Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fantastisk til grillmat! (salatoppskrift)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-08, 20:43   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.449
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Fantastisk til grillmat! (salatoppskrift)

Prövde en ny oppskrift i dag til tross for at mannen min hevdet at han ikke ville smake en gang. Den var aldeles fantastisk god - syntes vi begge! Og da er jeg saa snill at jeg deler med dere.

BLOMKAALSALAT MED YOUGHURT, PAERE OG MASSE GODT

1 blomkaalhode (det holder med et lite)
3 paerer
1 lök
50 gram hakkede nötter (jeg tok en blanding av valnötter, mandler og pinjekjerner)
300 ml youghurt naturell
100 ml flöte
3 ss olivenolje
2 ts sennep (helst fransk)
3 ss sukker
Ca. tre ss hakkede friske urter (jeg tok en blanding av frisk oregano, timian og basilikum)
Salt og pepper

Del raa blomkaal i rosetter som vaskes godt. Disse maa saa skjaeres VELDIG tynt. Jeg brukte kjökkenmaskinen med saann ostehövelaktig rivegreie. Lök finhakkes og paerer skjaeres i smaa terninger. Friske urter hakkes.
Lök, urter, flöte, youghurt, sukker, sennep, olivenolje, salt og pepper blandes sammen og saa har man i blomkaal og paere. La den staa minst to timer i kjöleskap for aa trekke. Kjempegod til grillmat. Holder seg 2-3 dager i kjöleskapet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 20:58   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fantastisk til grillmat! (salatoppskrift)

Det hørtes godt og litt annerledes ut, jeg skal prøve den en dag. Takk for oppskrift!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no