Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 00:05   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Siden jeg har lært på NM at det er synd på de stakkars barna som er født av oss eldre mødre over 30-35, syns jeg selvfølgelig det må være enda mer synd å ha en mor på 75 når man begynner på skolen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:06   #22
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

I meg er det noe stritter veldig i mot med tanken på at mennesker på snart 70 skal få barn. Jeg kjenner jeg er full av fordommer og tror jeg skal sette meg i en krok og tenke litt gjennom hva det er med bildet av en 70-årig nybakt foreldre som trigger meg.


Sist redigert av Heiko : 31-12-06 kl 07:55.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:06   #23
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Jeg skjønner ikke helt tankegangen jeg. Å få barn i så høy alder,
når livskvaliteten som oftest går nedover.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:07   #24
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Siden jeg har lært på NM at det er synd på de stakkars barna som er født av oss eldre mødre over 30-35, syns jeg selvfølgelig det må være enda mer synd å ha en mor på 75 når man begynner på skolen.

Oi. Det der hadde jeg glemt. Nå som jeg går inn i mitt 32. år er det vel kanskje på tide å få ut spiralen og inn mannen om vi ikke skal få barn som må lide under "hundgamle" foreldre.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:08   #25
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Siden jeg har lært på NM at det er synd på de stakkars barna som er født av oss eldre mødre over 30-35, syns jeg selvfølgelig det må være enda mer synd å ha en mor på 75 når man begynner på skolen.

Eldre mødre over 35??? Er det noe galt med dem?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:09   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så trist at leger lar seg bestikke til å være med på slikt og ikke tar ansvar når det finnes folk som vil sette i gang med slikt.

Her antar du at legene egentlig er enige med deg og at de lar seg bestikke på tvers av sin overbevisning.

Det er faktisk ikke så overkrystallklart at det er feil at damen fikk behandling. Hva er grunnen til at du synes det er så åpenbart da?

Det kan virke på antall innlegg fra meg at jeg er helt for at eldgamle mennesker får barn. Jeg gjør ikke det altså. Det er bare det at jeg ikke klarer å se at dette er forferdelig eller tragisk for barna.

I en verden hvor barn sulter ihjel, blir banket opp av foreldre og misbrukt, blir dette til sammenligning i høyden litt trasig. Kanskje.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:12   #27
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.


I en verden hvor barn sulter ihjel, blir banket opp av foreldre og misbrukt, blir dette til sammenligning i høyden litt trasig. Kanskje.

Det satte ting i perspektiv! Takk esme. :Lusker meg tilbake i tenkekroken:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:15   #28
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Nei, skal vi begynne å sammenligne blir ALT uvesentlig, ettersom folk sulter ihjel i Afrika. Det har ikke noe med saken å gjøre, og jeg synes fremdeles ikke at 70-åringer bør skaffe seg barn!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:21   #29
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

For min del blir det helt feil å la et såpast gammelt menneske bli mamma.
Hun har faktisk nådd pensjonsalderen......

Selvsagt er det egoisme som driver alle til å få barn, det er jo ikke fordi vi på død og liv vil befolke verden slik at den ikke går nedenom og hjem.
Men for de fleste av oss vil det være ganske naturlig at vi har store sjangser for å kunne følge opp barna våre i mange år framover.
Selvsagt kan vi også dø i morgen, men det vil i såfall ikke være av alderdom.
Man kan ikke gå rundt og tenke på hva som kan skje i morgen, ulykker skjer, og selvsagt gjelder det også for en pensjonist.
Men å tenke litt lengre en hva man ønsker seg er i noen tilfeller ikke å forakte.
Selvsagt kan hun leve i mange år til, men det naturlige vil være at hun ikke vil klare å følge opp barna sine i såå mange år til.
spedbarnsperioden og småbarnsperioden er slitsom, ike til å komme unna.
Og er man pensjonist og har ansvaret for 2 smårollinger kan jeg ikke helt få meg til å tro at det vil virke gunstig inn på levealderen.
For man blir fortere sliten jo eldre man blir.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:24   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

I meg er det noe stritter veldig i mot med tanken på at mennesker på snart 70 skal få barn. Jeg kjenner jeg er full av fordommer og tror jeg skal sette meg i en krok og tenke litt gjennom hva det er med bildet av en 70-åring nybakt foreldre som trigger meg.

Det er sikkert tanken på at de kommer inn hit på foreldreportalen og starter "kjedelige" diskusjoner om pensjonsforsikringen sin ol.

Selv synes jeg ikke det er OK, men jeg kan ikke helt forklare hvorfor. Barn blir født over hele verden under uoptimale forhold. Er det ikke tross alt bedre å bli født av en 70 åring enn en 19 åring med HIV? Eller blir dette som å samenligne de nyfattige i Norge med fattige i andre land? Er det ille bare fordi man ikke er vant med det? Tja .. Jeg vet egentlig ikke.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:46   #31
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

. Er det ikke tross alt bedre å bli født av en 70 åring enn en 19 åring med HIV?

For å sette det på spissen så vil en 19 åring med HIV mest sannsynlig leve lengre en hun på 67.
Ommoren allerede ikke har smittet barnet skal det ikke mange forhåndsreglene til for at hun ikke vil smitte barnet senere heller.
Så heller en HIV smittet 19 åring en ei på 70 år.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:49   #32
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

For å sette det på spissen så vil en 19 åring med HIV mest sannsynlig leve lengre en hun på 67.

Vel ... Det spørs vel hvor i verden man er 19 år med HIV? Poenget mitt er at jeg er usikker på hva som egentlig er argumentasjoenen min for at en 67 åring ikke skal få barn. Jeg føler umiddelbart at det er noe feil, men hva? Det er jeg ikke sikker på.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 04:12   #33
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Det er vel en grunn til at naturen selv sier stopp ved en viss alder for oss damer, synes at det bør være aldersgrense for å få hjelp med å bli gravid, synes 67 år er vel gammelt da det gjelder å få barn,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 04:33   #34
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vel ... Det spørs vel hvor i verden man er 19 år med HIV? Poenget mitt er at jeg er usikker på hva som egentlig er argumentasjoenen min for at en 67 åring ikke skal få barn. Jeg føler umiddelbart at det er noe feil, men hva? Det er jeg ikke sikker på.

Jeg har tatt utgangspunkt i at 19 åringen levde i samme verden som en kvinne på 67 om har råd til å betale for å bli gravid.
Men selvsagt hadde 19 åringen levd i et u-land og vært fattig ville sjangsene vært elendig, men det samme hadde det vært for hun på 67 år...
(hun ville nok vært død for endel år siden)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 08:26   #35
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Her antar du at legene egentlig er enige med deg og at de lar seg bestikke på tvers av sin overbevisning.

Ja det ser jeg faktisk som en selvfølge. Jeg er helt overbevist om at det er et grådighetsmotiv her og sannsynligvis også et eksponeringsbehov. 15 minutes of fame er det mange som går langt for å oppnå.

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Det er faktisk ikke så overkrystallklart at det er feil at damen fikk behandling. Hva er grunnen til at du synes det er så åpenbart da?

Når man blir såpass godt voksen, godt og vel over middagshøyden, har man ikke krefter og overskudd til å følge et barn. Når jeg ser hvordan vi springer etter våre elleville gutter og hvordan generasjonen som er eldre enn oss overhodet ikke greier det, er det lett å konkludere med at kvinner og menn ikke burde bli foreldre etter fyllte 60 år, kanskje ikke etter fyllte 50 heller hvis det er det om å gjøre.

Mine svigerforeldre er spreke mennesker med få plager. De var henholdsvis 67 og 64 da Storesøster ble født og ville aldri i verden ha greid å henge med henne på en forsvarlig måte. Foreldrene mine som bare var i begynnelsen av 50-årene hadde heller ikke sjans til å følge med henne og hun var en rolig unge og bare én.

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

I en verden hvor barn sulter ihjel, blir banket opp av foreldre og misbrukt, blir dette til sammenligning i høyden litt trasig. Kanskje.

Det synes jeg var en usakelig sammenlikning. Misbruk av medisinsk teknologi blir da ikke mer stuerent fordi det finnes andre barn som ikke har noe med dette å gjøre, som har det vondt andre steder i verden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:08   #36
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.



Når man blir såpass godt voksen, godt og vel over middagshøyden, har man ikke krefter og overskudd til å følge et barn. Når jeg ser hvordan vi springer etter våre elleville gutter og hvordan generasjonen som er eldre enn oss overhodet ikke greier det, er det lett å konkludere med at kvinner og menn ikke burde bli foreldre etter fyllte 60 år, kanskje ikke etter fyllte 50 heller hvis det er det om å gjøre.

Mine svigerforeldre er spreke mennesker med få plager. De var henholdsvis 67 og 64 da Storesøster ble født og ville aldri i verden ha greid å henge med henne på en forsvarlig måte. Foreldrene mine som bare var i begynnelsen av 50-årene hadde heller ikke sjans til å følge med henne og hun var en rolig unge og bare én.

Jeg ser absolutt poenget ditt Nenne og kjenner at jeg er litt enig.
På den andre siden stiller jeg meg tvilende om fysisk utholdenhet, fart og fremkommelighet bør være kriterium for å få barn. Hva med funksjonshemmede, rullestolbrukere, de med dårlig kondis, svært overvektige og andre som er lite kjappe og utholdende, bør ikke de få barn? Er det uforsvarlig av dem siden de ikke er i stand til å ”løpe etter barn hele dagen”? Gjør det overnevnte dem til lite egnede foreldre eller dårligere foreldre enn de som er fysisk i ”perfekt” tilstand?

Jeg har tro på at der er andre egenskaper som er mer avgjørende for at barn har gode oppvekstvilkår.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:13   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det synes jeg var en usakelig sammenlikning. Misbruk av medisinsk teknologi blir da ikke mer stuerent fordi det finnes andre barn som ikke har noe med dette å gjøre, som har det vondt andre steder i verden.

Enig med Nenne og Skremmern her.

Jeg syns egentlig å gjøre en dame på 67 år gravid virkelig er bortkastede ressurser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:23   #38
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Enig med Nenne og Skremmern her.

Jeg syns egentlig å gjøre en dame på 67 år gravid virkelig er bortkastede ressurser.

Klart det er bortkastede ressurser, det er jeg hel ening i.

I denne diskusjonen, som så mange andre ( ), diskuterer vi flere ting samtidig. Nå er vi innom resurssbruk, både av penger og leger, grådige leger, om man fysisk er i stand til å ivareta et barn når man er 67 år, om det er egoistisk å få barn som gamel og sikkert flere temaer.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:33   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns egentlig å gjøre en dame på 67 år gravid virkelig er bortkastede ressurser.

Det er jeg enig i, og jeg vil absolutt være for en rimelig øvre aldersgrense for hvem som skal få offentlige midler til assistert befruktning.

Men ellers synes jeg esmes første innlegg er veldig balansert i forhold til å sortere de ulike følelsene og synsvinklene her. Jeg synes f.eks. ikke "det er en grunn til at naturen sier stopp når man er rundt femti" er et godt argument, for jeg bryr meg veldig lite om hva "naturen sier". Jeg tror heller ikke alder i seg selv trenger å være avgjørende for om man er fysisk i stand til å passe på og følge opp et barn - som Heiko påpeker, så er det jo mange andre mulige grunner til å ikke være så sprek, uten at vi nødvendigvis mener at man ikke skal få lov til å få barn av den grunn.

Jeg synes også rent personlig at 67-åringer ikke burde velge å få barn. (Og det finnes andre situasjoner der jeg personlig mener at man ikke burde velge/planlegge å få barn, uten at jeg skal gå inn på det her.) Men jeg er ikke helt sikker på hva som egentlig er spørsmålet her - er det om denne kvinnen burde valgt å få barn, eller er det om hun burde fått lov til det?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:46   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg enig i, og jeg vil absolutt være for en rimelig øvre aldersgrense for hvem som skal få offentlige midler til assistert befruktning.

Jeg syns egentlig private leger burde holde seg for gode til å drive med slikt også jeg.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes også rent personlig at 67-åringer ikke burde velge å få barn. (Og det finnes andre situasjoner der jeg personlig mener at man ikke burde velge/planlegge å få barn, uten at jeg skal gå inn på det her.)

Enig. Og selvfølgelig er det masse som spiller inn, både på hennes evne til å være mor, og mange andres. Men ett sted må man innse at det toget har gått. Det gjelder i og for seg ikke bare alder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no