Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 13:03   #41
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»



Meget bra, meget bra.
Sånn skal det gjøres! (Går det fortsatt an å synge den?)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:46   #42
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Skikkelig bra! (Lurer litt på hvem som kan finne på og sitte og tenke ut en slik variant av Hoa-sangen jeg?)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:46   #43
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg så nettopp JØDEKAKER på Coop Obs.

Hmmmm...jeg lager "Jødekaker" til jul
Jeg får kanskje finne på et nytt navn til disse kakene.....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:52   #44
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

:rister på hodet:
For noe dåpligheter.... Jeg blir så sinna...

Husker det var et bilde av en gris på barneavd. i Kr.sand som de tok ned fordi muslimene syntes det var støtende.

Hvordan skal det gå med vår verden?

Tror det går bra med verden,jeg
Ser ikke problemet med å fjerne den grisen på barneavdeling. Ok synes jeg! Det er jo plenty med dyr å velge i. Grisen har jo en særegen betydning i islam, og det koster ikke all verdens å ta hensyn til muslimske barn som skal innlegges på sykehus.....

Nå skal jeg spise : en skive med "Vossefår" skal smake godt

__________________
x x x

Sist redigert av Carpe Diem : 15-12-06 kl 13:57.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 14:10   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

(Lurer litt på hvem som kan finne på og sitte og tenke ut en slik variant av Hoa-sangen jeg?)

Jeg kunne sikkert ha funnet det på. Det er nok en av grunnene til at jeg har så lite kapasitet igjen til husarbeid. (Men det er ikke jeg som har gjort det, altså!)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:28   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kunne sikkert ha funnet det på. Det er nok en av grunnene til at jeg har så lite kapasitet igjen til husarbeid. (Men det er ikke jeg som har gjort det, altså!)

Er du helt sikker på at det ikke er du som har gjort den?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:32   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er du helt sikker på at det ikke er du som har gjort den?

Ganske sikker. Jeg pleier ikke å begå orddelingsfeil.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:45   #48
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Jeg synes vesle Hoa er søt jeg. Kanskje jeg må forte meg å kjøpe Egnersangboka før den kommer i nytt opplag?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 17:00   #49
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De tre siste versene var ubetalelige.

Tusen takk skal du ha!!!
Den var veldig lang den omskrevne visa, og jeg droppet tilfeldigvis de 3 siste versene.
Tenkte som saa at naa har jeg skjoent poenget liksom!
Nysgjerrig som jeg er, saa maatte jeg naa selvfoelgelig gaa tilbake og lese de 3 siste versene ogsaa.
Det var verdt det da!

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:42   #50
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes vesle Hoa er søt jeg. Kanskje jeg må forte meg å kjøpe Egnersangboka før den kommer i nytt opplag?

Samme tanke har jeg.....

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:33   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Litt av poenget til Egner-familien var jo hensynet til hva de trodde forfatteren ville gjort. Han ville ikke ønsket å støte noen med sangen sin, og siden noen åpenbart blir støtt går de med på at den skal ut av boka. Det synes jeg er helt greit. Jeg er ganske sikker på at Egner ikke var ute etter å provosere, og i dag ville han neppe skrevet sangen slik i det hele tatt.

Heldigvis har verden gått framover. I 1914 hadde man lys levende negere på utstilling i Oslo :
http://www.nesteklikk.no/20041021/48163.html

Sitat:

Opprinnelig mente utstillingskomitéen at det burde greie seg å stille ut samer. Men, uttalte direktør Oppegaard til Verdens Gang: «Tanken om at la stemmeberettigede norske borgere fremvises for penge er for usmakelig. Vi har derfor sløifet denne del.» «Til gjengjæld», beroliget han, «har vi gjort negerlandsbyen til en praktfuld attraktion, meget større enn fra først av tænkt.»

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no