Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargehjelp for å dempe gulnet bjørkekjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-14, 19:36   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Fargehjelp for å dempe gulnet bjørkekjøkken

Jeg har så lyst til å male kjøkkenet vårt. Vi har bjørkekjøkken med litt profiler og noen vitrineskap. Terrakottafliser på gulvet, og parkett i spisedelen av kjøkkenet. Mye gult med andre ord. Legg til jærstoler i lakkert furu som er gulnet, og et spisebord i samme materialet, og du har drømmekjøkkenet. Det suger lys føler jeg. Selve kjøkkenet er veldig pent, så vil ikke gjøre noe med det på ganske så mange år.

Hvilke farger i den lyse enden av fargeskalaen vil være med å dempe det gule? Vurderer å male parketten på stue og kjøkken for å utsette bytting av gulv også. For det blir dyrt siden vi må legge varme, og det baller på seg med en gang og diverse annet.

Hjelp?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 21:04   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargehjelp for å dempe gulnet bjørkekjøkken

Når det gjelder kjøkkeninnredningen: Henger i tråden for å få tips til hurtigløsning i påvente av utbytting av vårt eget kjøkken.

Men jærstolene blir jo superlekre om de males i en fin farge! Bordet legger du en fjong voksduk over, og vips! så har du "nytt" kjøkken.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 21:07   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargehjelp for å dempe gulnet bjørkekjøkken

Jeg er jo glad i grått. Men ville valgt en lys men varm gråfarge tror jeg. Men akkurat hva vet jeg ikke. Tror jeg ville sjekka med fagfolk på det uansett. De er jo flinke de som holder til ved stasjonen?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 21:37   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargehjelp for å dempe gulnet bjørkekjøkken

Pappa har lakkeringssprøyte, så vurderer å sprøyte jærstolene ja. Men det blir til våren i så fall. Jeg er også glad i grått. Men er redd for at en varm gråfarge bare fremhever det gule. Husker ikke lengre reglene for farger som demper det varme.
har en tapet som er aktuell på den ene veggen. Den er grå og hvit.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 23:21   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargehjelp for å dempe gulnet bjørkekjøkken

Du må vel passe på at fargene ikke er i lillaskalaen - (noe grått kan være om det er rødt i brekket) - gult og lilla er jo komplimentærfarger og fremhever derfor hverandre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 10:09   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargehjelp for å dempe gulnet bjørkekjøkken

Ja ikke sant. Takk Che.
Det mørke terrakottagulvet gjør at man ser jo helt orange ut når man svinser rundt på kjøkkenet her. Så det må være noe lyst i alle fall.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no