Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan behandler du selgere med oppsøkende virksomhet?
Å jeg elsker selgere. Prater lenge og sier alltid ja. 0 0%
Jeg er høflig, og sliter med å komme meg unna. Ender opp med å takke ja. 0 0%
Jeg er høflig, og klarer å avvise på en hyggelig måte 43 34,40%
Jeg kan nok være litt uhøflig og avvisende. Takker alltid nei 46 36,80%
Jeg er avvisende fra første kontakt. Legger på eller går unna 36 28,80%
Brokkoli. Har ikke hatt kontakt med selger på aldri så lenge. 0 0%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-21, 22:18   #61
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

På telefonen er jeg alltid høflig. Mener jeg selv. Jeg har jo reservert meg mot telefonsalg, så de som ringer er vanligvis noen jeg har vært eller er kunde hos. Hvis de ringer, så forteller jeg dem ganske raskt at jeg ikke ønsker å motta telefon fra dem mer, og ber dem slette mitt nummer. Det bruker å gå ganske greit.

På gata er jeg IKKE høflig. Jeg ser jo slike på lang avstand, og passer på å justere kroppsspråket mitt til maks uinteressert. Men det hjelper jo ikke. En gang kommer en litt for pågående gateselger til å påtreffe meg når jeg er i dårlig humør, og da kommer det til å bli stygt.

Kjøper dog alltid lodd av unger om de dukker opp på døra eller står og selger på gata. Det blir noe helt annet.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 07:46   #62
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Jeg syns også selgere fra organisasjoner kan være litt pågående noen ganger. Det er ikke det, jeg syns virkelig de aller fleste har en god sak, men det er begrenset hvor mange av disse organisasjonene jeg kan støtte.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 08:58   #63
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Ja på oppfordring fra lokalavisen fordi kriminelle sjekker forholdene før de starter innbruddsraid.

Så ikke som en default reaksjon , altså - DET hadde jo i såfall vært litt overkill og rart Her stapper tyvene inn lapper i postkasser og dører for å se om folk er hjemme, men å ringe på er gir selvsagt er kjappere svar på akkurat DET spørsmålet.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 09:07   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg absolutt nekter å lyve, forklare eller unnskylde noe som helst når jeg blir overfalt av selgere. Kommer ikke på tale!

Samme her, da er jeg heller uhøflig (uavhengig av hva 16-åringen min måtte mene). Og jeg kjøper ikke engang om det er noe jeg trenger. Hvis Adams matkasse ringer på døra i det samme øyeblikk som jeg bestemmer meg for å abonnere på en eller annen matkasse, så blir avgjørelsen enkel, jeg bestiller Godt Levert. Jeg vil ikke bidra til at dørsalg virker. Det samme gjelder boligalarm (det er først og fremst disse to som kommer på døra her, matkasser og boligalarm). For meg er det rett og slett en totalt feilslått markedsføringsmetode, den virker direkte mot sin hensikt. Jeg kan også finne på å være ærlig på akkurat det, si at jeg har vurdert å bruke dem, og har bruk for produktet deres, men siden de driver med dørsalg så velger jeg noen andre. De gangene jeg gidder å si mer enn mitt vanlige "Nei takk, det er ikke aktuelt for oss, ha en fortsatt fin dag".

Lurer forresten på om jeg skal erstatte denne med det litt mer moderne "Det går fint". Da blir sikkert 16-åringen fornøyd også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 09:42   #65
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg syns også selgere fra organisasjoner kan være litt pågående noen ganger. Det er ikke det, jeg syns virkelig de aller fleste har en god sak, men det er begrenset hvor mange av disse organisasjonene jeg kan støtte.

Det som irriterer meg mest med selgere fra den type organisasjoner er at pga. lønn, taper organisasjonene penger på salgene de gjør. Det er sikkert en grunn til at de velger å ha dem likevel, men...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 11:06   #66
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det som irriterer meg mest med selgere fra den type organisasjoner er at pga. lønn, taper organisasjonene penger på salgene de gjør. Det er sikkert en grunn til at de velger å ha dem likevel, men...

Jeg tror ikke jeg skjønner hva du mener med koblingen lønn og tap. Trenger teskje her.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 11:11   #67
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg tror ikke jeg skjønner hva du mener med koblingen lønn og tap. Trenger teskje her.

At det koster mer å lønne dem og arbeidsgiverrelaterte utgifter enn de tjener på de som blir vervet. Om de som blir vervet er med og betaler lenge, utjevner det seg selvfølgelig, men det tar mange, mange år, og det er sjelden at folk betaler så lenge..

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 11:15   #68
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Jeg er høflig og bestemt. Lista ligger veldig lavt for at det bikker over til uhøflig, nærmest ufin, dersom de ikke vil gi seg og maser. Dersom selgeren blir ufin før meg, blir jeg rasende.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 11:18   #69
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.512
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Har jeg veldig dårlig tid sier jeg bare nei takk og legger på. Har jeg bedre tid sier nei, beklager det er jeg ikke instressert i før jeg legger på.
Dørselgere har vi (heldigvis) ikke og andre selgere (slike som står ute p venter) er heller ikke noe vi driver på med landet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 11:23   #70
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.512
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Det skal sies at om jeg har god tid og er i humør hender det jeg tar meg tid til en tulleprat. Særlig riks-tv har jeg snakket så mye med at de nå har fjernet meg fra listene sine. Helt uten at jeg har bedt dem om det
Mine stakkars, forsømte barn er oppvokst uten betal tv og med nrk som eneste leverandør av TV i heimen. Dette er et svært bevisst valg som faller en del selgere i RiksTV tungt for brystet. Særlig når jeg takker nei til gratis introduksjonstilbud og ny gratis RiksTV boks. Han kunne ikke forstå at jeg ikke ville ha ny boks. Men jeg hadde jo en som virket og trengte ikke ny boks.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 11:30   #71
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Jeg synes det er forholdsvis ukomplisert å avvise selgere uten så mye styr. På jobb blir jeg oppringt jevnt og trutt, og de gangene det er en Ekte Idjått i andre enden får han gjerne med seg et par råd på veien om hvordan man kan bli en god selger, bedre lykke neste gang.

"Du har ikke faktisk sjekket hva firmaet du ringer for å presentere løsninger for faktisk jobber med? Du tror ikke du kunne hatt en litt bedre salgspitch om du hadde gjort fem minutter research, altså? Et litta google-søk, i det minste?"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 11:45   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er forholdsvis ukomplisert å avvise selgere uten så mye styr. På jobb blir jeg oppringt jevnt og trutt, og de gangene det er en Ekte Idjått i andre enden får han gjerne med seg et par råd på veien om hvordan man kan bli en god selger, bedre lykke neste gang.

"Du har ikke faktisk sjekket hva firmaet du ringer for å presentere løsninger for faktisk jobber med? Du tror ikke du kunne hatt en litt bedre salgspitch om du hadde gjort fem minutter research, altså? Et litta google-søk, i det minste?"

Ja, mannen, som har et firma som selger IT-løsnininger, får overraskende ofte telefon fra selgere som skal selge IT-løsninger til firmaet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 14:06   #73
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Jeg smiler alltid og sier nei takk før de får presentert seg. Forsøker på denne måten å være høflig men også vise tydelig at jeg ikke er interessert uansett hva de måtte ha å tilby.

Har fått noen sure kommentarer fra selgere opp gjennom som går på at jeg ikke aner hva de ville si. Men jeg stopper ikke opp og diskuterer, jeg fortsetter bare å smile og går inn i butikken eller hvor det nå enn er jeg var på vei. (Syns ofte de sto utenfor matbutikken.)

Jeg syns oppsøkende salgsvirksomhet er en uting. Spesielt utenfor eks. matbutikken hvor man ikke har noen vei utenom.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 14:19   #74
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Problemet med oppsøkende salg er jo at hele taktikken er å utnytte folks normale høflighet. Og derfor er jeg ikke så veldig villig til å tilby dem den.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 14:28   #75
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Jeg blir ikke så ofte utsatt for sånn oppsøkende salgsvirksomhet, om så er det i så fall gjerne gatesalg. Da funker det gjerne fint å kvitre «takk, jeg har!» og så løpe videre. Telefonnummeret mitt er reservert mot telefonsalg, men det ringer jo av og til folk dom representerer noen jeg har hatt et kundeforhold til tidligere. Da er det veldig dagsavhengig hvordan jeg takler det, men jeg prøver å avvise raskt og noenlunde hyggelig. Det jeg sliter mest med, er når ideelle organisasjoner ringer. Om Leger uten grenser ringer en måned og ber meg støtte mer enn jeg alt gjør, for eksempel. Nå trur jeg jeg snart har fått øvd inn «det har jeg dessverre ikke mulighet til nå», det gjelder bare å komme på det når de ringer …

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 14:44   #76
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg blir ikke så ofte utsatt for sånn oppsøkende salgsvirksomhet, om så er det i så fall gjerne gatesalg. Da funker det gjerne fint å kvitre «takk, jeg har!» og så løpe videre. Telefonnummeret mitt er reservert mot telefonsalg, men det ringer jo av og til folk dom representerer noen jeg har hatt et kundeforhold til tidligere. Da er det veldig dagsavhengig hvordan jeg takler det, men jeg prøver å avvise raskt og noenlunde hyggelig. Det jeg sliter mest med, er når ideelle organisasjoner ringer. Om Leger uten grenser ringer en måned og ber meg støtte mer enn jeg alt gjør, for eksempel. Nå trur jeg jeg snart har fått øvd inn «det har jeg dessverre ikke mulighet til nå», det gjelder bare å komme på det når de ringer …

Her ringte foreningen for hjertesyke barn ei uke etter at jeg hadde gitt kondolansegave i forbindelse med begravelsen til min venninnes barn, som døde rett før ettårsdagen sin. Damen i telefonen kvitret entusiastisk at de hadde fått et nytt system som gjorde det sååå mye lettere å betale, mens jeg avbrøt, og sa at jeg ikke var fast giver, jeg hadde bare gitt et engangsbeløp i forbindelse med et lite barns nylige bortgang. Hun kvitret videre, like entusiastisk, at også det kom til å bli sååå mye lettere heretter, med det nye systemet. Jeg tror jeg mer eller mindre brølte til henne, med gråten i halsen, at jeg ikke hadde noen planer om at dette skulle skje igjen SÅ JÆVLGI OFTE i framtida, forhåpentligvis ALDRI MER! og slengte på røret.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-04-21 kl 15:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 14:55   #77
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Husker da foreningen for krybbedød, eller hva de nå heter, ringte. "Jeg ser du har et spedbarn", og jeg svarte "han er over et år nå", og mennesket i andre enden sa: "Han kan fortsatt dø!"

De fikk ikke penger.

Sector Alarm har også prøvd seg på guilttrippingfaenskap, og da gir jeg klar tilbakemelding. Det får være grenser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 17:18   #78
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, mannen, som har et firma som selger IT-løsnininger, får overraskende ofte telefon fra selgere som skal selge IT-løsninger til firmaet.

Mannens jobb har kjøpt og implementert en CRM-løsning (altså en løsning som hjelper deg til å holde orden på kundene dine og aktivitetene mot disse kundene - hvem har blitt kontaktet av hvem, hvordan, når, for eksempel. Og en del annet).

Over en kort periode ble han oppringt av intet mindre enn TRE ulike selgere fra dette selskapet, som gjerne ville selge inn løsningen deres. Altså den de allerede hadde.

Siste gangen så anbefalte ham dem å anskaffe seg et sånt system som holder orden på kunder og aktiviteter mot kunder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 17:25   #79
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mannens jobb har kjøpt og implementert en CRM-løsning (altså en løsning som hjelper deg til å holde orden på kundene dine og aktivitetene mot disse kundene - hvem har blitt kontaktet av hvem, hvordan, når, for eksempel. Og en del annet).

Over en kort periode ble han oppringt av intet mindre enn TRE ulike selgere fra dette selskapet, som gjerne ville selge inn løsningen deres. Altså den de allerede hadde.

Siste gangen så anbefalte ham dem å anskaffe seg et sånt system som holder orden på kunder og aktiviteter mot kunder.

Det er nesten for godt til å være sant.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 18:27   #80
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forholder du deg til selgere med oppsøkende virksomhet?

Skulle nok vært ett alternativ mellom høflig ja og nei. For det har hendt på en dårlig dag at jeg treffer på en selger som jeg ikke klarer å avvise.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no