienummer ol. Men jeg tror dette blir veldig bra og gleder meg som en unge til den kommer! Nå er den allerede i Tyskland.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 00:04   #59
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 10:18   #60
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nå er det rett før jeg må ha en også. Og jeg leser egentlig ikke noe særlig på engelsk...

Jepp. Etter diverse tråder her inne har jeg bestemt meg for å ønske meg en PW til bursdag. Nå mangler bare å finne det riktige omslaget.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no