Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 11:06   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Herman ble født i 1968. Som en brennevinsflaskevarmer, i god 70-tallsånd. Han ble heklet (tror jeg) av kapteinens mormor, og når den unge kaptein la sin elsk på den, ble den stappet full av gamle nylonstrømper og sydd om til bamse. Herman ble kapteinens yndlingsbamse i alle år, og havnet på stas på hyllen da han flyttet hjemmefra.

I 2004 kom kapteinens sønn til verden. Han var barn av sin tid, og ble overøst med bamser av ulik fasong, men hvem var det som ble yndlingen? Jo, Herman. Herman ble med andre generasjons Darling over alt, og ble nesten borte både på flyplassen i Lisboa, i en liten fjellby i Brasil (vi møtte en mann i mørket som kom bærende på den) og på bussen i London. Bereist bugger, som dere skjønner.

Nå i sommer var det slutt. Under et plutselig regnskyll løp revolusjonistaene Sneipen og Snorkfrøken i ly - og Herman ble liggende igjen. Mor løp rundt på kvelden med bilde og røverspansk, og lurte på om noen hadde sett el perrito. Men Herman var og ble borte. Forhåpentligvis gleder han et annet barn nå.

Svigermor skulle forsøke å få laget en ny Herman til den knuste store, men lille 8-åringen, men nå døde hun dessverre brått. Og jeg har så lyst å få det til, men jeg kan ikke hekle to save my life.

Er det noen som kan lage en ny Herman her inne? Så vidt jeg skjønner, er den heklet i tykk, sort ulltråd, og kroppen har da en flaskeform. Den er laget som en kongepuddel, og disse duskene er nokså viktige.

*billedpoff*

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 18-12-12 kl 16:50.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:23   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Åååå - er det med hensikt at det er bilde av en ekte kongepuddel i bakgrunn på bilde nummer to? Herman ser så lengselsfullt bort på den i tillegg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:29   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Kan desverre ikke hjelpe deg, men synes det var en nydelig historie. Så mye kjærlighet i en spritflaskeskjuler...

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:32   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?


Er det en slik en, sånn ca? -

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:40   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Jeg kan ikke hekle, men jeg ble veldig rørt av historien og håper at noen vil hekle en ny Herman til dere.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:02   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Gidbedre, dette er et fantastisk forum. Det er en slik som Che har funnet bilde av, sant?

Nå venter jeg spent på at første heklevillige melder seg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:26   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Åh! Noen bare hekle Herman!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:34   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Che! Ja, den ligner veldig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:41   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Søt historie! Håper noen heklekyndige tar oppdraget!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:44   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Hadde eg hatt ei oppskrift, så skulle eg gjerne prøvd å hekle den for deg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:04   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Been there, og en identisk bamse kan aldri erstatte orginalen.
Yngste mistet sin kjæreste kosehund, vi fikk med stort hell tak i samme hunden.
Den ble ikke brukt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:45   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Jeg har tenkt det samme, men i dag kom gutten med store øyne og sa: - VET du hva jeg drømte i natt? At det var julaften, og kompisen min J ga meg en gave, og vet du hva det var? En NY Herman!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:47   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Det finnes sider på facebook der folk hekler for deg for en penge, kan det være noe?

Dessverre kan jeg ikke hekle, bare strikke, så jeg får ikke hjulpet deg

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:50   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?



Åh. Jeg er den dårligste på håndarbeid, virkelig.
Men håper det ordner seg!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:55   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har tenkt det samme, men i dag kom gutten med store øyne og sa: - VET du hva jeg drømte i natt? At det var julaften, og kompisen min J ga meg en gave, og vet du hva det var? En NY Herman!

Jeg kan melde om at vi en gang mistet katten Maude i Hellas, og anskaffet Maude II på QXL fordi sorgen var for stor. Maude II hoppet rett inn i familien og er fortsatt et sentralt og aktet medlem av husstanden.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:58   #16
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

http://epla.no/handlaget/produkter/566102/ Sjekk med denne selgeren om du kan bestille en i svart? Hun skriver: Er det noen andre farger du ønsker, feks. i strikking, så bare gi meg en lyd, så kanskje jeg kan oppfylle ditt ønske....
Er det noe du lurer på, så bare ta kontakt.

Email: sonjaea@online.no

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:59   #17
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

http://epla.no/handlaget/produkter/566102/ Sjekk med denne selgeren om du kan bestille en i svart?

Der er den jo! Kanskje hun hekler en i svart og stapper strømper opp i rumpa på den? Det hadde vært perfekt!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:01   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

http://norge123.hjemmet.no/Grupper/F...4774707858733D


FLASKESKJULER
*PUDDEL

http://www.sonjas-hjemmeside.com/23656721

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:02   #19
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.082
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Jeg er ikke noen stor hekler, men det der ser da relativt enkelt ut? Ingen villige heklere her altså? Jeg kunne ha vurdert å hekle, men jeg kan ikke love å rekke det før jul, og da faller kanskje litt av hensikten bort. En flink hekler fikser vel den der på en kveld eller maks to?

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:07   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Redda Joppe! Noen som kan hekle en ny Herman?

Jeg kan hekle, mehen uten oppskrift? La meg forske litt på ulike.flaskeskjuler mønstre.
Jeg tenker det blir krihise om den ikke er 110% identisk...

Er på senteret nå så jeg skal gå innom husfliden og høre om de har mønster.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 24-11-12 kl 16:15.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fp_ånden, hekling, herman, juleglede, romflaske

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no