Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Verdenskart i stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 23:47   #41
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdenskart i stua?

Her har de også mange fine. Søk på world maps igjen, så har de NG kartene også tror jeg.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 09:34   #42
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdenskart i stua?

Finnes det fine verdenskart som gulvteppe?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 11:29   #43
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdenskart i stua?

Statens kartverk har nyleg lagt ut mange fine gamle kart frå Norge, og du kan hente dei ned i trykkekvalitet, gratis. Veit ikkje kor stort dei tåler å bli blåst opp da, men verdt eit forsøkt.

Ein bør få dei skreve ut hos eit trykkeri da, f.eks A7 eller andre.

http://kartverket.no/Kart/Historiske-kart/

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 11:31   #44
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdenskart i stua?

Tilfeldig eksempel:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Capture.jpg (63,3 KB, 8 visninger)
__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 12:15   #45
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdenskart i stua?

Vi har det svære fra IKEA på kjøkkenet.

Jeg husker så godt verdenskartet jeg hadde som skriveunderlag i barndommen og hvordan jeg helt ubevisst pugget hovedsteder og geografi på grunn av det. Genialt!

Så jeg kjøpte jo verdenskart som skriveunderlag til datteren min også i den tro at hun også skulle få like mye glede av det. Men hun sitter jo aldri ved pulten sin eller bruker den på samme måte som jeg gjorde. Men som et alternativ hang jeg opp ulike verdenskart på veggen litt i samme hensikt. Jeg hang de rett over kjøkkenbordet slik at det var lett å lese og få oversikt.

Personlig liker jeg ikke kartet fra IKEA så veldig godt men jeg kunne bare ikke si nei da datteren min sa hun savnet kart på veggen (tok det ned for litt over et år siden, gammelt og stygt). Hun og vennene hennes har veldig mye moro med konkurranse om hovedsteder og peke på steder de hadde vært når de spiser middag osv.

For meg er poenget at kart henger et sted det har nytte i forhold til at man kan se og lese steder på kartet. Jeg er litt usikker på om jeg ville hatt det på stua men det kommer jo litt an på stilen ellers i huset også. Så er det mange kart med litt mer "sjel" en det fra IKEA ser jeg fra denne tråden.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 12:31   #46
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdenskart i stua?

Eg har eit stort verdenskart på kontoret mitt. Et reklamekart i si tid frå DHL. Eg sette på stiftar dei plassane eg har vore og det har ført til mange gode samtalar med dei som er innom I stua mi hadde det derimot ikkje fått komt inn.

No ser eg dette er gammal tråd; blei det kart Robyn?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 22:46   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdenskart i stua?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

No ser eg dette er gammal tråd; blei det kart Robyn?

Nei, det ble ikke det. Det ble en hylle der i stedet.

Mulig det kommer opp et kart i loftstua etterhvert, men det er litt dårlig med veggplass der.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no