Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 19:41   #1
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Jeg lurer på om det er et krav at oppvaskmaskin må kobles til av rørlegger for at forsikring etc skal gjelde? Nye opplegg og koblinger skal selvsagt legges opp av fagfolk, men i forsikringsvilkårene står det at "Reparasjoner og nye installasjoner av VVS arbeid skal utføres av autorisert håndverker".

Betyr dette at jeg må leie inn rørlegger til å sette slangene mot hverandre og skru på koblingen? Opplegget er der altså fra før. Det er bare snakk om å bytte ut en maskin med en annen.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:42   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Igrunnen så skal du vel det ja. Sånn mtp forsikring ved eventuel lekkasje.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:43   #3
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Min bedre halvdel mener at du kan koble selv såfremt det kun er snakk om bytte av maskin...

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:44   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Finnes det en eneste rørlegger i dette landet som har tid, og faktisk er villig til å ta et slikt oppdrag? Jeg ser for meg at jeg hadde blitt møtt med en hånlig latter av en annen verden, dersom jeg hadde ringt en rørlegger, og bedt han komme og skru på slangen på oppvaskmaskina mi for meg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:48   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Vi har hatt rørlegger til å koble den hver gang vi har kjøpt oppvaskmaskin, kan ikke huske at de lo.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:49   #6
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Finnes det en eneste rørlegger i dette landet som har tid, og faktisk er villig til å ta et slikt oppdrag? Jeg ser for meg at jeg hadde blitt møtt med en hånlig latter av en annen verden, dersom jeg hadde ringt en rørlegger, og bedt han komme og skru på slangen på oppvaskmaskina mi for meg.

Jeg har!

Det vil si at borettslaget vårt har avtale med en rørlegger som prioriterer oss når vi trenger han. Han er både hyggelig og flink, men hvis jeg kan få min kjære far til å gjøre det, så er det jo både enklere og billigere.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:06   #7
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Men hvis det skulle ha skjedd noe så er det vel ikke akkurat lett å bevise om det har blitt gjort av en rørlegger eller ikke?

*aldri hatt en rørlegger innenfor døra*

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:26   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Jeg synes det høres veldig rart ut, vi har i hvert fall aldri hatt rørlegger til å koble til oppvaskmaskinen.

Hønemor; forsikringsselskapet kan kreve å se dokumentasjon i tilfeller der fagpersoner er et krav.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:29   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Vi gjorde det ikke. Det gikk IKKE bra, for å si det sånn. :1 vannlekkasje senere:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:30   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Finnes det en eneste rørlegger i dette landet som har tid, og faktisk er villig til å ta et slikt oppdrag? Jeg ser for meg at jeg hadde blitt møtt med en hånlig latter av en annen verden, dersom jeg hadde ringt en rørlegger, og bedt han komme og skru på slangen på oppvaskmaskina mi for meg.

Vi har (nå) et fast, lokalt firma som vi bruker til stort og smått. Veldig greit og hyggelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:31   #11
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Jeg har sendt forsikringsselskapet en mail, så får jeg se hva de sier.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:34   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Skal du følge regelverket, så må du skaffe rørlegger. Min kjære monterer stadig oppvaskmaskiner, og bare det. Han ler heller ikke. Men selve jobben er enkel for hvem-som-helst dersom det er opplegg der fra før.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:39   #13
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Vi hadde rørlegger til å koble til oppvaskmaskinen for 1 år siden. Jobben i seg selv er ikke vanskelig, men om det blir lekkasjer kan du få problemer med forsikringen som flere nevner. Vi ringte til flere rørleggere, og ingen av dem lo hånlig, om det er noen trøst.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:12   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men selve jobben er enkel for hvem-som-helst dersom det er opplegg der fra før.

Hm, i teorien ja. Men det kan fort gå galt likevel. Har et vennepar som fikk lekkasje etter at de byttet oppvaskmaskin selv, heldigvis fikk de dekket alt av forsikringen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:29   #15
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Jeg ville absolutt brukt rørlegger ja.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:24   #16
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Jeg fikk svar fra forsikringsselskapet, og de sa at det ikke var nødvendig. Ettersom min særdeles handy far kommer på besøk i helga, lar jeg derfor han få æren.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:28   #17
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Det ville jeg bedt om å få skriftelig.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:29   #18
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Øh.....det har du jo fått. :dør litt:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:59   #19
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

(Handy)mannen min gjorde det selv, men overvåket nøye de neste dagene, og kjøpte dagen etter en sak på Biltema som kan stikkes under maskina slik at eventuelt vann renner ut på gulvet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:17   #20
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?

Det er bare krav til rørlegger ved nyinstallasjon mener jeg å ha lest et sted...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no