Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 11:03   #1
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Thorbjørn Egners familie går med på å sløyfe «Visen om vesle Hoa» dersom Egners visebok «Kaptein Sorte Bill og 40 andre Egnerviser» skal gis ut på nytt, melder Cappelens Forlag.

Les mer her

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:39   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig mener om dette, for for meg er ikke neger et stygt ord, men jeg bruker det ikke da jeg skjønner at folk reagerer på det. Jeg ville jo droppet sanger som kan sees som nazistiske eller åpent rasistiske, så da er det kanskje riktig at denne droppes også, selv om jeg ikke syns den er ille ...

Fullstendig utenfor tema: Nå slo det meg at hvis du flytter n-en i navnet Egner to plasser til venstre sånn at det havner først, så står det faktisk neger.
:dårlig humor i dag:

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:04   #3
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Jeg er mer bekymret for innslag av amerikansk populærkultur og gastronomi i Vesle Hoa, uthevet under.

Og kongen var så veldig glad og alle var så glade
Og kokken bakte sukkerbrød og deilig sjokolade
Så danset de den hele dag til kongens store velbehag
De danset både swing og hot, for det gjør en ekte hottentott

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:13   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.


Fullstendig utenfor tema: Nå slo det meg at hvis du flytter n-en i navnet Egner to plasser til venstre sånn at det havner først, så står det faktisk neger.
:dårlig humor i dag:

Og det oppdaget du for første gang nå??

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:15   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Og det oppdaget du for første gang nå??

Ja.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:32   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Regner med de må forandre tittelen til "Kaptein Sorte Bill og 39 andre Egnerviser" da

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:36   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg er mer bekymret for innslag av amerikansk populærkultur og gastronomi i Vesle Hoa, uthevet under.

Og kongen var så veldig glad og alle var så glade
Og kokken bakte sukkerbrød og deilig sjokolade
Så danset de den hele dag til kongens store velbehag
De danset både swing og hot, for det gjør en ekte hottentott

Ja, huff, sukkerbrød og sjokolade er jo helt ut, kokken burde heller servert noe artig frukt med dip!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:09   #8
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Regner med de må forandre tittelen til "Kaptein Sorte Bill og 39 andre Egnerviser" da

Kanskje rett og slett må fjerne "Sorte" i Sorte Bill også.

Men sånn apropos; hva med Hindu krydder:





Eller Black Boy?

Synes ikke disse står tilbake for de uskyldige tekstene til Egner og Lindgren. "Boy" er jo et direkte nedverdigende uttrykk, i visse kontekster.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:11   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Dette må vel være en jobb for språkvaskere?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:15   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Kanskje rett og slett må fjerne "Sorte" i Sorte Bill også.

Men sånn apropos; hva med Hindu krydder:





Eller Black Boy?

Synes ikke disse står tilbake for de uskyldige tekstene til Egner og Lindgren. "Boy" er jo et direkte nedverdigende uttrykk, i visse kontekster.

Enig!
Boy er virkelig nedverdigende for svært mange. Her ble basseng-assistentene tidligere kalt pool-boys, men ikke lenger, nå heter det pool-assistants fordi boy nettopp var en slik nedverdigende betegnelse.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:31   #11
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Men sånn apropos; hva med Hindu krydder:

Eller Black Boy?

Synes ikke disse står tilbake for de uskyldige tekstene til Egner og Lindgren. "Boy" er jo et direkte nedverdigende uttrykk, i visse kontekster.

Jeg må jo innrømme at jeg syns det er litt merkelig at produsenten ikke har skiftet navn på disse krydderproduktene. Black Boy har vel fjernet logoen som var utformet i klassisk rasestereotyp tradisjon, men de har beholdt navnet (som i denne sammenhengen er klart rasistisk). Og "Hindu"-krydder syns jeg bare er merkelig. Ville det vært ok med "Jøde"-appelsiner, eller "Muhammedaner"-dadler?

Ben "Rastafarian cookies kanskje" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:35   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ville det vært ok med "Jøde"-appelsiner, eller "Muhammedaner"-dadler?

Ben "Rastafarian cookies kanskje" Murphy

Jeg så nettopp JØDEKAKER på Coop Obs.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:44   #13
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg så nettopp JØDEKAKER på Coop Obs.

Det er vel ikke veldig vanlig brukt i Norge (?), men i Danmark er de en del av kanon. Så vidt jeg forstår har ikke danske jøder noen problemer med dem. Danske muslimer derimot .

Se f.eks her for en grundig gjennomgang.

Ben "Heter disse noe annet i Norge?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:44   #14
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Og hva med Turboneger? Som attpåtil har en fanklubb som heter Turbojugend.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:55   #15
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Og hva med Turboneger? Som attpåtil har en fanklubb som heter Turbojugend.

De er veldig gode!

Ben "selger de krydder også " Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:58   #16
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

De har nå endelig skiftet navn på NEGRO sukkerkolør.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 14:00   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "Heter disse noe annet i Norge?" Murphy

Tror de heter jødekaker i Norge også; jeg er ikke vant med dem hjemmefra, men jeg har sett oppskrifter på dem, og har vel også sett dem i butikken, tror jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 14:04   #18
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

De er veldig gode!

Det skal de ha. Og navnet er sikkert Ironisk ment. Den eneste navnekontroversen de har vært i er forresten med Norges Bilbransjeforbund angående bruken av ordet "turbo".

De selger dessverre ikke krydder.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 14:08   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tror de heter jødekaker i Norge også; jeg er ikke vant med dem hjemmefra, men jeg har sett oppskrifter på dem, og har vel også sett dem i butikken, tror jeg.

I Stavanger er iallfall jødekaker veldig normalt, men jeg har ikke sett sånne i f.eks. Trondheim.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 14:09   #20
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Thorbjørn Egners familie går med på å sløyfe «Visen om vesle Hoa» dersom Egners visebok «Kaptein Sorte Bill og 40 andre Egnerviser» skal gis ut på nytt, melder Cappelens Forlag.

Les mer her

:rister på hodet:
For noe dåpligheter.... Jeg blir så sinna...

Husker det var et bilde av en gris på barneavd. i Kr.sand som de tok ned fordi muslimene syntes det var støtende.

Hvordan skal det gå med vår verden?

Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no