Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Se resultatene: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?
Ja, stadig vekk 66 49,62%
Ja, noen få ganger i året 24 18,05%
Svært sjelden og sesongbetont (til jul, kanskje) 3 2,26%
Kun unntaksvis 14 10,53%
Aldri. Aldri! 26 19,55%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-08, 20:23   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Veldig sjeldent. Jeg ble gitt opp av håndarbeidslæreren min på ungdomsskolen. Det var visst ikke håp for meg i det hele tatt ...

Min håndarbeidslærer på ungdomsskolen mente at jeg var udugelig. Jeg ville aldri kunne lære å hekle, mente hun. Jeg dør etter å fortelle henne hvor upedagogisk hun var og hvor feil hun tok. Om hun hadde visst at jeg var lærer med kunst og håndtverk som ett av spesialfeltene hadde hun nok dødd på flekken. Ja, om hun fortsatt lever.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 20:26   #42
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg har alltid minst ett strikketøy eller hekletøy som jeg holder på med.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 20:26   #43
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg holder på med en julekalender til storebror. Begynte å brodere for tre år siden. Blir nok ferdig til han flytter hjemmefra. Ellers strikker jeg av og til. Og legger opp mine egne gardiner.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 20:37   #44
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Svarte unntaksvis.
Strikket MYE til storebror og prinsessa, men nå sliter jeg med å få ferdig en hvit ullbukse til lillesnupp ...
Symaskina lufter jeg veldig sjelden nå som vi ikke har gardiner i 1. etasje. Reparerer en sjelden gang, men venter som regel på assistanse fra svigermor.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 20:58   #45
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jepp, håndarbeid er avkobling for meg. Jeg hekler, tover og lager smykker.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:01   #46
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Hele tiden! Strikker MYE om dagen.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:14   #47
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Min håndarbeidslærer på ungdomsskolen mente at jeg var udugelig. Jeg ville aldri kunne lære å hekle, mente hun. Jeg dør etter å fortelle henne hvor upedagogisk hun var og hvor feil hun tok. Om hun hadde visst at jeg var lærer med kunst og håndtverk som ett av spesialfeltene hadde hun nok dødd på flekken. Ja, om hun fortsatt lever.

Egentlig ganske utrolig hvordan lærere bare kunne gi oss opp, så flinke som vi er

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:40   #48
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg syr hver dag stort sett, hekler eller strikker når jeg ikke syr.. eller strikke kan jeg ikke, så det blir sånne ting hvor jeg kan strikke kun en vei.. som babytepper osv..
HAr også brodert 2 julekalendere, men det er ikke så gøy da...

Søm derimot er min store lidenskap

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:44   #49
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg svarte da altså stadig vekk, ettersom det ikke var noe krav til at ting skulle ferdigstilles og slikt?!



Stadig vekk her også. Strikker mest, og helst små ting. Jeg kan f.eks. godt bruke to år på å strikke en genser, og jeg har mer enn ett strikketøy liggende om gangen. Ellers kan jeg hekle og sy litt, mens brodering synes jeg ikke er noe gøy...

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

( om makramé: ) Jeg tok ikke dette valgfaget, jeg heller, for å si det sånn.

Det gjorde jeg. I fjerde klasse. Lagde et belte og en sånn ampel til potteblomst.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg tover votter i tørketrommelen.

Er det bedre enn å tove i vaskemaskinen?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:59   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er derfor jeg jobber med regnskap. For kreativ bokføring, det driver vi vel ikke med?

Jeg prøver stadig å få fattern til å putte "kreativt regnskap" i annonser, på visittkort o.l., sånn for å se om man kanskje kan tiltrekke seg en litt annen type kundegruppe.








(Altså, det er bare en spøk. Men det hadde vært gøy. I teorien.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:09   #51
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Veldig sjeldent. Jeg ble gitt opp av håndarbeidslæreren min på ungdomsskolen. Det var visst ikke håp for meg i det hele tatt og hun lot meg tegne og lage enkle keramikkboller slik at ikke karakteren skulle gå helt dundas. I en alder av 30 år lærte jeg meg å strikke litt og jeg har nå forsiktig prøvd meg på noe. Hekling kan jeg faktisk litt, men det er sjeldent jeg gjør det. Symaskiner tør jeg ikke nærme meg.

På ungdomsskolen var de faktisk fornøyd med håndarbeidet mitt, jeg fikk gode karakterer og mye ros for kreativiteten.

I sjette klasse, derimot, var jeg visst litt for kreativ:
Vi skulle sy små ekorn i filt, fikk utdelt stensil med oppskrift og bilde av hvordan de skulle se ut.
Jeg syntes ikke de paljett-øynene var noe fine, så jeg klippet ut "disney-øyne" av sort og hvit filt som jeg sydde på istedet, jeg syntes det ga ekornet et mye vennligere ansikt.
Og så sydde jeg halen på skjevt, det fikk jeg også kjeft for.
Men jeg var mer fornøyd med min enn noen av de andre var med sine:
Jeg syntes den skjeve halen fikk det til å se ut som om ekornet "logret", og sammen med øynene i filt, fikk jeg et ekorn som så både søtt og vennlig ut.
Han fikk til og med ring i øret (den kom på i ren trass mot den rigide læreren) og navnet "Joakim" - etter Joakim Larsson/Joey Tempest.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:17   #52
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg strikker. MYE i perioder, og så ingenting over lengre perioder. Altså, jeg får oppheng når jeg først begynner, og da blir det en del prosjekter.

Brodere gjør jeg kun når noen trenger julekalender. Det er veldig gøy å brodere, men det er greiere å strikke for da kan jeg se tv samtidig.

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:19   #53
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Ja, jeg syr hele tiden.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:19   #54
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg strikker. hver eneste dag, faktisk.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:27   #55
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg svarte ja, stadig vekk, selv om det har vært litt lite de siste par åra. Men jeg ønsker å gjøre det stadig vekk.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:49   #56
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg svarte stadig vekk, selv om det går litt i rykk og napp.

Syr klær og gardiner, puter, tepper
Patchwork, broderer, hekler, strikker, maler, snekrer, klipper og limer.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 23:09   #57
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Aldri! Jeg har aldri hatt tålmodighet med å pusle med småting. Mormor prøvde i flere år å lære meg å strikke. Det var ikke gøy! Jeg fikser det bare ikke. Jeg kan godt lage noe men jeg er alltid så flau over resultatet at det gjemmes bort eller kastes. Jeg er en utpreget perfeksjonist og synes ikke at mine ferdige produkter er gode nok. Alltid noe som kunne vært gjort bedre.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 23:11   #58
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Jeg strikker hver dag. Kan også hekle og brodere. Sy gjør jeg sjelden.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 23:11   #59
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Broderer. Lager litt meg meg selv, mest duker, tepper til ungene, kalendre osv. Lager også til fadderbarn og litt på bestilling.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 07:43   #60
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driver du med håndarbeid/tekstilforming?

Aldri. Aldri. Aldri.

I håndarbeidstimene på skolen gjorde jeg vel det absolutte minimum, hvilket endte opp med at jeg måtte ta med arbeidet hjem for å gjore det ferdig - og jeg fikk overtalt mamma til å gjore det ferdig for meg.

I sloyd så gjorde jeg en byttehandel, jeg rettet stiler for et par av gutta foer innlevering, og de gjorde sloydtingene mine. Vinn-vinn situasjon for alle, gitt!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
håndarbeid


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no